Traxxas SLASH topic

Ja ik weet niet wat ik wil maar ik wil mn slash iig wel weer opbouwen maar ik moet weer schroevjes hebben :P En mischien nog een slash erbij dat ik die onderdelen gwoon reserve heb ;)

Hier
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
Heb je een goeie!
Voor een heel nette prijs, en erg compleet.
EN HIJ IS BRABANTS KAPIOEN!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik weet niet wat ik wil maar ik wil mn slash iig wel weer opbouwen maar ik moet weer schroevjes hebben :P En mischien nog een slash erbij dat ik die onderdelen gwoon reserve heb ;)
Kijk ff op eBay voor een zakje schroefjes,worden met grote regelmaat aangeboden. Ben je voor een paar centen klaar en kun je weer rijden.....

Help....heb de zoekfuntie en google gebruikt maar kom er niet achter....ben een Slash aan het opbouwen en heb ooit weleens wat gelezen over een tandwielmodificatie. Begrijp dat de modificatie inhoudt dat je met iets grovere tanden werkt alleen kan ik nergens terugvinden welke ik moet kopen :n00b:. Dat wat er nu opzit is redelijk slecht dus beter in 1 keer goede kopen als deze vervangen toch :confused:
En welke vertanding zou ik dan moeten gaan gebruiken; heb er eentje met een 8,5 t en eentje met een 5,5 t motor :confused:

Huh, ik dacht dat je 1e brabander was:confused::confused::confused:

Haha nee sorry man.

foto0541w.jpg

Stel ik je nu telleur? :p

Welke vertanding je moet hebben zou ik zo niet weten.
Maar standaard zit er op de Slash 48DP Tandwielen ( Pinion en Spur ).
Er zijn mensen die er 32DP tandwielen op zetten.
Die is iets ruwer en slijt iets minder snel.
Volgens mij is hier een poosje terug ook een discussie over geweest.

Help....heb de zoekfuntie en google gebruikt maar kom er niet achter....ben een Slash aan het opbouwen en heb ooit weleens wat gelezen over een tandwielmodificatie. Begrijp dat de modificatie inhoudt dat je met iets grovere tanden werkt alleen kan ik nergens terugvinden welke ik moet kopen :n00b:. Dat wat er nu opzit is redelijk slecht dus beter in 1 keer goede kopen als deze vervangen toch :confused:
En welke vertanding zou ik dan moeten gaan gebruiken; heb er eentje met een 8,5 t en eentje met een 5,5 t motor :confused:

Uploaded with ImageShack.us

de traxxas "jato" spurs
TRX3956 = 54t
TRX3957 = 56t
TRX3958 = 58t

de traxxas E-maxx pinion`s
TRX3942 12t
TRX3943 13t
TRX3944 14t

54 / 14 is een mooie beginwaarde maar wat voor jou de juiste waarde is, is afhankelijk van hoe en waar je rijdt

zelf gebruik ik vaak de 56 / 12 maar ik rij met "slingshots " in mul zand ...

hier kan je de setup proberen / berekenen
R/C Calculations

56/14 geeft in een standaard VXL 2wd slash een (theoretische ) snelheid
van ruim 70 km p/u op 2s, op 3s zit je boven de 100 ;-)
maar dat blijft theorie

Laatst bewerkt:
haha dat is waar maar 6x zo lang en dan er van uitgaand dat ik 1 maand met 48p doe :)

is toch een half jaar !

edit : met een ''zacht stalen'' pinion gaat het wel een stuk sneller heb ik gemerkt , die slijt harder en als die dan een zaagtand word neemt ie de spur mee ;)

Back