Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

1. igot

igot

Lid geworden:
    14 aug 2010
    Probeer hem eens volledig vast te draaien, en dan een kwart slag los ongeveer..dat zou moeten werken!

2. Scaler

Scaler

Lid geworden:
    3 nov 2011
    Als je wilt proberen de shocks beter te laten funtioneren zonder al te veel aanschaf van allerlei nieuwe onderdelen, kan het helpen als je de pistons te vervangt van 2 naar 3 gaats. Doe dan wel een spacer om je shocks heen... Dan 50Wt olie rondom erin. En het gaat prima:p

Het heeft ermee te maken dat de shock niet alleen inveert, maar ook terugveert. 3 gaatjes laten je shocks meer inveren, maar de spacers beperken dit. Het terugveren gebeurt echter makkelijker door de drie gaatjes..Logisch..toch?

Als je diff herrie (klikken of doorslieren??) maakt, zit het probleem in je diff. Heeft je slipper dus niets mee te maken. Diff controleren lijkt dan handig. Makkelijker is het om eerst even je spur en pinion te controleren...Die zijn bij de Slash berucht om het kapot gaan. (hier tenminste)

Laatst bewerkt: 7 jan 2012
  3. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Hoe strakker jij die zet hoe meer dat bv je aandrijf assjes en je dif te voorduren krijgen.

4. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    waarvoor zou hij er nu op zitten de slipper clutch?:confused:;)

5. RC_Driver

RC_Driver

Lid geworden:
    3 jan 2012
    Ik heb net wat aan de slipper gedraait, maar die stond naar mijn mening al van bij toprc zo vast, ik heb hem wat losser gezet en wat gereden en hij kraakte, toen ik hem stopte omdat hij een raar lawaai maakte zag ik dat dat zwart plastieken tandwiel wat ontstript was.

MVG

6. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    Ik gokte al dat er iets in de spur (dat grote zwarte tandwiel) zou zitten dat levert een klikkend geluid op...

En ja hoe strakker je je slipper zet hoe meer andere dingen verslijten, maar als je hem niet helemaal dicht draaid gaat het allemaal prima man... Ik heb al 2 highpowered brushless systemen in mijn slash 2wd gehad en de guts van mijn diff, de aandrijf assen achter en de kogel lagers zijn nog alle maal prima... (en zo'n beetje het enige wat niet vervangen is!)

7. Timo04

Timo04

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Zo, weer wat speelgoed voor de papa en de zoon opgebouwd, nu maar eens zien hoelang het zo mooi blijft......vrees niet lang :rolleyes: . Zit nu nog te wachten op wat ledjes van RC Lighthouse en dan nog het e.e.a. afwerken en dan zijn ze beiden helemaal klaar. In beiden Ezrun setjes; in de "Monster" livery een 8,5t set met 0.8 tandwielmod.en is verder helemaal standaard , de andere heeft nogal wat opties. Buiten een 5.5t set veel STRC alu castor blocks & steering knuckels, shocktowers, rear hubs, servo saver. En ook nog een hoop RPM zooi....ook nog een integy rolkooi maar die ligt er nu af; zit wat te laag wilde namelijk de ruiten eruit halen zodat je de kooi kon zien maar dat ging dus niet.

8. RC_Driver

RC_Driver

Lid geworden:
    3 jan 2012
    Heeft ze soms nog iemand een gear op overschot dat ik kan kopen ? want bij rc liquid zijn ze uitverkocht. Ik vrees wel dat er toch iets aan mijn diff is hoor want als ik de wielen vasthou en gas geef sliert het door. Daarom denk ik dat het de diff is,

MVG

9. Scaler

Scaler

Lid geworden:
    3 nov 2011
    Dus toch de Spur...

Als je twijfel hebt of je diff... Gewoon uit elkaar die gearbox.

Timo: Mooie body's! Met name die Amerikaans Vlag Body:p

10. igot

igot

Lid geworden:
    14 aug 2010
    Kan je toch ook gewoon bij toprc ofzo halen, kosten maar 3 euro hoor...

11. RC_Driver

RC_Driver

Lid geworden:
    3 jan 2012
    ik heb het net via ebay besteld,

Moet ik anders nog iets hebben ?

Ik vind het raar dat de diff nu al dom doet, ik rij er nog maar 2 weken mee enkel ofroad in het gras etc

MVG

12. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Een diff slopen kan zo gebeuren, bv met een slechte landing.
    De wagen kan maanden zonder klachten rijden, maar ook elke dag schade hebben.
    Rcoffroad kan heel onvoorspelbaar zijn helaas. ;-)

13. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    zijn je wiellagers nog wel goed als die zwaar lopen heeft je diff het ook moeilijk.

14. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    @Driver...

Ik kan je niet helpen met spares ik bedoel ik heb zoals ik al zij nog ongeveer 16 stock components in mijn slash zitten...

15. RC_Driver

RC_Driver

Lid geworden:
    3 jan 2012
    Wat kan er niet goed aanlopen dan ?

MVG

16. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    aandrijf assjes kunne dan stroef lopen waardoor je dif harder moet trekken om de auto voort te trekken.

17. Nickymeister

Nickymeister

Lid geworden:
    31 dec 2011
    @Timo04

Die zien er allebij goed uit! :D

18. RC_Driver

RC_Driver

Lid geworden:
    3 jan 2012
    Er zit wel vuiligheid in,

MVG

19. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    @ timo,

ziet er goed uit, de paintjob van ken block namaken is altijd mooi(als je het natuurlijk goed doet), maar de amerikaanse vlagauto is wat origineler!

20. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Dan weet je wat je doen moet;)

Deel Deze Pagina