Traxxas Stampede 4x4 topic!

Zien er mooit uit Peter, vooral met de nieuwe velgen! Ik ben benieuwd hoe ze presteren en hoe lang ze mee gaan.

Over gek gesproken, ik heb nou toch iets! Ik wou net nog even gaan rijden in het park. Doet het stuur het niet. Hoop gezoem, dus wat denk je dan, tandwieltjes gestript van de servo. Terug naar huis en hup ding opengemaakt. Wat blijkt, idd een tandwieltje, maar dan wel de metalen die op de motor van je servo zit aangesloten. Hij is mini maar er zit inderdaad een heel klein scheurtje in. Al zitten kijken naar een oplossing maar kan er geen bedenken, een nieuwe servo is ook zo wat. Als er nou niemand een oplossing weet (ben bang van niet :(), mag ik dan vragen of iemand nog een kapotte servo liggen die ik zou mogen hebben. Dan haal ik de motor er uit en zet ik die in de mijne.

Dat ik er nou iets geks mee heb gedaan kan ik ook niet zeggen, behalve dat ik door sneeuw heb gereden voor circa 60 minuten, schoon gemaakt en op de kachel gezet voor het laatste beetje verstopte sneeuw en water. nog een keer wat dingen van olie voorzien en heeft een week of 2 stil gestaan vanwege het zout en geen goede banden. Het zou zo kunnen zijn dat hij een tik heeft gehad ergensvan. Hij staat gewoon in m`n kamer in een hoekje op de vloer.

Van het schuim van m`n banden is trouwens goed gekomen. Niet dat ik het nou echt kon vinden op een website (niet dat ik uren heb lopen zoeken) maar ik ben langs een plaatselijk matrasfabriekje gegaan en heb hun gevraagt of ze het herkende en ze hadden nog een aardige hoeveelheid liggen aan afvalmateriaal, stukje mee gekregen, op maat geknipt en in de band gedaan. Nog niet kunnen testen vanwege het bovenstaande. *zucht* ik dacht net dat hij weer zou werken. Maar het is bijna het zelfde spul dus ik verwacht dat het wel aardig gaat lukken.

Even fototjes:
Iemand een idee?:nosmile:

Foto van het tandwieltje naast n bodyclip, als je goed kijkt zie je aan de voorkant een klein barstje in de bovenkant.
dscn6325p.jpg

Het tandwieltje zelf, barst loopt door tot onder.
dscn63272.jpg

Motortje waar hij op zat. Zit daar nou roest? Niet dat ik hem vaak openmaak, of dat ik hem al lang heb maar ik dacht dat ze waterdicht (auto = 2e hands) waren. Zal wel iets van condens zijn geweest:rolleyes:.

dscn6329b.jpg

Zelf dacht ik gewoon even een andere motor er in te zetten. De uitstekende delen die je vast soldeert zijn aardig groot. Dus het zou volgens mij wel moeten lukken. Alleen nog waar je zo iets van daan haalt. Of is dit eigenlijk gewoon einde oefenning en moet er een andere in (savox?)?

Ik zou opzoek gaan naar een andere servo.
Dat tandwieltje heb ik nog nooit ergens te koop gezien..
Savox kan, maar die staan wel bekent als stroom vreters..
Dus dan kan een Externe BEC geen kwaad.

Savöx 1258TG is beregoeie servo. Supersnel en sterk zat. Alleen inderdaad een stroomvreter. Ik rijdt met een Mamba Max Pro, maar die BEC redt het niet. Met een aparte BEC (Castle) werkt het uitstekend.

Met savox servo's heb je over het algemeen alleen problemen als je een castle creations regelaar en/of een spektrum zender set gebruikt.

Met savox servo's heb je over het algemeen alleen problemen als je een castle creations regelaar en/of een spektrum zender set gebruikt.

Ik gebruik overigens een Spektrum DX3C met een Orange ontvanger en dat gaat uitstekend samen. Nog niet echt tot 300m geprobeerd, maar dat komt nog wel.

Ik heb de knoop doorgehakt en een TRAXXAS Stampede 4x4 VXL + 2s 7.4V Lipo 6000Mah besteld, als het goed gaat komt hij vrijdag binnen, ik ben wel reuze benieuwd hoe zijn prestaties zullen zijn:D

Ik heb hem hier gekocht www.traxxas-online.nl ze hebben momenteel een aktie waardoor je bij een Traxxes auto een snellader + verlichtingsset kado krijgt

Jan

Ik heb de knoop doorgehakt en een TRAXXAS Stampede 4x4 VXL + 2s 7.4V Lipo 6000Mah besteld, als het goed gaat komt hij vrijdag binnen, ik ben wel reuze benieuwd hoe zijn prestaties zullen zijn:D

Ik heb hem hier gekocht www.traxxas-online.nl ze hebben momenteel een aktie waardoor je bij een Traxxes auto een snellader + verlichtingsset kado krijgt

Jan

Volgens mij gaat dat wel goed komen. Rijd echt mooi, lekker stabiel maar toch ook een mooie rijhoogte. En met die 6ah accu komt het ook wel goed.het enige wat je zou kunnen doen is even naar het verstelbare armpje van de servo kijken, die over de blauwe as heen loopt. Als je die iets langer maakt en de toelinks weer goed afstelt loopt ie niet meer aan en behoud je maximale stuuruitslag. Simpelere manier is om even je multi knop op dual rate steering te zetten en deze iets minder te maken door het geval iets terug te draaien. Maar voor het ofroad vind ik dat laatste beetje stuur toch wel erg fijn.

Veel plezier ermee :)

Gister met een 3s lipo gereden... resultaat gebroken aandrijfas. Hij is gebroken bij het einde tegen het wiel aan waar zoon soort stalen balletje met van die uitsteeksels aan zit. Ik dacht om maar meteen stalen aandrijfassen voor achter te bestellen welk merk is het beste? Ik had van MIP gezien is dat iets? hoor het graag.

Mvg

Gister met een 3s lipo gereden... resultaat gebroken aandrijfas. Hij is gebroken bij het einde tegen het wiel aan waar zoon soort stalen balletje met van die uitsteeksels aan zit. Ik dacht om maar meteen stalen aandrijfassen voor achter te bestellen welk merk is het beste? Ik had van MIP gezien is dat iets? hoor het graag.

Mvg

MIP maakt goeie aandrijfassen. Over Tekno hoor ik ook niks dan goed, maar die gebruik ik zelf niet. Is wel iets goedkoper dan MIP. FLM is er ook nog (die heb ik voor zitten). Erg goed, maar vragen wat aanpassingen om ze erop te zetten. FLM is in NL te bestellen.

Het koude weer maakt plastic broos waardoor de standaard aandrijfassen sneller breken. Met normale temperaturen zal dat minder snel gebeuren.

Na 2x een kapotte aandrijfas heb ik de volgende assen besteld: "GPM aandrijfassen achter staal V3.0 - Traxxas TRX6852X"

Deze zijn wat gunstiger geprijsd in vergelijking tot de mips, waar ik overigens geen ervaring mee heb.

Ik ben er zeer tevreden over, alleen heb ik nog nooit op 3s gereden, alleen op 3s.

Let wel op dat je ze met locktite (blauwe) vastzet, anders kunnen de imbusjes lostrillen.

Zou ik niet doen, Integy staat niet bekend om goede kwaliteit.
Ze gebruiken zacht alu, waardoor het sneller stuk zal gaan dan bijvoorbeeld het staal van MIP.

Weet iemand of de Aandrijfassen van Integy wat zijn? Scheelt nogal in prijs met die andere. Ik hoor het graag van de kenners;)

Zou ik niet doen, Integy staat niet bekend om goede kwaliteit.
Ze gebruiken zacht alu, waardoor het sneller stuk zal gaan dan bijvoorbeeld het staal van MIP.

Ok dankje! Weet jij toevallig of de GPM aandrijfassen wel van betere kwaliteit zijn? Ik hoor het graag. Ik wil ook 3s kunnen rijden.

Ik heb de GPM assen gehad. Dat was troep. Ze schijnen ze nu te hebben geüpgrade, maar als je safe wilt zijn, dan kom je toch bij MIP, Tekno of FLM uit.

Back