Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.372
    Locatie:
    Zwolle
    Die specs zijn prima inderdaad.
    Als ze in de revo passen en werken, werken ze zeker ook in de brushed Summit
     
  3. Sharky_Capas

    Sharky_Capas

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Omgeving Enkhuizen
    Thx guys

    Gauw bestellen en lekker rijden
    ;)
     
  4. SteveW

    SteveW

    Lid geworden:
    24 feb 2013
    Berichten:
    22
    Ik ben aan het kijken voor een Summit 1/16, maar ik raak er niet uit of ik de brushed of de VXL versie zou nemen.
    Sommigen post zeggen overkill met de VXL terwijl andere (vb: URC) het goed vinden, iemand misschien ervaring met de beide modellen?
     
  5. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik heb niet eens een Summit, maar ik kan je wel een ding duidelijk vertellen, ga voor de VXL!

    De VXL systemen zijn zo vreselijk krachtig en sterk op zichzelf. Ik heb zelf het Velineon Systeem voor de 1/10 modellen, dus met VXL-3s en met de Velineon 3500, maar ik kan je vertellen dat ook bij de 1/16 en bij vele andere brushless modellen het feit rondgaat dat je accu het bepaalt.

    Wanneer ik in mijn auto een 3s accu stop is hij eigenlijk overpowered. Maar wanneer ik er een 2s in stop, en hier en daar een beetje goed afstel is hij niet overpowered. Hij heeft wel belachelijk veel kracht, maar niet onhandelbaar. Maar de Summit is natuurlijk heel anders dan een Rustler.

    Ik kan je wel vertellen, dat de kans groot is dat brushed na een tijdje gaat vervelen. Met de VXL kan je rustig beginnen en als je meer power wilt is dat geen enkel probleem. Dat is een beetje het verhaal erachter. En uiteraard geen onderhoud aan de motor etc.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.372
    Locatie:
    Zwolle
    Sowieso voor de VXL versie gaan.
    Desnoods zet je hem eerst op 50 procent van de kracht.
    Op 2S zal hij het perfect doen, 3S kan inderdaad overkill zijn, maar dat hangt van je ervaring af, en of je goed gedoseerd gas kan geven.

    Weet wel dat de VXL versie de 1:16 schaal Summit is hé, om misverstanden te voorkomen.
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Je kan brushed beginnen, gaan rijden wennen aan de auto en evt later overstappen naar een brushless setje bv ezrun 35A/4000kv , als je dit rijdt op 3s is dat geen overkill, maar goed te rijden en geeft geen extra slijtage dan bv de vxl , mede omdat de ezrun esc beter is in te regelen dan de vxl die alleen maar standje vooruit en achteruit heeft en niet timing , throttle curve ect ....
     
  8. SteveW

    SteveW

    Lid geworden:
    24 feb 2013
    Berichten:
    22
    Thx voor al de tips, ben er goed mee geholpen. :cool:
    Nu nog een keuze maken tussen 2 opties:
    Summit 1/16 met VXL of Summit 1/16 brushed maar met een EZrun setje, prijs komt ongeveer op hetzelfde. :lol:
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.372
    Locatie:
    Zwolle
    De Ezrun schijnt soepeler te zijn, en is makkelijker/meer in te stellen, dus daar zou ik voor gaan.
     
  10. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Sinds vorige week heb ik een Summit. Toffe auto. Had wel meteen een van de stuurservo's stuk. Heb jarenlang een E-Maxx gehad (deze verkocht om de Summit aan te schaffen :)) en ook al jarenlang een E-Revo. Nog nooit een stuurservo stuk gehad.

    Het viel me wel op dat de servo's een beetje stonden te 'jitteren' in neutraalstand. Bij het monteren van de nieuwe servo en het afstellen ervan bleek dat de servoarm te lang was, zeker wel 2 mm. Dat heeft natuurlijk tot gevolg dat de servo's elkaar gaan tegenwerken.

    Heb dit bijgesteld door de servoarmen van beide servo's korter te maken, maar dit helpt maar gedeeltelijk. De servoarmen blijven te lang en servo's jitteren nog steeds een beetje. Wat kan ik daar aan doen?
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    De stuurstangen die van de servo naar de servo saver gaan zijn toch bij de Summit ook in lengte af te stellen? Ik zou gewoon nog even door gaan met deze armpjes af te stallen. (aan 1 kant alleen los maken van het servo heveltje. en dat de armpjes zo afstellen dat het stangetje in rust midden op het gat van de servo arm komt te liggen.
    dan heb je alles iig mechanisch in rust afgesteld. als de servo's daarna nog jitteren, komt dat door de electrische afwijking die ze onderling van elkaar hebben, daar is dan helaas niet veel aan te doen. )

    Wat veelal de beste (en ook mooiste) oplossing is, is gewoon overstappen naar een enkele stuurservo. Heb zelf om die reden namelijk 4 jaar geleden een 20kg Savöx servo in mijn E-Revo gezet, die tot nu toe nog steeds prima z'n dienst doet. :)
     
  12. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Het probleem met een dual servo setup is dat dat jitteren eigenlijk altijd een beetje aanwezig blijft. Ik heb nu ook al 3x geprobeerd op mijn E-Revo om de servo's perfect af te stellen, maar uiteindelijk gaan ze elkaar toch weer een beetje tegenwerken in rust stand. Terwijl ze nu precies volgens de handleiding afgesteld staan en ook netjes in het midden. Beide servo's zullen een beetje afwijking hebben, en hun center zal dus steeds net iets anders ten opzichte van elkaar zijn, helaas.
    De enigste oplossing is nog altijd een single servo setup, is nog een sneller en sterker ook met de juiste servo's.
     
  13. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Heb, bij mijn e-revo, en had bij mijn e-maxx dit probleem niet. Had ik zeker mazzel :) Afstellen met de servoarmpjes gaat niet voldoende, ze blijven als het ware te lang.
     
  14. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    [​IMG]

    Zo zitten ze bij mij, mooi evenwijdig en net 1-2 graden verdraaid ten opzichte van het center van de servo's, zoals ze horen voor zover ik weet. Dit is wel met de maximum steering stop, je hebt dan het buitenste gaatje op de servo horn nodig.
     
  15. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    En die maximum steering stop zit er standaard zeker niet op. Ik ga er nog eens goed naar kijken.

    Verder wil ik wat spare parts aanschaffen. Ik rijd met de 775 motor dus hard slijten zal het niet, verwacht ik (ik kan wel een uur met 2s 5200mha accu's rijden, terwijl dat met de Revo met mamba monster in 15 minuten gedaan is :))

    Wat raden jullie aan? Draagarmen, aandrijfassen, meer?
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.372
    Locatie:
    Zwolle
    Draagarmen zou ik niet op reserve nemen, maar als ze stuk gaan vervangen voor RPM draagarmen, die zijn bijna onbreekbaar :)

    Verder inderdaad wat assen, en ik zou ook een voor shocktower nemen, just in case, en verder kijken wat er stuk gaat.
    Dit zullen misschien hubs oid zijn na een rare crash of landing, maar ik zou persoonlijk gewoon wachten tot er wat stuk gaat, en dan kijken of je het voor stock vervangt, of voor een Hop up gaat..
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Erm.. de Summig heeft geen shocktowers. ;)

    Op zich hoeft je niets op reserve re hebben. als je met de standaard 775 motor rijdt, heeft 't ding een zo goed als eeuwig leven. Tenzij je ergens tegenaan rijdt natuurlijk.

    Draagarmen vervangen voor RPM,is op zich wel leuk. Ik heb zelf voor m'n E-Revo de True-track achter wielophanging van RPM. wat ik wel heel duidelijk merk is dat de draagarmen een stuk zachter zijn. dus het beetje wegligging wat je nu hebt zal met rpm armen dan helemaal weg zijn. achter vind ik het prima, maar voor komt er bij mij absoluut geen rpm op.
     
  18. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Thnx voor de tips. Had al wel zo'n vermoeden dat slijtage van onderdelen niet zo dramatisch zou zijn. Behalve aandrijfassen vind ik dat bij de e-revo ook wel meevallen. En dat gaat door de Mamba Monster wel met iets meer geweld :)
    Verder ben ik niet zo van de upgrades, ben tevreden met stock.
     
  19. heavy

    heavy

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    87
    New to te Summit club

    Vandaag mijn BL revo verkocht :-(







    Maar vandaag een 1:8 Summit gekocht :)






    En een Mamba Monster 2 2200Kv :)






    En twee 3S lipo accu's ;-)
    Deze combo beviel goed in de Revo, dus zal ook wel leuk worden in de Summit.
     
  20. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zoals in het revo topic ook al vermeld niet op 6s...

    Dan kan je na 5 minuten je aandrijflijn vervangen ;-)

    Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
     

Deel Deze Pagina