Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Dat de servo's het moelijker gaan hebben bij stilstand dat zal iedereen wel weten veronderstel ik, maar als de wielen nauwelijks bewegen bij stilstand dan is er zeker iets mis en is dat zeker niet normaal. Als alle onderdelen van de stuurinrichting vervangen zijn dan denk ik persoonlijk dat er wat mis is met de servo's.

    vr gr

    Hans
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    En als je beide servo's los koppelt en dan laat draaien ? , draaien ze beide naar de goede kant en tegelijkertijd ?
     
  3. Krikke66

    Krikke66

    Lid geworden:
    23 jan 2011
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Antwerpen
    Hallo.
    Ik wil mijn originele servo's vervangen door Savox servo's.Heeft er iemand een idee hoeveel torque die moeten hebben?In gedachte denk ik aan ongeveer 20kg maar is dat genoeg?

    Grtz Chris
     
  4. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ja meer dan genoeg, vooral als je 2x gebruikt.
    Maar persoonlijk zal ik dan gewoon voor 1x hitec 7950 gaan. Die heeft 45kg/cm bij 7.4v dacht ik. En is iets goedkoper dan 2x savox. Plus dat je niet het duo servo probleem kan hebben.
     
  5. Krikke66

    Krikke66

    Lid geworden:
    23 jan 2011
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Antwerpen
    Dat duo servo probleem geldt dat alleen voor de Savox servo's of ook voor de andere.Heb ik nog niet van gehoord.
     
  6. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    een servo met 20-25kg torque is genoeg alle extra is overkill "meer dan genoeg"
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.370
    Locatie:
    Zwolle
    Alle dual servo's hebben dat " probleem " dat ze elkaar altijd wat tegen werken.
    Dus het merk maakt niet uit.
     
  8. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Niet alle, volgens mij werken de programmeerbare servo's gewoon goed samen, maar voor de rest wel.

    Zelf zou ik niet snel meer voor een dual setup gaan, afstellen en goed krijgen zonder serieuze brom is een tijdrovende klus.
    Plus qua snelheid/kracht/prijs is een enkele servo net zo interessant, alleen een dual kan wat meer hebben qua abuse omdat alle krachten over 2 verdeeld worden ipv. 1.
     
  9. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Alleen jammer dat die programmeerbare servos zo duur zijn.
     
  10. Efkes

    Efkes

    Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Sinds gisteren trotse eigenaar van een 2e hands Summit (het oude model). Het schakelen tussen 1e en 2e versnelling gaat niet helemaal goed. Het palletje wordt niet ver genoeg ingeduwd om naar z´n twee te gaan. Als ik hem met de hand wat verder induw staat hij wel in z´n twee. En de servo trekt hem wél zelf terug naar de eerste versnelling.

    Het lijkt iets mechanisch of iets wat net niet soepel loopt (de Summit heeft erg lang stilgestaan). Maar voor ik met WD40 of witte vaseline aan de slag ga: is dit een bekend probleem en zijn er bekende oplossingen? De meeste topics die ik heb gelezen gaan over een defecte servo. Volgens mij is de mijne niet defect, maar heeft hij net niet genoeg kracht of zit er iets dwars bij de stangetjes. Ik zie zo op het oog niet wat de oorzaak is.

    Ik heb hem gekocht voor rijden in low gear (met locked diffs), dus het is voor mij geen urgent probleem.
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.370
    Locatie:
    Zwolle
    Misschien dat de vorige eigenaar de servo los heeft gehad en het armpje er niet goed op heeft gezet?
    Dus even het armpje van de servo afhalen, en de servo even centreren, en dan het armpje opnieuw erop doen.
    Of het armpje loshalen en een tandje verzetten.


    Hopelijk snapt u het!

    Ruud
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Het lijkt mij dat er op de zender ook een trim en EPA afstelling moet zitten op de zender voor de summit. Mechanisch lijkt het in ieder geval goed, gezien je het schakelen gewoon met de vinger kunt bedienen.
    Wat ruud aangeeft kun je ook proberen, het servo armpje 1 tand verzetten. maar let even goed op dat je servotje niet staat te brommen als deze in rust is. (in de 1e of 2e versnelling. de servo moet gewoon ontspannen er tussen zitten. staat die continue te brommen is het sowieso niet goed, want dan wil de servo continue naar een positie gaan waar die eigenlijk niet kan komen.
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.370
    Locatie:
    Zwolle
    Volgens mij heeft de oudere TX zender geen EPA op het derde kanaal?
    Misschien dat de TQi het wel heeft als je er een Ipod oid op aansluit, maar zo standaard geloof ik niet?
    Vandaar dat ik aangaf de servo horn een tandje te verzetten, maar dat brommen was ik inderdaad er vergeten bij te zetten.
     
  14. Efkes

    Efkes

    Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Bedankt zover. Ik ga straks puzzelen.

    [update]

    Het is verholpen. Was gewoon wat vast gaan zitten. Beetje wrijven en WD40 en het was verholpen :)
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
  15. Berken

    Berken Guest

    Hallo,ik ben nieuw en heb onlangs een Summit 1/8 gekocht zou wel graag misschien wat sneller gaan ,wat kunnen jullie aanraden ,heb wel enkel een lader voor gewone mh batterijen en niet voor lipo's nu rijd ik met 8,4 v en 3000 mh,als ik wat goed doorrijd tot batterij leeg is staat motor wel warm (775).er zij iemand tegen mij een ander tandwiel steken (5€) en dan is hij sneller ,maar iets minder kracht ,rijd hij sneller als ik vb.naar 5000 mh ga of kan je dan enkel langer rijden,ik had eens op een site een tabel zien staan waar je op kon zien hoe snel met welke batterij je kon rijden,maar vind hem niet meer,weet iemand van jullie wat goed is zonder dat ik te veel brokken maak.
    Groetjes
     
  16. erevo 2wd

    erevo 2wd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    genemuiden/meppel
    Hoe meer mah hoe langer je kan rijden. Raad aan om lipos te kopen dat scheelt al wat. Heb zelf ook een summit en heb daar een brushless setje in gezet. Motor 2250 kV met 180A regelaar en lipos van 7600mah 40c en rij op 4s (2 accu's in serie) Kan hier lekker lang mee rijden en alles is goed qua temp. Heb aan de vertanding niks gedaan want het gaat mooi zo en maak nooit brokken.

    Succes.
     
  17. Berken

    Berken Guest

    Als je zoals jij met de lipo rijd gaat hij dan zoveel sneller ?
    Kan dat geen kwaad voor de originele motor(775),en als, je met de lipos rijd kan dat geen kwaad voor de differetielen als je die blokkert ,komt daar niet te veel kracht op.
    Groetjes
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.370
    Locatie:
    Zwolle
    Als je op 2 7 cellen NiMh accu's rijd is het voltage van 2x2S Lipo's iets lager dan 2x een 7 cellen NiMh pack, maar LiPo's houden het voltage langer vast, en hebben, als je de goede C waarde hebt, ook minder/geen last van voltage dipjes.
    Dus het kan geen kwaad.
    De diffs locken is toch meestal voor crawlen etc, dus dan rijd je ook niet zo hard, en komt er niet heel veel kracht op te staan, dus ik denk dat het wel goed gaat.
    Een 775 zal iets minder gaan dan die brushless motor die erevo 2wd gebruikt, en dat gaat ook prima zegt hij.
     
  19. Bidle

    Bidle Guest

    Zo, vandaag dit hele topic en nog een paar andere topics doorgenomen. Een Summit is onderweg,.... hoop morgen binnen, maar zal waarschijnlijk dinsdag worden.

    Heb het ding met name voor het thuisfront gekocht. Na vele reviews en filmpjes gezien te hebben wilde ik een Summit. Ben echt helemaal nieuw met dit RC-geweld. Kortom er gaat een wereld open, dus kan nog een leuke ervaring worden. Op die manier heeft vaders er ook nog iets aan. ;-)

    Wel na het lezen nog steeds geen idee wat er allemaal precies geschreven is,... meeste termen zijn acrabadaba. Dus goed dat hier een paar enthousiastelingen zitten. Geeft iig een beetje een vertrouwd gevoel voor als het ding een keer pannen heeft. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2014
  20. Bidle

    Bidle Guest

    Vandaag al binnen en gelijk even een rondje kunnen rijden. Ongelofelijk wat een beest is het. Met gemak overal overheen en doorheen. ;-)

    Gelijk een vraagje, zag op internet van rode aluminium rods, lijkt me gewoon erg mooi staan. Enkel geen idee welke ik moet hebben. Staan namelijk meerdere maten bij en heb al dit topic doorgelezen en gegoogled, maar nog niks gevonden. Iemand die weet welke ik moet kopen. Gewoon ter vervanging omdat het er leuk uit ziet.

    Deze twee kwam ik tegen met allebei een ander art-nummer.

    http://www.ebay.nl/itm/Traxxas-5318..._Parts_Accessories&hash=item51be7e7346&_uhb=1

    en

    http://www.ebay.nl/itm/Traxxas-5319..._Parts_Accessories&hash=item43c9796d71&_uhb=1


    Alvast bedankt voor de hulp!
     

Deel Deze Pagina