Traxxas X-maxx Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door darkfire, 30 okt 2015.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Accu's:
    Dacht zelf aan een zippy hardcase 3s 5000 met 30c, dit om te wachten op de echte juiste accu's De turnigy 6400, en liefst de 8400. Wil ook niet te veel geld uitgeven aan accu's.. Niet voordat echt bewezen is wat goed werkt, in dit monster!

serienummer:
    Wat is jouw serie nummer (zie accu vak) ?
    Mijn kameraad heeft een A0003XXX nummer, en ik een A000466X nummer.

Modificaties af fabriek:
    -Seal op de doos: (sticker factory sealed)
    Je ziet inderdaad een seal zitten, en als je nog beter kijkt zie je ook dat er tape heeft gezeten, wat door gesneden is. Later is er op dezelfde plek weer tape geplakt.
    Dat doorzichtige brede verpakkingstape.

-Schokbrekers:
    Hier zie ik ook ,lichte krasjes op mijn schokbrekerbody's door de veren. Zowel op die van mij als die van een maat van me. Het lijkt erop dat ze dus uitelkaar geweest zijn. Gezien het in de doos niet meer kan veren, door de tie-wrap, acht ik stoten, en dus in en uitveren in de doos uitgesloten. Het lijkt erop dat ze opnieuw gemonteerd zijn. Of gecontroleerd
    ,en dan aangepast. Zegt maar...

-Sticker op de accu draden van ESC:
    Deze is ook nieuw, zat er op de eerste uitgeleverde batch niet op, zoals eerder opgemerkt.

Unboxing:

Laatst bewerkt: 2 feb 2016
    mello99 en JWB vinden dit leuk.
  2. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Toffe unboxing!! Mijn unboxing verliep iets minder rustig, gezien het feit dat er 3 mannetjes mee wilde "helpen" .... ;)

Ik zal morgen eens kijken waar mijn serienummer mee begint. Ik heb overigens ook lichte krasjes op de schokbrekers.

3. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    En nog even een ander filmpje..
    Wat close-up foto's, een vergelijk met de Stampede VXL en slash 4x4, en een kort filmpje over de lipo spacers...

4. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Mijn serienummer begint met A000. Waar ik overigens ook nog wel benieuwd naar ben, is of de slipper clutch goed afgesteld staat.

5. mello99

mello99

Lid geworden:
    7 aug 2013
    Ik las het volgende op het traxxas forum: https://traxxas.com/forums/showthread.php?t=9053794

Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
  6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De mijne begint hier uiteraard ook mee uiteraard ook. Misschien beter geweest om dat even te melden...
    Heb het meteen even aangepast..

Ik had mijn wagen al geregistreerd op de site.
    We zullen wel zien wat de zekering oplossing zal worden. Wel goed dat ze er iets aan doen. Maar een mooie oplossing vindt ik het niet...

Laatst bewerkt: 2 feb 2016
  7. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Ah, ok duidelijk. In dat geval A0004XXX ;)

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nou ja, direct maar goed gedaan, en voor 2 stuks "RC Plus LiPo Akku 8400mAh 11,1V 3-Zellen 30C Traxxas Stecker" gekocht. Samen met een setje mannelijke en vrouwelijke TRX stekkers om laadkabels en verloopjes te maken. Ditodat ik ook mijn 2s5000 60c accu's kan gebruiken in mijn Xmaxx. Hopen dat we snel kunnen rijden..

Ik wou eerst 3s 5000 30c pakken, maar dit is wel een zwaar beest. 5,0x30=150 ampere nominaal.
    Nu hebben we 8,4x30=252 ampere nominaal. Ofwel 68%meer.. Dat is nogal!

Gezien je rustig de helft mag nemen, als je meer dan 100cycles wil, en in de buurt wil komen van de voorgestelde 500 cycles levensduur,lijkt me dit een veiliger keuze. Niet zo zeer voor de portomoNEE, maar wbt levens duur van de accu's en belangrijker: Performance van mijn Xmaxx.

Wel een dure auto kopen en lopen zeuren om goedkope accu's werkt ook niet ;)

Schots en Scheef vindt dit leuk.
  9. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Das hetzelfde als een auto van €1000 en een knakenzender.

10. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Ik heb nu YellowRC 3S 5000 mah 35c accu's liggen. En daar wil ik het eigenlijk wel mee gaan doen (of in ieder geval mee beginnen). De nominale ampère meting zoals je omschrijft, gaat die voor extra kracht / performance zorgen?

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    In jouw geval kan de lipo175 ampère nominaal leveren. Dat is natuurlijk absurd. Net als de brandstof verbruik cijfers van auto's niet kloppen, zo moetje dit ook zien. Ideale test-lab omstandigheden.

Feit is en blijft dat hoe "makkelijker" de accu het heeft, des te langer hij meegaat. Hogere C-waarde, betekend bij gelijkblijvende omstandigheden, een mindere dip in de spanning. Dat zorgt weer voor (wat) meer vermogen.
    Spanning x stroom = vermogen.
    Dus hoe hoger de spanning, hoe meer vermogen.

Merk je dat, die vermogens toename ? Jawel, gaan we hier echt sprongen merken ?? Dat denk ik niet!
    We zullen het vooral gaan merken in de belasting (dus levensduur) van de lipo. Een lipo die het op zijn "sloffen" doet, gaat langer mee dan een lipo die flink word belast...

Aan de andere kant, dit is wel een heel erg groot monster... Dus ja die lust vast wel wat!
    Ik wil hem voeden met wat hij nodig heeft, of zou kunnen hebben. Zelf heb ik geen enkele andere toepassing voor 3s 5000mah hardcase lipo's. (alles loopt hier op 2s 5000mh 60c) Wat voor mij de keus dan iets makkelijker gaat om meteen voor die 3s 8400mah te gaan, want het zou toch puur voor te X-maxx gebruikt worden..

Aan nog een andere kant, traxxas levert enkel 25c accu's, en ze adviseren ook hun 3s 5000mah in 25c voor de xmax.Dus dat zal dan wel voldoende zijn.... Maar C rating is ook soms nogal verschillend, onder de fabrikanten..

Zelf vermoed ik dat die RC plus maxxtrax, gewoon turnigy nanotech zijn. Omdat ze ook met nano adverteren op de sticker.Maar dat is geheel speculatie van mijn kant!

JWB vindt dit leuk.
  12. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik denk dat Traxxas inderdaad 25C adviseert omdat ze die zelf verkopen.
    Net als dat Losi voor de LST XXL 5000mah 50C LIPo's adviseert, omdat Dynamite die maakt, wat ook een merk is van horizon..

13. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Ik heb net even met de X-maxx gereden, gewoon op straat. Er zit echt gigantisch veel kracht in dat ding, ongelooflijk! Ik denk wel dat ik een fan op de motor ga zetten, als extra koeling. Ik heb de accu's niet leeg gereden, maar de motor was echt behoorlijk warm.

Ik kijk er in ieder geval naar uit om de X-maxx op onverhard uit te proberen! ;)

14. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    image.jpg
    Hier ga ik het mee proberen.

15. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    image.jpg
    Past prima over de originele koeling. Tie wraps niet nodig om de fan vast te zetten, zit voldoende vast lijkt me. Maar dat zal uiteindelijk moeten blijken na ermee gereden te hebben....

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Heb ook even gereden. Kracht genoeg. Motor werd lauw. motor heatsink dus ook..
    Lipo's koel. Maar heb ook niet echt wreed gereden...Wel genoeg om een algehele indruk te krijgen.

Voordat ik gereden heb:
    Alles gecontroleerd.
    Diffs geshimd waar nodig.zelfde geld voor aandrijflijn.
    Slipper afgesteld, stond redelijk oke.
    accus geladen..

Mijn bevindingen NA het rijden. Ik merk dat ik echt meer ben van de good old stampede, met een flinke motor erin.
    Niet dat hij underpowerd is, absoluut niet, kracht plenty,wheelie is geen probleem. Maar het is zover ik nu kan zien niet mijn ding. Mijn pede rijd op 3s en heeft een 4000kv 4 pole motor, met stock vertanding... Als ik die vol gas geeft gaat hij kwispelen,van onbalans, vanwege de grote wielen. En als je niet oppast breekt hij uit,en crash je HARD..

Ben denk ik veel te veel verwend, Een grote wagen rijd nu eenmaal als een grote wagen..
    een lichte (gewicht gezien) behoorlijk overpowerde wagen rijd nu eenmaal anders,en dien je ander mee om te gaan.
    Ik denk dat ik de X-maxx te koop zet..Hij staat niet in de weg, dus kom niet aan met spotbiedingen.. En er een snelle BL truggy/buggy of zo voor weer koop..

Ik zal het formaat zeker missen!, Ding is echt makkelijk te zien! Ook op grotere afstand...

17. heeelmooi

heeelmooi

Lid geworden:
    25 jan 2012
    Hmm kan me voorstelen dat het neit voor iedereen is. Is ook wel echt anders idd dan een Stampede. Ligt ook wel aan waar je er mee rijdt.

Ik ben voorlopig erg blij met die van mij :) OP bouwtereinen doet het hij fantastisch!

Hier is mijn unboxing trouwens (Engels aangezien ik vooral op Ultimate RC zit):

en ook de eerst running video op 6s:

Ergens rond 10:30 gaat hij stuk, maar was wel mijn schuld. Slipper zat opslot, etc

Eidos vindt dit leuk.
  18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Best wel zonde, zo hard vond ik het niet eerlijk gezegd,,, Tis wel dik 9 kilo! dik 10 met een setje goede lipo's.
    Dus ja je moet wel anders denken, en rijden met zon monster!

19. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Wegen 2 accu's samen anderhalve kilo of meer??
    De auto weegt zelf 8.66 kilo volgens traxxas.

20. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Een 8400 mah accu weegt ongeveer 600 / 700 gram.

Laatst bewerkt: 8 feb 2016

Deel Deze Pagina