Traxxas X-maxx Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door darkfire, 30 okt 2015.

1. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Ok, niet verwacht...

2. JWB

JWB

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Ik heb de X-maxx afgelopen weekend eindelijk goed kunnen testen. En ik kan niks anders zeggen dat ik erg enthousiast ben! Ik ben persoonlijk meer van het "bashen", en daar is deze wagen natuurlijk ideaal voor. Hij kan absoluut tegen een stootje. Er is niks kapot gegaan, en ik heb niet flauw gedaan. Ik heb ook een E-revo en daar ging eigenlijk altijd wel iets aan kapot. Het viel me wel op dat de schokbrekers nat waren van de olie, en dat er 1 wiel wat wiebelt (linksachter). Maar hier is al meer over gezegd op oa het traxxas forum. Lekkende schokbrekers moet zelf overgaan (houden we natuurlijk in de gaten). Wat betreft het wiel, daar zal ik morgen even over bellen met de winkel waar ik de X-Maxx gekocht heb. Het stoort me niet en als het geen kwaad kan, prima zo. De extra fans op de motor doen hun werk goed, scheelt behoorlijk.

Vandaag hoorde ik een "ratel" als ik ineens vol gas gaf. Als ik geleidelijk gas gaf, had ik nergens last van. Eenmaal thuis de slipper clutch een klein beetje aangedraaid, en probleem was verholpen. Ik heb 3s 5000 mah 35c lipo's en daar kan ik ongeveer 20 minuten mee rijden. Ik heb 4 van deze accu's dus ik kan wel even rijden. Maar misschien toch een keertje gaan kijken naar 8400 mah accu's. Heeft er iemand ervaring met 8400 mah lipo accu's?

3. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    inderdaad.. Mijne wogen iets van 1,35 kilo samen voor 2 stuks..
    Maar heb weinig ervaringen met andere merken. Deze waren relatief goedkoop bij www.monsterhopups.de weg. Daar 80,00 euro, en in NL over de 105 euro per stuk.

4. heeelmooi

heeelmooi

Lid geworden:
    25 jan 2012
    Hey ja ik had met mijn 4500mah ook iets van 20 minuten. Als je twee setjes heb kun je opzich prima bashen. Ik heb dit weekend ook met mijn 8400mahs gereden maar kon ze niet opmaken omdat hij dus kapot ging, maar zal wel iets van 35 minuten zijn (8400/500 * 20 = 33,6 minuten). Dus met die twee setjes die je al hebt plus nog 8400mah zou je dik over een uur kunnen rijden.

Die van mij waren MaxxTrax van Ebay (uit Duitsland), waren ook iets van 80 euro per stuk idd, wat net wat goedkoper was dan in Nederland.

5. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De mijne kwam vanmorgen aan bij de nieuwe eigenaar. Nu op zoek voor mezelf naar wat anders,...
    Denk een electro truggy ofzo.

6. heeelmooi

heeelmooi

Lid geworden:
    25 jan 2012
    Kraton wellicht? Maar goed laten on topic blijven :)

Mijn onderdelen om hem op te lappen zijn verstuurd uit de US dus hopelijk kan ik weer snel rijden

7. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Mijn maat heeft er nog niet mee gereden. We hadden 2 gekocht. Dus ben heel benieuwd hoe hij het vindt!
    We zullen zien. We maken wel filmpjes als hij er voor het eerst mee gaat rijden...

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    First Run Xmaxx, Straat, gras, jumps, crash & driften....

En even mijn gedachten. De Xmaxx is van een maat van mij. Deze vroeg me ook even te rijden. Bij de jumps, die ik maakte (ze staan helaas niet op de film) merkte ik weer waarom ik hem weggedaan heb. Er valt gewoon niet mee te corrigeren in de lucht. Het reageert gewoon te traag, om echt snel te kunnen reageren. Dus je moet al goed voorbereid je jump maken, en hopen dat er niets tegen zit.

Ook in het bos, is het niet "je van het" voor mij. Daar waar je denkt even met een peut gas de kont te kunnen bijsturen,(omdat je anders tegen een boom zit / of je bocht wil halen), kom je bedrogen uit. Dit gaat gewoon lastig, tot niet. De regelaar gooit roet in het eten. En laat het vermogen langzaam op komen...
    Ik begrijp zeker wat de Amerikanen met "underpowerd" bedoelen.

Gelukkig is mijn maat minder precies, en hij snapt het wel, merkt het ook wel, (maar in tegenstelling tot mij),stoort hij zich er niet aan.

Een hele mooie wagen om te zien, dat wel...

Laatst bewerkt: 14 feb 2016
  9. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Komt dat niet omdat de TSM aanstaat?
    Of zit die er niet op?

10. RavenLiquid

RavenLiquid

Lid geworden:
    16 aug 2011
    Er zit inderdaad TSM op de X-MAXX, en dat kan volgens mij inderdaad wel aan de grondslag van het probleem liggen. Ik weet niet of je het kunt uit zetten bij Traxxas (het klinkt als een Rx met gyro), maar dat kan met bijvoorbeeld AVC bij Spektrum wel. Maar TSM doet volgens mij niet wat AVC wel doet(kan) en dat is corrigeren in de lucht.

Jammer dat de auto je tegen viel, het leek mij ook wel een leuk ding.

11. smitje

smitje

Lid geworden:
    22 jan 2016
    TSM van traxxas kun je vanaf de zender instellen van 0 tot 100%. ook in de lucht corrigeert TSM gewoon.

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Heb zowel tsm off, als mijn eigen highspeed ontvanger van mijn spectrum dx4r pro geprobeerd. Beiden zelfde probleem. Exact zelfde gedrag. Het zit hem in de regelaar.

13. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
  14. RavenLiquid

RavenLiquid

Lid geworden:
    16 aug 2011
    Makes sense, ik zag op internet al een filmpje van iemand zijn X-MAXX die in vlammen op ging terwijl hij er redelijk normaal mee om ging.
    Hij zij ook dat Traxxas hem een nieuwe gestuurd had, en dat ze het aan het onderzoeken waren.

Was dus niet overdreven of zijn eigen schuld.

15. smitje

smitje

Lid geworden:
    22 jan 2016
    En waarom dacht je dat de xmaxx zo laat pas leverbaar was in NL? Traxxas heeft eerst alle bugs eruit gehaald die ze in amerika ondervonden hadden. De serienummers die ze aangeven zijn alleen in amerika verkocht, hoef je hier in NL dus niet bang voor te zijn

16. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Beste forumleden,

Na vele jaren niet met RC bezig te zijn geweest, wil ik toch de hobby weer oppakken. Nu ben ik een maand geleden op een baan in Dusseldorf geweest (toevallig) en mocht daar met een mega RC auto rijden. Dit bleek de Traxxas X Maxx. Vond het een super auto (wellicht ook door de omvang).

Nu is mijn vraag of er naast deze auto ook vergelijkbare auto's zijn. Ben ook getipt voor een Losi XXL2 E, maar de meningen waren zeer verdeeld wat de beter auto was.

Dus nu hier maar eens een poging wagen, alvorens me weer op hobby te storten.

17. smitje

smitje

Lid geworden:
    22 jan 2016
    Hey Limboracer. fijn om te horen dat de hobby weer opgepakt wordt. ik heb een xmaxx en een hpi baja. beide auto's zijn niet met elkaar te vergelijken. een losi is ook een leuke wagen maar daar heb ik geen ervaring mee. ga ervanuit dat je in Limburg woont? waar ergens?

18. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Momenteel woon ik in Maastricht, maar binnen niet te lange tijd in Heerlen. Zuid Limburg dus. Hoe bevalt de traxxas? Heb hier toch een voorkeur voor omdat mijn laatste wagen ook een traxxas was(wel 10 jaar geleden). Losi kreeg ik in Duitsland ook goede berichten over te horen, maar volgens mij zit ee geen lhs in de buurt die losi verkoopt en dat vindt ik toch belangrijk.

Graag hoor ik je ervaringen over de x maxx

19. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Losi en Traxxas komen van dezelfde importeur. Horizon Hobby GMBH

20. smitje

smitje

Lid geworden:
    22 jan 2016
    nederland heeft zelf ook een traxxas importeur. ...

Deel Deze Pagina