Traxxas XO-1

Zal wel werken, alleen als hij heel heet wordt zul je toch anders vertanden en helpt geforceerd koelen ook niet ( met een fan )

deze auto laat mij weer twijfelen tussen deze en de jato.

Dat is nogal een verschil, nitro 1/10 2wd offroad vs 1/7 brushless 4wd onroad

Prijsverschil zou dan de doorslag moeten geven;-)

Wel een mooie bak; geen moeite gespaard voor, naar mijn idee, kwaliteitsonderdeeltjes. Alleen wel veels te duur voor mij en er valt waarschijnlijk bijna nergens mee te rijden. Als ze de batterijen er nou uit hadden gelaten en misschien dat aluminium allemaal plastic hadden gemaakt (of heb je dat nodig bij een on-road met zulke snelheden, heb alleen in het begin kort een Tamiya TT-01 gehad), dan zou je zo heel wat euro's eraf kunnen halen en gewoon Turnigy'tjes voor 70 euro kunnen halen.

Mijn vrouw kijkt al met een frons als ik zeg dat ik VTEC CPX tapijt bandjes ga kopen om fatsoenlijk een binnenbaan rond te komen. Laat staan 1:7 race monster.
Maar er zullen mensen zijn die de XO-1 kopen, als die de XO-1 op het circuit zetten zal ik dat zeker willen zien.

Ach, hij zal wel verkopen hoor.... Die prijs maakt weinig uit; de MSRP is 1099 US$, omgerekend ongeveer 700 euro, wat weer ongeveer gelijk is aan een brushless 1:8 buggy of truggy. EN het is goedkoper dan een 1:8 nitro onroad...

Bovendien is het dé Snelste modelauto die te koop is. En dan nog RTR ook.

Iedereen weet wat er altijd als eerste gevraagd wordt: "hoe hard kan 'ie?"
En dan kan je antwoorden: "ruim 160 km/h, het is de snelste die er is..."

Een beter verkoop argument is er waarschijnlijk niet....

Mijn vrouw kijkt al met een frons als ik zeg dat ik VTEC CPX tapijt bandjes ga kopen om fatsoenlijk een binnenbaan rond te komen. Laat staan 1:7 race monster.
Maar er zullen mensen zijn die de XO-1 kopen, als die de XO-1 op het circuit zetten zal ik dat zeker willen zien.
hier nog een!

Tsja, ik kijk er dan ook misschien anders tegenaan met mijn studentenbeurs ;). Maar jullie denken dat hij, omgerekend van 1100 dollar, zo'n 700 euro wordt en niet 1100 euro? Van wat ik weet kun je het dollarteken gewoon vervangen met een euroteken.

Tsja, ik kijk er dan ook misschien anders tegenaan met mijn studentenbeurs ;). Maar jullie denken dat hij, omgerekend van 1100 dollar, zo'n 700 euro wordt en niet 1100 euro? Van wat ik weet kun je het dollarteken gewoon vervangen met een euroteken.

Simpel, de startprijs ligt altijd erg hoog en zal met een paar maanden zeker nog wel een 10 of 20% kelderen.

Ik las net op een ander forum:

You don't have to buy an iDevice to unlock it: you can borrow one, download the app, unlock the ESC, and give the iDevice back to its owner.
According to Traxxas, unlocking is a one-time thing and does not require continued presence of the idevice.

Dat klinkt alweer een stuk vriendelijker.....

De MSRP van Traxxas is echter een verkeerde vermelding. Ik zag hem bij Toprc online staan en heb direct gebeld met de vraag waarom hij in Amerika 1099 usd kost, en in NL 1199 euro. Zij gaven aan dat de prijs op de Traxxas site nog niet klopt en dat de MSRP verhoogd zal worden naar 1600 USD. Ze hadden een officiele productrelease doorgekregen met deze prijzen.

Pre-orderen voor de genoemde prijs is dus absoluut een aanrader, maar ik verwacht dat dit niet lang zal duren.

Back