trekstartertje kapot nieuwe erin zetten maar kan er niet bij

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door subaru, 15 nov 2003.

1. BlackFox

BlackFox Guest

Hoe zo ? De startbox stopt pas met draaien als de auto er vanaf is en je haalt de auto er pas vanaf als hij gestart is of als je er iets mee moet doen.

2. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik heb mijn startkist zo gemaakt dat de startmotor gaat draaien op het moment dat gloeiplugstekker contact maakt. Ik heb hierbij gelijk 2 vliegen in 1 klap, geen schakelaar nodig die je op de juiste hoogte moet afstellen en tegelijkertijd is het ook een gloeiplugcontrole.

3. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    hehe, geloof me, die starterboxen die je in de winkel koopt werken wel, 't is 't afstellen van de knop die je indrukt als je je wagen op het draaiende wiel drukt...

overigens vind 'k de loplossing van roelof zeer goed, kun je misschien wat meer details geven? (kosten?, bedradingschema?)

4. No1Uno

No1Uno Guest

Ik ben ook zeer benieuwd Roelof...

Misschien dat een fotootje ook meer duidelijkheid biedt.

Marco.

5. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003

Simpel, men neme een magnetische glasschakelaar (raamcontact oid) en wikkelt daar zo'n 15-20 wikkelingen koperdraad omheen.
    Die doe je in 1 ader van je gloeiplug draad, bij stroom zal dat schakelaartje contact maken door het magnetisch veld van de spoel.
    Op zijn beurt een zware relais schakelen en klaar is kees :)

6. hilbren

hilbren Guest

doordacht schema 8)

volgens mij wordt het tijd dat we hier even een nieuw topic over beginnen, we gaan wel erg offtopic...

7. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    nice, thx!

8. I_PANDA_I

I_PANDA_I Guest

Om maar even on-topic te komen.
    Ik heb mijn trekstarter ook een keer kapot getrokken, was het koortje gebroken.
    K heb toen bij zo'n winkel hier in de buurt voor een 10 ct. per meter koort gehaald. En mooi weer zelf in elkaar gezet.
    Gaat helaas na een 10 tot 20 keer rijden wel weer kapot, maar k kan hem nou in ongeveer 15 min. vervangen. En t scheelt mij wel mooi 30 euri :D.

(is van plan toch keertje startkist te kopen)

9. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    als 't 't koortje is kun je het prima zelf vervangen, 'k moet zeggen dat de uitleg die hpi geeft op de site erg mooi is, je gaat iig niet zelf zitten proberen...

trekstarter is iets wat toch wel regelmatig stuk gaat, 't is zeker aan te raden om 't ding met een beetje beleid te behandelen, hoewel dat moeilijk is :)

10. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    hahaha
    daar heb ik binnenkort geen last meer van, als ik men schumacher menace heb deze winter kan ik hem starten men een accu-boormachine

maar heb men trekstarten ook al een paar keer vervangen (zelf gemaakt)
    je kan echt die 30€ sparen als je er een 20minuutjes voor uittrekt

grtz nitro

Deel Deze Pagina