Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    ik heb zelf graupners 850 25c en de turnigys 800 20c

    de een kost 20euro en de ander 6 nou zit geen reet verschil in:D
     
  2. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
  3. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    David, jij had tog kleine staartproblemen ?, neem eens een goede accu en je zult zien hoeveel het scheelt.
     
  4. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491

    1) Lol ik staart problemen, ik ben geloof ik 1 van de weinige die op de 250 juist nooit staart problemen heeft of ook maar ooit gehad heb :D

    2) en zoals boven ik vlieg met goede lipos graupners 850 25C

    misschien voor iemand anders:p
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Lastig die lipo - opname bij de 250er,

    ik dacht, dat ik misschien dat frame verleng,
    zo als zij het bij de benzine-trainer doen,
    om een stevige lipo houder te krijgen,

    iemand ook last van en een oplossing gevonden ?

    ( vandaag ook nog wat binnen hoveren,
    is toch wat groter dan een mCPX, ha ha)

    Groet, Uwe
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.691
    Locatie:
    belgium
    ik ben hier benieuwd naar resultaat . Lijkt me de enige lipo die werkelijk zou kunnen verschil maken . :cool:
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ... dat wil ik ook graag weten,
    alles wat ik tot nu toe had voor de 250er ging max. 5 min mee,
    en dan zonder grote 3D acties,

    ... ehmm, @Schiksie:
    ik had het over de opname van de lipos , houder dus of
    battery mounting,
    als je reageert op verder boven, dat ging het inderdaad wel om lipos,
    goed, maar duur zijn naast de Graupner ook die Align

    Groet, Uwe
     
  9. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Oh, ik was nog even te gierig / vergeten, ik heb zoveel wat ik nog wil bestellen,
    ik ga ze zoiezo testen, ik heb het kabeltje al.

    @Schiksie, die site kende ik nog niet : Banggood.com met lion power lipos, ik zal er even naar kijken.
    Best goedkoop : free shipping! thnx.
     
  10. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ha ha ja Uwe ik reageerde op de lipo's erboven. Deze 900 passen passen prima op de tray, ze zijn alleen iets breder maar passen prima onder de canopy ;).
     
  11. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Bij die Gensace flash sale hebben ze de 250 lipo niet in de aanbieding helaas.
    Ik heb nu 2 x Zippy Compact 850mAh 35C besteld, ik zat wat te surfen en iemand raadde die aan.
    18 euro met verzending binnen NL, aanstaande week binnen dus.
    Ik laat het binnenkort weten hoe deze Zippys vliegen in vergelijking met de Gens Ace.
    ( zegt niets over de levensduur )
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    top @molen: .. thanks

    Groet, Uwe
     
  13. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Ik ben aan het twijfelen tussen een Blade 130X en de Trex 250, in een ander topic hier raad men mij de 250 af wegens moeilijk bestuurbaar/wild/absoluut niet geschikt voor iemand met weinig ervaring.... in onderstaand filmpje vind ik hem echter rustiger vliegen dan mijn Mcpx BL...
    [URL="[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb zelf geen ervaring met de Blade 130X maar wel met de T-rex 250. Door het gewicht en de grotere rotordisk is de 250 beter bestand tegen wind. Maar als beginner zal je waarschijnlijk alleen met weinig wind willen vliegen. Maar in de toekomst kan dat veranderen en vlieg je de 250 met windkracht 4 nog rond (ik spreek uit ervaring).

    Wat heel belangrijk is bij de 250 is het correct afstellen van de heli. Doe je dit niet correct dan is het een drama heli! Vooral de staart kan voor veel problemen zorgen. Belangrijk bij een 250 is headspeed ;-) Mijn persoonlijke voorkeur is 100% vlakke curve, ook in normal mode. Dit is voor veel beginners erg beangstigend omdat het behoorlijk indruk maakt. Maar de heli vliegt er zooooooveel beter door. Gebruik de plastic bladen, deze zijn iets zwaarder en geven meer "stabiliteit".

    En wat betreft het agressieve vliegen.... jaaaaa dat kan hij :D Maar je kan ook gewoon de pitch/cyclic uitslagen wat minder zetten en dan is het bijna een schaal heli.

    Maar het is gewoon geen 700 formaat. De 250 wil bij 3D vliegen heel graag omlaag. Maar dat hebben de meeste kleine heli's heb ik ervaren.

    Een slechte heli? Nee, maar je moet er wel voor zorgen dat het afstellen goed gebeurd. En daar gaat het helaas vrij vaak mis.

    Succes met je keuze!

    Dit is hoe ik met de volledig originele versie vloog:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    +1 wat Joop schreef:

    absoluut goed afstellen is belangrijk,
    100 % flat throttle moet niet voor rondjes vliegen,
    maar wel voldoende head-speed,

    maar als je dat filmpje bekijkt, welke kracht die 250er ontwikkeld
    (geluid van de lucht enzv.)
    dan kan je hem zeker niet vergelijken met een kleine Blade.

    Mijn ervaring,
    vlieg zelf 2 250er T Rex met verschillende gears
    en een mCPX en vroeger een Walkera 4G6, die je met de Blade 130 vergelijken kan.

    Groet, Uwe
     
  16. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Perfecte afstelling heb ik niet echt schrik van, zit een specialist in de vliegclub waarvan ik lid ga worden, nietwaar Redbird? :p
     
  17. MikeOscar

    MikeOscar

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Amsterdam
    Zelf ben ik vanuit een Co-axiaal meteen overgestapt naar een flybarred 250. Dat ging op zich prima, ik heb er alle oriƫntaties recht op mee geleerd zonder te crashen. Zodra ik probeerde er bochten mee te vliegen ging het echter mis, de heli ging gewoon te snel en werd vooral te snel moeilijk zichtbaar om er veel van te kunnen leren.

    Achteraf gezien had ik dit mogelijk op kunnen lossen door de headspeed wat te verlagen. Overschakelen naar flybarless schijnt ook een grote verbetering op te leveren voor deze heli. Feit blijft natuurlijk dat het een kleine heli is en blijft, met alle nadelen die daarbij horen.

    In een later stadium heb ik een 130x gekocht voor wat inverted werk. Eerlijk gezegd ben ik daar ook niet erg van onder de indruk, al is deze heli leerzamer dan een 250 omdat je deze heli bijna altijd zonder schade kunt crashen.

    Mijn advies is om voor hetzelfde geld dat je in een 130x/250 zou steken, een gebruikte 450 te kopen. Op die manier krijg je veel meer heli voor je geld, waar je een stuk meer van kunt leren. Door het grotere formaat is deze heli veel duidelijker zichtbaar en heb je wat meer tijd om fouten te detecteren en te herstellen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.691
    Locatie:
    belgium
    450 wordt ook iets duurder in onderdelen , niet veel maar toch . De 130 omdat je zonder veel kosten kan crashen :confused: maar dan leer je niet veel herstellen ook . De 250 heeft ongeveer dezelfde mechaniek als de grote jongens en daar leer je weer wel op .
    Ach zoveel mensen zoveel meningen . :cool:
     
  19. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Vooral met wind wil die iets te snel door de bocht gaan.
    En een 450 is goedkoper met al die clone parts etc,
    450 blijft de ideale beginnersheli volgens mij.
     
  20. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    450 heb ik al, blade 450 3D, maar durf er niks meer mee dan hoveren, als beginner is zo'n 450 behoorlijk indrukwekkend vind ik....
    Ben me net om een tweedehands 130X geweest, nu lid worden van The little wings en leren maar, zowel met de 450, de 130X en de MCPX BL
     

Deel Deze Pagina