Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.428
    Locatie:
    Oirschot
    Das de FBL versie inderdaad.

    De DFC kop is H25119 en daar moet dan nog een feathering shaft en swash plate bij.
     
  2. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    en een fbl unit .. al met al een prijzig geintje om een 250 om te bouwen lijkt me... je zou net zoals uwe ook een nieuwe kunnen halen die al fbl is ;)
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.691
    Locatie:
    belgium
    Deze is niet prijzig, de ZXY-s unit wel met Align dfc head (geen kloon) [​IMG] [​IMG]en deze pallen "dragen" het beste vindt ik persoonlijk . De 250 vliegt anders nogal zwaar .
    Zelfs met orange ontvanger LOL en hij vliegt super en dit nu al een jaar of 3 in deze uitvoering . [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Mooi Guy !!!

    Groet
    Uwe
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Tja,

    ik ben aan het bouwen van een T Rex 250 pro DFC,
    en die kwam al met de verkeerde nummer,
    i.p.v. de KX019013A kwam de oudere ...11A,
    maar dat zag ik te laat !

    eigenlijk zou die al vliegen,
    maar de swash moest vervangen worden,
    omdat de ballinks van werk uit schuin ingedraaid zijn
    en dus ook tol gedraaid,

    nieuwe swash gekocht (? garantie):
    hetzelfde,
    niet eens uit moeten pakken, gewoon waardeloos,
    schroeven staan helemaal schuin,
    dat ding kost 26 €, dus ik ga morgen toch naar de dealer !

    Verder zijn alle schroeven die naar plastic gaan dolgedraaid
    (dat heb ik al eerder ergens gelezen)
    de canopy heeft een schuur,
    en de canopy nut passt voor geen meter,
    ik heb ze nu maar vervangen door die van een 450er.

    Resumé:

    dit is nu denk ik de vierde of vijfde 250er, die ik bouw
    naast de velen reparaties,

    en qua kwaliteit, is materiaal erg achteruit gegaan !

    maar ook 2 voordelen tot nu naar toe:

    heckaandrijving gaat zonder veel geluid,
    en de softstart van de ESC is erg goed,
    tja, vliegen gaat helaas niet (nog niet) !

    Groet
    Uwe
     
  6. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.428
    Locatie:
    Oirschot
    Pff, dat voorspelt niet veel goeds Uwe. Hopelijk krijg je e.e.a. onder garantie vergoed.

    Het verschil tussen 13A en 11A zit overigens niet in nieuw of oud, maar in met of zonder 3GX (Super Combo = 11A, Combo = 13A), beiden zijn met de nieuwe blauwe ESC. Zonder de "A" aan het einde is met de oude ESC.

    Maar jij had toch de combo besteld ipv de super combo? Dan zou je inderdaad de KX019013A moeten hebben.

    Wellicht dat je toch de KX019013AZ3GX hebt ontvangen en dat Sam dus inderdaad nog een Super Combo had liggen waar geen 3GX meer bij zat?
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ... maar toch een mooie heli

    en nog een foutje gevonden,
    de tail-fin zit te dicht bij de tail-boom en slaat daar aan,
    in een filmpje van Heli-Ernst zag ik dat onderdeel,
    daar is een veel dikker distanz-stuk verwerkt,
    dat de tail-fin niet meer aanslaat,

    ook dat probeer ik te veranderen,

    verder is het een heel mooie heli,
    veel mooier dan zijn collega's van HH enzv.,
    en hij zou ook veel beter vliegen,

    alleen is het een lange weg tot daar heen.

    Groet
    Uwe
     
  8. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Balen Uwe. Hopelijk krijg je de energie om de heli toch op te bouwen. Het blijft een mooie machine met een geheel eigen willetje.
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ja, ik bouw hem wel af, en ga eens vliegen,
    of ik hem hou weet ik nog niet, ik denk eerst maar wel.

    Het is alleen frustrerend, als het gewoon niet loopt,
    en ja "over dagen met wachten en dan toch niet en en" bezig bent.

    Morgen weet ik hopelijk meer,
    heb je geen probleem met de swash gehad ??
    Bij mij waren de ballinks buiten los ingeschroefd, helemaal correct,
    en de binnenste 2 ballinks schuin ingedraaid, maar echt vast,
    bij de ene zelfs, dat een stuk alu weggebroken was ...
    raaaar he

    ik hoop, dat hij goed vliegt, als hij klaar is,
    misschien is dat dan de beloning ??

    Groet
    Uwe
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.691
    Locatie:
    belgium
    Ben beetje verbaasd dit te lezen want na mijn gepruts met de 180 cfx (overigens nog steeds niet ok ) was ik van plan om de nieuwere versie van de 250 te bekijken en misschien wel te bouwen . Mijn vraag zou dan ook geweest zijn is de TT een verbetering op de staartriemaandrijving en wat is er nog anders aan de nieuwste versie :confused: Vroeger zei men van de 250 dat ie nogal "zwaar" vloog maar misschien met de nieuwere motor is dat al anders ? Wie praat me even bij over de evolutie op 250 gebied .
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Hoi Guy,

    de TT is idd een grote verbetering in mijn ogen,
    en ik denk, dat de fbl versie veel beter vliegt dan de paddel-versie,

    alleen kom je bij het bouwen veel kleine dingen tegen, die gewoon
    niet nodig zijn, zo als een schroefje, dat toll gedraaid is,
    maar dat was ook bij de allereerste versie het probleem,
    die hadden nog de kleinere schroeven, dat was eerst moeilijk,

    verder heb je aan het eind werkelijk een heli staan,
    die zich laat zien, mooi afgewerkt is het idd geen plastic clone,
    maar een volwaardige 3D heli,

    ik ben benieuwd op de eersten vluchten met de beast-X,
    heb tot nu toe getest:
    *HC3X
    *3GX
    *Gaui mini v-Bar

    Groet
    Uwe

    edit:
    het is gewoon een productie-fout met de swash,
    dat is Taiwan en geen Duitsland, trouwens ook de prijs,
    maar je kan ook een Gaui X2 kopen, maar die kost dan
    600 € vliegklaar.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2014
  12. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    goh uwe, wat een gepruts weer .. dat moet jou weer overkomen.

    ben benieuwd wat je dealer er van gaat zeggen... een heli groot of klein.. dit is natuurlijk niet tof.
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    hoi Sven,

    ik denk, dat ik nog een nieuwe krijg en nog een, tot het goed is,
    maar eigenlijk zou de heli al lang vliegen,
    maar daar moet je weer daar heen lopen en dat gaat niet goed,

    nou ja, met de Gaui is het goed gegaan naar 3 weken,
    ik hoop met de Align ook ...

    groetjes, Uwe
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    .... even:

    om eerlijk te zijn,
    zijn de verwachtingen van een perfectionisten
    heel hoog (heel hoog).

    Groet
    Uwe
     
  15. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ja dat mag je toch wel verwachten dat je een exemplaar krijgt dat wel goed is.
    Maar hallo, waarom levert align dan ook de mislukte producten uit. Oftewel, de kwaliteitscontrole mag wel wat scherper.
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.691
    Locatie:
    belgium
    + 1 ;)

    Beast X is ook goed FBL systeem ( op T rex 600pro gehad)

    mijn ervaringen : ZYX-S / Beast X / Mikado V bar / 3 GX .
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    +1
    je betaalt ook 250€ zonder fbl-systeem en ontvanger voor dat ding,
    mag je ook wel een klein beetje wat verwachten,
    bedankt Sven !
     
  18. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    gelukkig heb je nog genoeg vliegend materiaal, maar ik ken het gevoel, je wil gewoon iets afmaken en van de plank kunnen pakken om mee te gaan vliegen.

    succes.
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    idd,

    bij dit weer kijk ik alles nog een keer goed aan,
    bv. staat die Bell klaar voor een testvlucht,
    opgeladen vlieg-accu (alleen niet vol getankt), zender opgeladen,

    en voor de Rex 700 staat dat hele lipo-kastje klaar
    voor in de auto te gooien en 'hops', richting Valkenburg.

    en daar staat die dan die 250er, zonder swash vliegt die niet ...
    ik denk vanmiddag meer !!!

    Groet
    Uwe
     
  20. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    tja, ik heb ook alleen nog de atom vliegen. Wacht nog even op onderdelen voor de warp.

    Twijfel nog even wat voor soort servo hevels ik moet nemen gezien die standaard MKS dus geknapt zijn omdat ik de linkjes helemaal op de buitenste gaatjes plaats.
    Zie er eigenlijk weinig met alu armpjes vliegen, dus denk dat het toch weer kunstof word met een verstevingsplaatje o.i.d.
     

Deel Deze Pagina