Trosbeugel happy hunter

Hallo,

Ik ben nu bezig met de Happy Hunter en ik ben deze aan het bouwen als Smit Hunter.
In de kit (doos) zit een ovale buis van messing met de afm. 2.57 x 0.5 x 4.22 mm. genaamd trosbeugel
Doordat ik hem aan het bouwen ben als Smit Hunter kom ik een stuk tekort en heb ik al gezocht waar ik dit kan vinden, en tot nu toe zonder succes.
Heeft er misschien iemand een idee waar ik z'n stuk kan kopen of bestellen.

Groeten,

Fer van der Burg

Daar bedoel je toch zeker mee
OVERLOOP
Zo ja dan uitzagen van hout en het model er inschuren
De ovaliteit dus
mvg
Frederik:D:D

In de kit (doos) zit een ovale buis van messing met de afm. 2.57 x 0.5 x 4.22 mm. genaamd trosbeugel

Zoeken op trosbeugel levert niets buiten de fruitteelt. Is het mogelijk een foto of tekening te plaatsen van het exemplaar dat je hebt. Wellicht zijn er andere, meer gangbare benamingen. De vertalingen van de handleiding is niet altijd even accuraat.

Groet,

Ad Bakker

Zoeken op trosbeugel levert niets buiten de fruitteelt. Is het mogelijk een foto of tekening te plaatsen van het exemplaar dat je hebt. Wellicht zijn er andere, meer gangbare benamingen. De vertalingen van de handleiding is niet altijd even accuraat.

Groet,

Ad Bakker

Hallo Ad
Typ dan dit maar eens in bij google
sleepboot/overloop

Nou Roel er zijn er wel meer dan één modelbouw zaak die je meer zou kunnen vertellen over modelbouw materialen :D. Anders nijgt het straks weer winkelbesprekingen :cool:

@ Fer

Maar wat dachtje van een messing pijpje warm maken en platknijpen krijg je ook een mooie tros geleider van als we het daar over hebben dan.

Gr Martin :D

Nou Roel er zijn er wel meer dan één modelbouw zaak die je meer zou kunnen vertellen over modelbouw materialen :D. Anders nijgt het straks weer winkelbesprekingen :cool:

@ Fer

Maar wat dachtje van een messing pijpje warm maken en platknijpen krijg je ook een mooie tros geleider van als we het daar over hebben dan.

Gr Martin :D

Roel heeft daar aandelen geloof ik zou me niets verbazen

Een overloop zit in huis of in je badkuip, wat jij bedoeld is een sleepboog.
Wat Martin als zei, een messingbuisje voorzichtig ovaal drukken, en de basis voor de sleepboog is er.

Heren,

Bedankt voor jullie reacties en ik hou deze even achter de hand.
Ik heb de modelbouwshop gevraagd eens te informeren bij ROBBE i.v.m. deze overloop, sleepboog, trosbeugel enz. :D

Groetjes,

Fer

Beste Heer van Gent,

Blijf maar gewoon on topic aangaande de discussie over de benaming ik maak er geen probleem van. Ik weet u bent 77 en wijs.
Maar de benaming maakt mij niet zoveel uit trosbeugel, overloop enz.
Wat ik wel weet is dat mijn ouwe zijn halve leven bij Wijsmuller Ijmuiden en Stevin heeft gevaren. Op de TITAN wie kent hem niet de Jacob van Heemskerck de Utrecht ( voormalige Jean Bart ) enz. Hij nam mij al mee op korte stukjes toen ik nog maar 8 was ben ook 2 jaar mee geweest naar Saoudi Arabie ( Jubail ) JHC en daar moest ik van die ouwe ook al varen op diverse sleep/ duwboten ( F-15, 17, 18, 22 enz. ) zelfs zelf al varen ( was toen nog maar 12 ) was toen heel gewoon. Zoals je ziet is het mij met de paplepel ingegoten en wist ook niet beter. Maar de benaming aangaande de stalen bogen over het achterdek ach...

Groetjes,

Fer

Hallo Fer.
In uden zit een bedrijf wat heel veel koperen buis in diverse kleine maten (wat groter ook ) heeft. Ik haal daar het meeste van mijn messing buis vandaan. Het adres moet ik even opzoeken maar het zit midden in Uden. Langs Ben van dijk rechtdoor de stad in en je komt er langs.

Henk

Hallo Henk,

Dit is een al wat oudere discussie, maar dank je wel voor de reactie en ik heb namelijk een winkel gevonden die deze profielen levert in Katwijk.

Groeten,

Fer

Halo Fer
Bedoel je Katwijk aan zee ?, zo ja mag ik dan het adres weten ,Ik kom nl van Katwijk
En die beugels die over het achterdek van een sleepboot lopen ,heten gewoon overloop .
Is mij altijd geleerd ,heb ook op een sleepboot gevaren .

Mvg Motormuis

Back