Hoi Hans, Net als wat Henry zegt: Neem de kist zaterdag mee, er zijn dan voldoende experts aanwezig om je te helpen. Wellicht kunnen we je probleem oplossen of je in de goede richting sturen Groet Winfried
Schade aan laser: Iets scherps en hards heeft steeds tussen onderkant zuigerstang en huis gezeten en daar stukjes weggeschept. Kan dat stukje niet vinden en ook weinig van het restmateriaal. Misschien een stukje van een kogel af dat nu nog tussen de twee lagers in zit.
Denk het wel Kan ik niet erg goed zien, de krukwang ziet daar voor een groot deel voor. Ik heb de foto's gemaild naar Neil.
Kan bijna niet anders; welk materiaal zou daar kunnen komen? Kan eigenlijk alleen maar lagermateriaal zijn.. lagerballetjes maken niet zulke schade..
hoi hans dit klinkt redelijk bekent met m'n extra ook zo iets gehad, inhouden, slecht opnemen van half naar volgas enz. wat blijkt verkoolde zuiger en kop, schoongemaakt maar weinig verbetering. uit elkaar gehaald niks bijzonders te zien, het hooft lager was niet versleten maar toch vervangen. en tot mijn groote verbazing alle problemen zijn verholpen. kijk daar eens naar
Motor is helemaal schoon. Hoofdlager is nieuw. Het is iets in de afstelling of in het brandstof-systeem dat niet goed funktioneert. Alleen de probleemoplossing neemt zo veel tijd en net op het verkeerde moment.
Weet je wat het toerental is van de 4 blads APC 15.5x12?? En welke uitlaat en motor de OS 1.60 fx?? Alex
Een heel ander iets wat ik toevallig tegenkwam.. het is mogelijk om het carterdeksel met pomp van de 140RX op de 160FX te zetten. Mogelijk zou je daarbij ook de carburateur moeten vervangen. Je zou dan een gepompte 160FX krijgen.. ik heb nog een reserve 140RX liggen, dus dat zou een interessant experiment kunnen zijn..
dat zou ik van het weekend even moeten na meten. hij trekt mijn Xtra (5.5kg) makelijk vertikaal. uitlaat is de uitlaat die dennis adviseerd.
Webra levert ook brandstofpompen, die je los van de motor kan monteren, alleen een slangetje naar je carter. Kost geloof ik iets van 60 euro als ik het me goed herrinner, vertelden ze bij W&W.
I'm back in business again met deze kist. Heb gistervond toch maar de gok genomen om 5cm van de bocht af te zagen, et voila. Loopt weer super.