Turnigy Nano advies

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door AirPeter, 20 nov 2011.

  1. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    Wel valt het me echt op dat 2-3 cell nano er best veel postief te lezen is.
    5-6 cell heel veel negatief. Moet toch ergens door komen...


    Wie van jullie laad ze ook met 5C?
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik tank hooguit met 2C als de nood hoog is, anders altijd met 1C.
    Ik heb 4 laders en 6 accus, dus tsja, voor mij hoeft et niet ala-minute vol. ;)
    Meerdere accus is makkelijker als het slechts 3s 2200mah packs betreft.
    Als je met 6 cellige bakstenen vliegt kan et duur worden.
     
  3. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    tc01 ik zit nog steeds te wachten op een antwoord van je ??

    foto van die ballonen en welke paketten het betreft?
    en 300 ampere met een f5b vertel eens?

    mvg hans
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.128
    Goed lezen Hans, ik heb al gezegd wat er met de lipo's gebeurt is. Alles wat bol blijft staan gaat hier direct de kliko in.

    Lees alle topics van het F5B forum maar eens door, dan zul je zien dat sommigen nog meer stroom verbruiken. De top zit tussen de 4,5 en 7 kilowatt op 4 of 6 s lipo's.
     
  5. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg

    Hans is toch ook niet boeiend... Is van pakketten van jaren terug.
    Heeft weinig van doen met de huidige lipo techniek.
     
  6. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Hoe meer cellen en hoe groter de cellen zijn hoe slechter de warmte afvoer bij de ingesloten cellen.
    Lijkt mij de meest logische verklaring.
    Maar dat geldt voor alle lipos.
    Kleine ruimte tussen de cellen lijkt een oplossing maar of dat zo simpel te doen is weet ik niet.
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.128

    Tja, als ik alles zo lees wat men allemaal schrijft over die Gen ace dingen mogen die maar tot 3,7 volt leeg getrokken worden. Dan waren en zijn die kokams van vroeger toch een heel stuk beter. die mochten leeg tot 3 volt per cel onbelast en dan was er nog niks aan de hand. De andere lipo's die ik nu heb gaan dus ook tot die grens bij mij en blijven het perfect doen. Die oude techniek was dus toch nog niet zo slecht dan..................
     
  8. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Vroeger werd er nog niet zulke hoge vermogens ontladen...

    Iig, mijne gaan tot 20 procent leeg elke vlucht(zoals aangeraden met elke lipo) en ze doen het al rond de 100 cycles nog steeds prima..
     
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.128
    man, man, laat me niet lachen.

    Als je de verhoudingen eens goed gaat leggen dan werden de eerste lipos zwaar over belast. Kokam (mr J.J. Long) gebruikte de modelvliegers als testcase voor wat zijn lipo's aan konden, en om te bewijzen dat ze redelijk veilig waren. Jammer dat al die info op modelvliegen.com weg is, daar kon je dat terug lezen. Op dit forum is misschien ook nog wel wat te vinden, maar dan moet de zoekfunctie meewerken, en dat doet die al enkele jaren niet.
     
  10. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat wil dus zeggen dat bij 80% ontlading de kokams al tot 3V ingekakt zijn en de Gens ace maar tot 3.7V.
    Veel minder spanningsverlies bij de moderne accus dus.
    Ik geloof niet dat we zo gegevens kunnen vergelijken.
    Dit maakt ook weer duidelijk dat de spanning geen maat is voor het ontladings percentage.;)
     
  11. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Met google kan je ook op een specifieke site zoeken zoals met: site:modelvliegen.com
    misschien vind je het dan wel.
     

Deel Deze Pagina