tx 38 branding IV

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door teso fan, 27 jan 2014.

1. teso fan

teso fan

Lid geworden:
    13 aug 2012
    Vandaag weer eens gebouwd, ik ben helemaal tevreden over de brug, enkel de witte verf dient nog bijgewerkt te worden maar dat zal pas gebeuren als de kotter bijna klaar is. Een voor mij behoorlijk vervelend ding is dat de ijzermenie is gaan f*cken met de grondverf, resultaat: je schraapt de gedroogde verf er met je nagel af, opnieuw dus. Ik was ook nog eens zo lekker bezig met de menie dus ik heb de hele romp er maar ingezet, kon geen kwaad dus waarom niet?:bad-words:
    Nu kan ik dus de hele romp gaan schuren, voordeel is wel dat het best makkelijk gaat, maar tussen het berghout is een ander verhaal. Mijn vader stelde voor om verfafbijter op de romp te gebruiken maar ik vertrouw dit niet helemaal, ik weet niet hoe de profielen daarop reageren, iemand een oplossing/idee hierover:confused:
    genoeg geluld, foto's:
    Redelijk oude foto, de romp nog voor alle elende:mad:
    Nu het goede nieuws de brug waar ik wél tevreden mee ben;)
    Kapitein houd van luxe dus echte teak houten deuren kunnen niet ontbreken.
    Nog 1 overzichtje vers van de pers.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Etapje

Etapje

Lid geworden:
    1 nov 2010
    Opbouw ziet er zeer mooi uit. Wel balen van de romp maar dat komt ook wel weer goed. Ik zou zelf nooit afbijt gebruiken, geeft mij geen goed gevoel maar kan het niet onderbouwen.

3. teso fan

teso fan

Lid geworden:
    13 aug 2012
    Bedankt voor het compliment, morgen ga ik het interieur doen, ik hoop dat dat ook goed lukt. Ik heb precies het zelfde gevoel over de afbijt dus daarom vraag ik het nog ff, ik zal morgen eens kijken hoe ver ik kom met schuren alleen en anders hoop ik dat iemand nog een andere oplossing heeft om de romp verf vrij te krijgen.

4. theo_tb

theo_tb

Lid geworden:
    18 aug 2006
    Volgens mij heb ik eens iets gelezen dat Raf remolie gebruikte?

VrGr,

Theo

5. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
    Ik ben wel niet Raf maar ik weet wel dat Raf oude remolie gebruikt. Je haalt oude remolie bij de garagist en je drenkt wat keuken papier er in, dit laat je 3 dagen op je boot liggen en dan is de verf er af of zit het los

7. Gerrit-Jan

Gerrit-Jan

Lid geworden:
    14 mei 2013
    Remolie............. remolie is troep. Waarschijnlijk krijg je er goed de verf mee af, daar twijfel ik geen seconde aan. Maar erna moet er weer een nieuwe laag verf op blijven zitten, zonder ellende van achtergebleven sporen remolie.
    Ik zou de ervaringen van Raf even afwachten, voordat ik remolie ergens overheen zou smeren.

8. teso fan

teso fan

Lid geworden:
    13 aug 2012
    Iedereen bedankt voor het meedenken, ik heb zelf ook even op het forum gezocht, ik vind vooral veel hits over het verwijderen van verf op de plastic tamiya cabines. In het truckersgedeelte wordt gepraat over Methanol, men legt de cabine (in mijn geval romp:rolleyes:) dan 2 uur in een emmer Methanol, de verf moet er dan ook makkelijk afgaan, heeft iemand hier ervaring mee:confused: Vandaag heb ik geprobeerd de romp verf vrij te krijgen, dit wil met name tussen de profielen niet echt vlotten, ik heb geen remolie in huis maar in een van de draadjes die baggeraar geeft wordt gepraat over ovenreiniger, dat is wat ik vandaag heb geprobeerd, zonder het gewenste resultaat. Wat ik me ook afvraag is hoe de volgende verflaag reageert op olie zoals Gerrit aanhaalt. Morgen maar eens even kijken naar remolie/ Methanol.
    gr Mike

9. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Gewoon schuren!, alle vormen van oplosmiddelen vertalen zich in een hoop bende tijdens het gebruik of juist even erna. Als het in je romp trekt en je gaat daarna schilderen loop je de kans dat het dan opnieuw loskomt.

Het is even niet leuk maar wel het beste.

10. teso fan

teso fan

Lid geworden:
    13 aug 2012
    Nadat de verflaag was gaan klooien zat ik er een beetje doorheen, ik kon geen verf meer zien:rolling:
    Toen ik daarna thuis kwam van school had mn vader zowat de hele romp al verfvrij aan een kant, de dagen daarna heb ik de andere kant gedaan en de romp is nu helemaal schoon en staat weer in de epoxy (op sommige plekken was het hout weer te zien). Het verwijderen van de verf is gebeurt met verfverwijderaar, werkt eigenlijk prima, de profieltjes zijn niet aangetast en de verf is er helemaal af. Ook heb ik in de dagen daarna mijn lierenhuis geverfd en navigatie lichten aangesloten.
    genoeg geluld, foto's:cool:

lierenhuis hier nog ongeverfd, romp ook nog in de verf.

romp verfvrij, lierenhuis geschilderd.

Foto van boven, in de pet lopen de draden van de navigatie lichten.

Deze foto hoort eigenlijk niet bij dit verslag maar misschien weten jullie nog dat ik van de zomer een verslag heb geplaatst over een viskotter, ik heb het daarna eigenlijk niet meer gepost dus ik ga dat topic niet onnodig omhoog helpen: Dit is er van geworden, het is mijn 1e boot, niet rc, overigens is de TX 38 mijn 1e rc boot:

11. teso fan

teso fan

Lid geworden:
    13 aug 2012
    goede avond iedereen
    ik ben een beetje verder gekomen met de 38,dit is wel zo´n beetje geworden wat ik in gedachte had.

hier de waterlijn nog niet geschilderd
    hier is de onderwater kleur wel geschilderd, let niet op de waterlijn, deze word bijgewerkt

De letters op de boeg en het embleem,
    dit was het.

12. zuiderkruis

zuiderkruis

Lid geworden:
    7 sep 2008
    word al wat
    nu de portaalmast
    succes

13. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    je bent aardig op dreef nu.
    Het ziet er ook allemaal netjes uit zo.
    alvast succes met de verdere bouw.
    vgr
    Marc

14. teso fan

teso fan

Lid geworden:
    13 aug 2012
    help

hallo iedereen
    ik heb vandaag mijn zender, de turnigy 9x binnen gekregen, ik wil deze graag binden met de ontvanger, ik heb geen ontvangeraccu dus wil ik hem binden middels mijn regelaar, de graupner navy v15r, deze regelaar beschikt volgens de verkoper over Bec. Maar als ik de regelaar in de ontvanger doe, gebeurt er helemaal niks, volgens een filmpje op YouTube zou er een rood lampje gaan branden maar dat gebeurt dus niet, wie wilt mij helpen???:confused:

15. theo_tb

theo_tb

Lid geworden:
    18 aug 2006
    Ik neem aan dat je wel een accu aan de regelaar hebt aangesloten, en dat hij aan staat? Volgens mij zit er aan de V15R een klein schakelaartje dat aan moet staan.

VrGr,

Theo

16. teso fan

teso fan

Lid geworden:
    13 aug 2012
    Ik heb wel een accu aangesloten op de regelaar, er zit inderdaad een schakelaar op maar wat ik ook probeer er gaat geen lampje knipperen.
    ik ben van plan het nu te proberen met een ontvangeraccu, is dit aan te raden?
    gr mike

17. theo_tb

theo_tb

Lid geworden:
    18 aug 2006
    Je kunt dan in ieder geval de ontvanger testen, door er een servo op aan te sluiten. De regelaar komt dan daarna. Ik geloof dat ik in de Southampton ook deze heb liggen, en volgens mij gaat daar altijd een lampje op aan. Die regelaar zou de ontvanger van spanning moeten kunnen voorzien, dus ik ga er eigenlijk al vanuit dat die kapot is. Daar kun je meer zekerheid over krijgen met de test van de ontvanger. Eventueel kun je ook meten wat de spanning is die aan de ontvanger wordt aangeboden door de regelaar, als die nul is dan is ie ook zeker weren kapot. Retour zien te sturen dan, want als ik de goeie in mijn gedachten heb dan valt daar niet zoveel aan te proberen qua repareren geloof ik.

VrGr,

Theo

18. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Wel de stekker er goed om in zitten, in de ontvanger? Sommige stekkers missen een extra randje waardoor je ze op 2 manieren in de ontvanger kan stoppen. Kan gelukkig geen kwaad, maar het zal niet werken.

19. theo_tb

theo_tb

Lid geworden:
    18 aug 2006
    Dan nog zou er een lampje aan moeten gaan op de regelaar, dus ik denk nog steeds dat die kapot is.

VrGr,

Theo

20. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Heeft de Navy V15R wel lampjes? Ik kan ze me niet herinneren van de mijne, die ik in de Survey heb zitten. Ik kan op Youtube ook geen fimpjes vinden van de Navy V15R, maar wel over het binden van de 9x zender. Dus ik vermoed dat het knipperende lampje waarover wordt gesproken, dat van de ontvanger is.

Deel Deze Pagina