UHF Long Range System

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door nonamerc, 22 mrt 2012.

1. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009

De derde test is nog het meest realistisch; veel vtx vermogen dichtbij je UHF ontvanger. Met 1mW@433 haalt hij gemiddeld halverwege het rechte stuk, is dat 150m? Met 1W zou je dan ongeveer 32x zoveel moeten halen. Dat is maar 4.8km, maar wel over de grond. Je zou niet verwachten dat een 1200 MHz signaal invloed heeft op een 433 MHz ontvanger. Daarom is het eigenlijk jammer dat hij niet ook zonder videozender getest heeft.

De test met ontvangers zonder antenne vind ik ook wat dubieus. Misschien had hij alles behalve de sma-connector moeten afschermen. Anders meet je inderdaad iets anders.

Maar laat ik niet teveel mopperen, het is uiteindelijk een leuke test!
    Martin

Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  2. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012

Ik dacht dat in FPV goedkoop duur koop was?

3. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Het blijft maar een oppervlakkige kwaliteitstest.
    Zeg weinig over hoe het echt in elkaar zit.

Open lrs is 1000 mW en EZ UHF 200 mW. Welke net zoveel range hebben.
    Welke is dan beter. Zo ook TS met 500 mW.

Het gaat meer om een out of the box test met de meest lastige video frequentie.
    Wil je echt duidelijkheid in de praktijk zal er veel meer getest moeten worden maar dan ook alles,eerst genormaliseerd worden op gelijke vermogens en omstandigheden.

Wil niet zeggen dat het goedkope ook slecht is. Als het voor jou voldoet dan moet je het gewoon kopen.

Laatst bewerkt: 10 jun 2013
  4. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Helemaal mee eens! Het is inderdaad een 'out of the box' test. Bovendien kwam de EZ-UHF diversity ontvanger er nogal bekaajd vanaf; in een echte vliegsituatie heb je waarschijnlijk veel voordeel v.d. diversity ontvanger, dus het bereik is wellicht een stuk groter. Je zou alle voors en tegens op een rijtje moeten zetten, ook b.v. het stroomverbruik. De een wil ver kunnen vliegen, de ander misschien lang (FPV thermieken). Ik weet niet of je zou moeten normaliseren op gelijke vermogens. Een 500mW systeem dat verder komt dan een 200mW is misschien ook wel beter geschikt voor grote afstanden.

Is er misschien een overzicht v.d. huidig gangbare LRS-en? Ik heb er nog geen en zou me vooraf goed willen verdiepen in alle aspecten ervan.

Martin

5. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    De huidige gangbare zijn in feite belicht in de UHF"test".
    Er zijn wel wat meer smaken, maar die spelen klaarblijkelijk op dit vlak geen rol.

6. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik vind dit een mooie wat Thomas Sherrer over de test te zeggen heeft. Een ding kan ik met zekerheid bevestigen. Mensen blaimen met UHF systemen vaak de 3de harmonische op 1.2ghz video, maar MEESTAL is het zo dat de 433mhz al voor de verzadiging van de video Rx zorgt. Dit betekent dat sommige componenten in de video receiver, zoals sommige transistors gewoon van de 433mhz over de nek gaan wat in de buurt uitgezonden worden. Denk aan effect als je met een mobieltje in de buurt van een speaker systeem komt. Ik heb low pass filter op mijn Sherrer TX gezet, waardoor de 3de harmonische met 30db verminderd zou worden en de video Rx had dezelfde issues :D. Ik had helaas geen spectrum analyzer

7. Viper

Viper

Lid geworden:
    14 mei 2003
    Vind het resultaat van de EZUHF met zijn laag zendvermogen er toch wel mag zijn.

Deel Deze Pagina