[uitgebreid bouwverslag] Quadframe Heavy lift SIX copter 21,5mm tubes, met NAZA + FPV___ (update 24-

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 15 jun 2013.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Thnx...Yep zo dicht mogelijk, dat weet ik (staat er ook in het verslag hoor ;) ) maar kwam hier niet zo mooi uit. Laats bij een meetingkje hier in de buurt vlogen ze allemaal zonder kernen en niemand had problemen...En ja een paar zaten op de uhf band, daar waar je de meeste last van hebt..

Heb het eens hier zelf ook eens getest met een paar machines en hier had ik ook geen problemen zonder de ringkern. Dus ik denk wel dat het los loopt...

Annyway ik monteer ze iig wel,iets met " baat het niet...." Mocht het nodig zijn dan verplekken we hem gewoon direct....

2. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update in post 3

3. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Mooi verslag weer hoor Emil. Ik wil hem ook eens gaan bouwen, kwaliteit ziet er (wat je ook regelmatig leest) erg goed uit.

4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update in post 4

5. Avpk

Avpk

Lid geworden:
    27 sep 2012
    Hoi Emil,

Heb je ondertussen je maiden al gehad?
    Ik heb hem gisteren gedaan maar had nog last van oscillatie en was moeilijk te besturen.
    Mede ook door de harde wind en geen gps callibratie gedaan(dom dom).
    Mijn gaininstellingen had ik aangehouden zoals jij die had voor je 550 1 29 129 120 130 130 130.
    Nu zie ik andere waardes in dit bouwverslag staan.
    Heb je hier al mee gevlogen?

Hierbij nog een paar foto's van mijn six hexa

[​IMG] [​IMG]

Kabels gaan nog netter weg gewerkt worden als alles bewezen werkt.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik wacht nog op andere props. De hexa was prima stabiel met de motoren en gain instellingen. Zodra alles definitief is zal ik de gains opnieuw posten.. Want met andere props heb je andere gain instellingen...

7. jimmy_zeropm

jimmy_zeropm

Lid geworden:
    20 sep 2010
    Mooi en leerzaam verslag weer Emil!

Misschien een stomme vraag maar wat voor kabel gebruik jij om je motoren, ESC's of powerboard aan te sluiten? Heb je een voorkeur of gebruik je gewoon 2,5mm?

Ik ga straks voor het eerst met parallel geschakelde lipo's vliegen, 2 x4500 mah. Ik werk altijd op basis van XT60 maar hoe maak je nou een solide en handige parallel verbinding?

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ligt eraan wat het verbruikt. Meestal 14awg voor tussen motoren en esc,(1,5mm kwadraat is meestal al voldoende) 12awg of 10awg voor power distributie..

Ik gebruik ook nog gewoon xt60 connectoren, die werken prima, ook bij dit soort. Je zou eventueel over kunnen gaan xt90 als je het niet vertrouwd.. maar 60 ampere continu is veel hoor..

9. jimmy_zeropm

jimmy_zeropm

Lid geworden:
    20 sep 2010
    Uhhhh even rekenen, dat is 2,5 ,4 en 6 mm2 toch? Ik wil wat voorraad bestellen maar ik zie zoveeeeeeel draad dat ik even niet meer zeker ben van wat waar te bestellen...

10. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
  11. smario

smario

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Dag Emil,

De eerste keer al veel gehad aan je verslag over de dji f550.
    Nu ben ik bezig met een grotere bumblebee st800. En dit verslag van je als voorbeeld genomen. Alleen ik lees hier dat je de rode draad van de ESC moet verwijderen. Moet ik dat ook doen met mijn turnigy multistar 45a ESC? Deze zijn namelijk ook switching BEC.
    Kan het kwaad om er zo mee te vliegen en is het echt nodig?

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Als je naza gebruikt verwijder de rode draad. Simpel. Dan ben je altijd zeker. Bij ECHTE opto's hoeft dat niet.

13. SjaakZwart

SjaakZwart

Lid geworden:
    18 okt 2012
    Emil, zijn er vorderingen? Maiden?

Verstuurd met iets digitaals...

14. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    sorry..

De Copter is al tijden in gebruik, heb geen filmpje meer kunnen maken...Was wat kort dag dat hij hem haalde...

Ik kom ik er binnenkort weer om een flip af te leveren,waar ik momenteel mee bezig ben.
    (of hij komt hem komen halen, dan kom ik er natuurlijk niet ;) ) Als ik er aan denk zal ik hem even vragen of hij even wil vliegen voor een te maken fimpje. Zal dan ook de gain settings even op vragen met me netbook...

EDIT 02-12-2013:
    Hij heeft de flip opgehaald, dus helaas geen filmpje...

Laatst bewerkt: 2 dec 2013
  15. SjaakZwart

SjaakZwart

Lid geworden:
    18 okt 2012
    Hoever moeten de armen eigenlijk in de blocks gestopt worden. Ik zie bij Emil dat ze zo'n één a twee centimeter er extra uitsteken aan de binnenkant. Kan ik ze ook gelijk zetten met de binnenste boomblocks (net als de motor mounts aan het einde van de armen)?
    Uiteraard moeten de motoren recht omhoog staan! Ik heb het nu gedaan met een 'haakse hoek'. Zijn er misschien nog nauwkeurigere manieren om te zorgen dat de motoren recht staan? Ik meen ergens een keer gelezen te hebben bij iemand die sommige motoren van de hexa niet recht had staan, de esc's erg heet werden?

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Je kan ze ook gelijk zetten met de binnenste boom block. Belangrijk is dat ze allemaal even lang zijn ;)

Richten van motoren kan op verschillende manieren. Waterpas, digitale hoek meter,uitlijnen op het oog dmv een vast recht punt op frame. Een lange alu lat met gaten erin, hier doe je dan de propmeenemer door ,etc, etc, etc

17. Eelke Dijkstra

Eelke Dijkstra

Lid geworden:
    18 mrt 2014
    Welke motoren zijn op deze copter gebruikt? zien er shiny uit!:cool:

18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Poef... Dat weet ik niet meer, copter is al een hele poos niet meer in mijn bezit...

Deel Deze Pagina