Uitlaat voor Losi 5ive-T

Hoi allemaal,

Binnenkort komt m'n Losi 5ive-T en wil deze graag de stock uitlaat meteen al vervangen om zo meer power te krijgen. Nu zie ik eigenlijk twee kandidaten, de Samba en de VRC silenced. Kunnen jullie mij adviseren welke pijp ik het beste kan nemen?

Voor wat betreft de prijs zijn ze gelijk maar wat zou het beste passen bij deze auto en waarom?

Hopelijk kunnen jullie mijn twijfel wegnemen!

Grtz,
Ralf
 
De samba is een uitlaat voor kracht boven in en onder in... dus de auto is sneller en hij trektsneller op...

en als je veel trekkracht wilt moet je voor de VRC gaan

Dus ik zou voor een samba gaan... en die is ook stiller...

Edit : Bij beeracing hebben ze een aanbieding... een losi + Uitlaat voor minder geld
 
De samba is een uitlaat voor kracht boven in en onder in... dus de auto is sneller en hij trektsneller op...

en als je veel trekkracht wilt moet je voor de VRC gaan
Leg me eens uit wat het verschil is tussen trekkracht en kracht onderin?!?!?

De Samba is inderdaad een heel stuk stiller dan de VRC, maar ik zou voor de VRC gaan!
Waarom?
Lees maar eens de verschillende fora na (bv. het Losi forum uit de US), en je zult lezen dat de VRC gewoon een heeeeeele goede uitlaat is.

Wanneer ik de Samba vergelijk met de VRC (voor een baja) is de VRC duidelijk in ieder toerengebied sneller, maar de Samba is stiller!
 
Heren bedankt! Het geluidsniveau is wel iets wat ik een belangrijk punt vind. Ik weet al dat met zo'n auto de locaties beperkt zijn in verband met het geluid dus hoe minder hoe beter...

Maar is het verschil qua kracht echt merkbaar voor iemand die graag een beetje bashed? Ik hoef namelijk geen wedstrijden te rijden ofzo...
 
Met een samba is je topsnelheid hoger.. En het optrekken beter dan het potje...

En de VRC is de snelheid lager dan de samba maar trekt hij beter...

Voor veel onroad rijden in de samba de beste keuze...
als je veel in zand en van dat soort terrein gaat rijden zal ik de VRC nemen
 
Fastrockets: je praat (weer eens) klinkklare onzin!

Heb je mijn vraag niet gelezen?
Heb je ooit een VRC/Samba naast elkaar gezien?

Je weet werkelijk niet waar je over praat!
De Samba is op top minder dan een VRC!!!!

De Samba is over de gehele afgifteband uiteraard een stuk beter dan een standaard potje, maar de VRC is toch op elk gebied sneller.
Niet stiller!

En als je nu denkt dat dit niet zo is, vraag maar aan anderen.
Ik kan je zo namen geven van mensen die beiden hebben (gehad), en zonder twijfel pakken ze allemaal de VRC.
Zouden ze dit doen omdat de Samba sneller is?

Als je niet weet waar je over praat, geef dan geen advies!
 
Laatst bewerkt:
dat komt omdat wedstijd rijders niet de volle klap vermogen in een keer op de top of bodem van het toeren gebied willen hebben.

zij willen (lijkt mij zo) het vermogen goed kunnen verdelen met het gas vingertje, zodat je niet in een keer de bocht uit spint omdat je geen grip kan vinden door te veel wheelspin.
 
Maar Johannes, dat laatste is wel een interessante. Kort samengevat is de Samba een 'stille' pijp welke over het hele bereik veel meer vermogen geeft als de standaard waarbij de Losi veel voorspelbaarder en controleerbaarder is.

De VRC daarentegen is nog sneller en krachtiger en kan onvoorspelbaar rijgedrag vertonen door de hoeveelheid power. En daarbij maakt deze pijp veel meer herrie.

Is bovenstaande een juiste conclusie volgens jullie?

Wat zou overigens de top snelheid zijn met zo'n pijp?
 
Je kan natuurlijk ook gewoon het gas doseren door iets minder hard in die zender te knijpen;)
Ik heb op de losi ook een Victory silenced uitlaat zitten en die doet het op alle toerengebieden helemaal naar wens. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat mijn motor lang niet standaard meer is en ik op deze auto geen samba geprobeerd heb maar het is volgens mij toch algemeen bekend dat een Victory uitlaat een gegarandeerde vermogenswinst oplevert, daar doe je op zeker geen miskoop aan wat dat betreft. Ze vergen wel wat meer onderhoud natuurlijk als je niet wil dat ze binnen de kortste keren onder de roest zitten..
Ik zou er wel eentje met demper nemen, voor sommige klinkt die herrie van een ongedempte als muziek in de oren maar ik weet zeker, voor hun buren niet;) zoek anders eens op youtube, daar zijn filmpjes zat te vinden van auto's met diverse uitlaten, dan krijg je misschien een klein beetje een idee van wat het doet en kan brengen..

Veel plezier met je wagen vast iig.
 
moeilijk... 70 denk ik wel misschien nog wel harder

Geloof mij maar, met de standaard overbrenging ga je de 50 nog niet halen..
Je krijgt nu de indruk dat een victory uitlaat een soort ongeleid projectiel van je auto maakt? Daar is wel wat meer voor nodig hoor, de Losi is zo zwaar dat een 26 cc naar mijn idee toch al een minimale krachtbron is, met welke uitlaat dan ook...
 
Tussen alle verhalen door raak ik wel steeds enthousiaster over de VRC. Dit lijkt toch nu wel de beste optie. Nu nog de auto want het lijkt wel alsof hij nergens meer te krijgen is (de zwarte dan...) :-(
 
vooral voor een losi zou ik een VRC nemen,
dit omdat een losi een redelijk zwaar model is, en door de 4wd heeft hij veel vermogen onderin nodig om lekker van zijn plaats te komen.
 
Ohja... Tuurlijk mijn FG haalt met een samba wel rond de 70 als hij goed afgesteld is... maar die is ook lichter...
Heb toevallig afgelopen weekeind iemand met een data logger gezien op de mini onroad.
Top was daar mee 75 km .
Net wat Erwin (Kattekamp) zegt zal je de 70 nooit halen offroad,
bijde uitlaten zijn top maar zit denk ik wel een rijders verschil keuze in.
@Fastrockets Kom het eens voor doen of laat Erwin het eens zien om
70km per uur te rijden offroad.
Weet wel je bent jong en je leest veel maar toch.
 
Ohja... Tuurlijk mijn FG haalt met een samba wel rond de 70 als hij goed afgesteld is... maar die is ook lichter...

:rolling: :rolling: :!::!:
Wedden om je auto dat ie dat niet gaat redden :?:

Heb al zat auto's gemeten met m'n Bushnell radargun , en veruit de meeste Big-scales blijven hangen tussen de 50 en 60 max....

Best wel geinig om dan de reactie te zien van de eigenaar die 5 min. daarvoor nog op heeft staan scheppen over 75~80km/u ;)

Heb toevallig afgelopen weekeind iemand met een data logger gezien op de mini onroad.
Top was daar mee 75 km .
Net wat Erwin (Kattekamp) zegt zal je de 70 nooit halen offroad,
bijde uitlaten zijn top maar zit denk ik wel een rijders verschil keuze in.
@Fastrockets Kom het eens voor doen of laat Erwin het eens zien om
70km per uur te rijden offroad.
Weet wel je bent jong en je leest veel maar toch.

Een standaard FG 2wd zal ook met een ander uitlaatje inderdaad geen 70 offroad halen , het hardste wat ik een Big-scale 2wd heb gemeten offroad was een HPI Baja met een getunede 29cc kit gekoppeld aan een VRC rear uitlaat.

Die kwam tijdens een aantal pogingen over een afstand van een meter of 50 met moeite rond de 65 km/u.
 
Back
Top