uitvergrote Ziroli Beech Staggerwing span 2,8Mtr met MOKI 215

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jetpropdlx, 12 sep 2010.

  1. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    De tweede sleep / lowpass (swift)
    [​IMG]

    En de "gevulde" cockpit ;)

    [​IMG]

    Met dank aan Zazen voor de foto's
     
  2. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.920
    Locatie:
    groningen
    En hoeveel weegt 'ie nou, uiteindelijk? :confused:


    jan.
     
  3. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Volgens de laatste berekeningen (gewicht uit en gewicht in)
    (zoals LiFe accu's ipv NiMh en koolstof ipv Alu vleugelbuis)
    Kom ik nu op 23,6Kg zonder 1Ltr benzine
    Dus heeel kort bij de 25Kg grens incl de benzine
     
  4. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.785
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    ach, in duitsland wegen heel veel kisten 24.9 kg... ;-)
     
  5. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Maar aan het vliegbeeld en het geluid te horen weegt deze maar 20 kilo.:D
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.249
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Gave foto's wat een pracht.:p:p kwijl kwijl:p:p
     
  7. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    klinkt inderdaad niet gezond
     
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Waarvan ze alle een lärmpass moeten hebben waar ook het "abfluggewicht " op staat (dus met volle tanks) ;)

    Dacht eerst ook dat hij uit zou gaan , hat het gevolgt in Bladel , maar hij bleef gelukkig lopen tot de landing . ;)
    Maar je moet opschieten , je hebt nog 4 dagen tot Disselt.

    Mvg Johan
     
  10. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Eric.

    Heb je de spanning van je ontstekingsaccu nog gecontroleerd op max rpm van de motor?
    Soms wil de spanning wel eens inkakken als de accu niet meer 100% is.

    Ps leuk om m'n ouwe FW190D9 weer in de lucht te zien vanaf 12 minuten op het filmpje :wink:

    Groet Ger.
     
  11. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Hey Ger
    Hoe is het met jouw BrownBear torretje ??

    Dat was ook mijn eerste gedachte, dus na het landen eerst een andere accu geprobeerd, daarna zelfs de accu direct op de ontsteking aangesloten (zonder UBec en zonder Killswitch) Resultaat bleef het zelfde.

    Vandaag met Airworld gebeld een andere (leen) unit is onderweg.
    Afhankelijk van de Deutsche post, gaat met heel misschien toch nog lukken om hem mee te nemen naar Tisselt (als dat het probleem oplost).

    ps ik wist niet dat die van jouw is geweest.
     
  12. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Het zal misschien wel gezeik wezen.

    Maar wat ik lees over een Moki motor, ken deze niet uiterlijk.
    Ken ook niets van de ontsteking ervan, maar kan mogelijk wat helpen.
    Als deze word aangestuurd door een magneetje in het vliegwiel, kijk dan eens eventjes of er geen roestaanslag is op het magneetje, eventueel verweideren met een fijn schuurblaadje.
    Werkt het carburatortje met een rubber membraam, zelfs al ziet het er nog goed uit, gewoon vervangen door een nieuw, word harder door de brandstof.
    Gloeikaars, mogelijk kan het een miniskuul scheurtje zijn in het porselein waardoor de vonk kan weglekken in de vrije lucht.
    Ook het bougie kabeltje kan een scheurtje bevatten door hard geplooid te zitten of ergens tegenaan te zitten schuren.
    Een electronische ontsteking zal bij juiste voeding niet vlug stuk gaan, mogelijk is dat niet de oorzaak van het haperen.

    Dit is wat ik zou kunnen opmaken bij wat ik hoor op het filmpje.
    Maar ja, ben dan ook ouderwets.

    Johan.
     
  13. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    BBtje inmiddels afgestoft en staat op de FW, moet binnenkort vliegklaar zijn, schat 2 maand nog.
    Neem de BB a.s. zondag mee naar de open dag van onze club.
    Er vliegen nog wel meer kissies van mij rond maar aan de TF FW190D9 heb ik hele fijne herrineringen, dat kistje vliegt zo fijn.

    Dus de Moki krijgt een andere onsteking, dan weet je gelijk of de oude stuk is.

    Groet Ger.
     
  14. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @ Johan bedankt voor de tips


    Op de achtergrond advice gehad via amerikaans forum van een paar experts op het gebied van Moki

    Een nieuwe box werd eerder vandaag geleverd, en na het werk direct gemonteerd. en hij loopt weer.
    De box is kostenloos opgestuurd door Airworld dindag gebeld en vandaag thuis (en morgen in Tisselt;) ) SUPER service van Airworld. :banana:
    De defecte unit gaat naar airworld voor reparatie.



    .
     
  15. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Omdat diverse personen al gevraagt hebben hoe ik de ribstiching heb gemaakt, hier een paar fototjes om dat duidelijk te maken

    stroken zelfklevend ribstiching gekocht ( hier Scale Rib Stitch* )
    Eerst de stroken op ongeveer de benodigde lengte geknipt, vervolgens op de juiste breedte gesneden met een Guillotine papiersnijder
    [​IMG]
    vervolgens de smalle stroken over de ribben plakken (een led sttrip helpt om die goed te zien
    [​IMG]
    [​IMG]

    vervolgens de kartel tape (Selbstklebendes Zackenband van Toni Clark) lichtjes opgeschuurt en vervolgens over de stiching geplakt
    [​IMG]
    als die erop deze verwarmen met een folie föhn en dan een doek eroverheen vegen om de stiching beter door te laten komen.

    Dus het is nie moeilijk


    Voor evt geintreseerde een ander filmpje MET motor muziek (gefilmpt bij RBW sept 2012)
    RC Staggerwing @ RBW 2012 - YouTube

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.828
    Locatie:
    Heesch
    Die motor maakt inderdaad muziek!
    Wat mooi zeg. Kom je volgend jaar wel met deze prachtkist naar de wedstrijden toe?
     
  17. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Dat hangt af van de datum ;)
    Anders wel op een of andere meeting (hoop ik)
     
  18. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.828
    Locatie:
    Heesch
  19. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.920
    Locatie:
    groningen
    Nalv. een 'dingetje' dat eerder naar voren kwam (zie post #334): vandaag kwam ik ergens (in de specificaties van de Fanjet 600 ;) ) de term 'ground roll' tegen.

    Weer wat geleerd. :cool:


    jan.
     
  20. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    effe schrikken

    Redelijk rustig hier,
    Ondertussen nog twee antennes gemaakt (VHF Navigatie antenne met UHF Glideslope antenne en een VHF Communicatie antenne)
    [​IMG]

    Vandaag ook een paar props getest.
    van links naar rechts 32x12 , 32x14 , 32x16 (de rechts 2 zijn van Jack S)
    [​IMG]

    32x12 4900Rpm en 31KG trekkracht 8O dat was wel even schrikken
    32x14 4500Rpm en 26,5KG
    32x16 4300RPM en 26KG

    Ik was wel geschokken van die 31KG maar had niet verwacht dat ik zoveel trekkracht zou verliezen met de props van Jack.
    De speciaal opverzoek gemaakte vorm zal daar wel een reden van zijn.
    In het voorjaar eens kijken hoe ze het tijdens het vliegen doen.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2012

Deel Deze Pagina