ultieme droom fpv kist

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door robot, 9 jan 2011.

1. Aaalie

Aaalie Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Ziet er ook niet echt een mooi vliegtuig uit, iets uit piep lijkt me ook beter om te FPV-en.
    Voorlopig ga ik beginnen met een EASY STAR.

Later misschien eens proberen om iets zelf te bouwen uit piep!
    Daarom is het interessant om hier eens verschillende modellen de revue zien te passeren.
    Voor elk wat wils he' :p

3. Aaalie

Aaalie Guest

Misschien voor in het startpostlijstje?

-Schuim of houtbouw, misschien hybride ;) ?
    -Uiterlijk, wel of niet belangrijk? En wat voor uiterlijk?

ps. ik vind de Kraai een prachtig toestel om te zien... zo zie je, smaken verschillen? (ik vind zelfs het bouwmaterialentoestel zeker wel wat hebben, misschien wel omdat hij juist zo lelijk is en daarom weer mooi)

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2011
  4. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Daar ben ik het volledig mee eens Aldert.
    Juist omdat hij zo lelijk is heeft hij zoveel karakter dat dat hem juist mooi maakt.
    Alleen het formaat..oei.. Dat was het eerste wat mij op viel, en mij er direct van weerhield om zo'n kist aan te schaffen.

Voor mij is iets ultiems wat een gemiddelde payload heeft van een EZ. Wat snel, maar ook redelijk langzaam kan vliegen. Wat enorm goed tracked, niet te groot is en een perfect zelf stabiliserend vermogen heeft. ( voordat jullie een vliegende vleugel voorstellen)

Alsnog komt een vliegende vleugel redelijk in de buurt..
    Voor mij was de Funjet toch wel ultiem. Hij kon behoorlijk snel ( met een 47grams motor 112km/u) kon behoorlijk langzaam, trackde fantastisch,en er kan een behoorlijke payload mee. Het belangrijkste ( voor mij) was nog het ideale formaat.

Alleen het zelfstabiliserende vermogen..Hmm, maargoed, je kunt niet alles hebben.

Met de nemo heb ik heel erg veel lol gehad. Lekker spelen op het veld, om vervolgens daarna even goed hoog te gaan.

Daarna een heel assortiment van kistjes. Van een Fox tot een Rookie, en van een EZ tot een Robbe Sportwing.

Iets ultiems? is er niet. Vraag het aan Sander S, want daarmee was ik opzoek naar het Ultieme. Vraag het aan Robert, alleen daar kwam ik erachter dat het Ultieme niet bestaat.

Het "ultieme" kun je opdelen in 2 kistjes. Dat zou voor mij een Funjet en een Minimag zijn....

Dan heb ik het zelfstabiliserende, speelse snelle, goed trackende payload dragende supermodel..

Ik ben weg van die 2 kistjes!

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  5. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Aan alle specificatie's te zien moet je een vliegtuig hebben dat uit meerdere modules bestaat :-? En of beweegbare vleugels. Zodat je kan kiezen waar je vandaag zin in hebt. En dan de juiste modules erbij pakt. Der is denk ik wel een combinatie te maken tussen een sport en een vriendelijk vliegend kistje. Zal even iets uitschetsen (verwacht er niet al te veel van :p )

mvg.
    Andreas

6. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Voor mij is het meest ultieme fpv platvorm mijn eigen robird. Ik heb nu eindelijk iets gevonden om mijn camera te stabiliseren. Ik denk nog tot de zomer de tijd nodig te hebben voor de eerste FPV vlucht van de mechanische vogel.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    ha mijn schoonvader heb duifen

komen in iedergeval weer terug

is met mijn fpv vliegtuig wel is anders geweest

rob

8. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ja en Nee. Aan een kant ben ik het met je eens, terwijl de andere kant aangeeft dat er wel iets te maken is wat de ultieme FPV kist kan zijn.

Als iedereen zijn specifieke eisen nu eens neerpent kunnen we dat in een pot gooien en de beste dingen proberen te verwerken naar 1 of 2 verschillende modellen.

Ik persoonlijk zie wel iets in een langzaam vliegend platform waarmee je duidelijke beelden kan doorgeven, maar een snel model kan ook zo zijn voordelen hebben. Dit hangt geheel van het inzet gebied af.

Dat het een modulair systeem moet zijn is nog niet zeker. Voor een langzaam vliegend model zie ik dat wel zitten, echter voor de snelle jongens denk ik dat dit niet geschikt is.

Het toestel wat Aaalie gemaakt heeft is goed en simpel. Een easystar heeft ook zo zijn voordelen, maar ook nadelen zoals de snel draaiende motor welke altijd wel kabaal maakt, net zoals de motor van de funjet.

Tot nu toe heb ik alleen maar foto's en soms een filmpje gemaakt, hiervoor gebruikte ik ofwel de easystar of een Mentor van MPX. De cockpit kap van beide heb ik daarvoor aangepast. De Mentor heeft als nadeel dat je dan steeds door de prop moet kijken. En bij beide moest ik altijd het gewicht van de camera compenseren in de staart om het zwaartepunt goed te houden.

9. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Eigenlijk zou er een vliegende vleugel met een zelfstabiliserend vermogen moeten komen..
    Wat dacht je van een vliegend vleugeltje met V-stelling van ongeveer 110cm spw. en een klein rompje hangend onder het midden..

Ah een gek hersenspinsel:) Zal wel een rede voor zijn dat ik ze niet zie met V-stelling.

10. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    als die vleugel nau iets groter is
    en je lijmt 2 pijpjes in de vleugel
    en je neemt de staart van sven zijn hk kist,en die staart maak je na met dubbele staart boom van 2 carbon pijpjes
    en die passen weer in die pijpjes die in de vleugel zitten
    heb je een 2 in 1 vliegtuig

rob

11. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Dan kom je niet meer weg met het zwaartepunt. En dan toch weer de drag van de staart. ook weer het fragiele...
    nee teveel nadelen, maar het idee is goed.

12. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    denk dat je gelijk heb remy

zou de kist al naar de 180 moeten gaan
    en een hele dikke lipo er in,,met verlengde neus

dit is lange tijd mijn droom long fly kist geweest
    maar heb er nooit een kunnen kopen

Der Sunriser

was geloof ik de bedoeling dat de kist bij opgaande zon omhoog ging
    en jawel als de zon onder ging mocht weer landen

later rob

13. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010

vrijwel elke vliegende vleugel heeft wel v-stelling. Dat wil nog niet direct zeggen dat ze zelfstabilizerend zijn. De "ouderwetse" trainers kregen die zelfstabilizerende kracht door een combi van v-stelling en tipverdraaiïng. Kijk ook eens naar de grote vrije vlucht modellen en dan in bijzonder de rubbermotormodellen. Tot de jaren 80 wist men perfect dit soort modellen te ontwerpen, nu is 80% van de modelvliegers nog niet eens meer in staat om met een charter met 4 ccm motor te vliegen, laat staan met de modellen en motoren uit de jaren 60 en 70. Kijk ook maar eens wat er gezegd en geroepen wordt over de easystar met de originele speed 400 motor op 6 of 7 NiMh cellen.

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004

Zoiets?

15. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Dat zou kunnen en lijkt op de Zagi klonen die ik altijd gesneden heb.

Daarvoor gebruikte ik het Zagi 12 profiel als wortel profiel en het Zagi 10 profiel als tip profiel. Aan de tip had ik 3 graden tipverdraaiïng erin (achterlijst iets omhoog) Ook zorgde ik ervoor dat de bovenzijde van de vleugel recht was, dan kreeg je aan de onderzijde een vorm van V-stelling die voldoende was om het toestel stabiel te krijgen. Echter waren deze nog niet zelfstabilizerend. Een rompje zoals op de foto kun je altijd erop maken. Ik weet niet wat voor een profiel de K10 heeft en ook de verdere gegevens daarvan ken ik niet. Misschien is dat al een optie om te proberen. Een Zagikloon snijden kan ook, maar dan wordt hij van Gamma piep, dat is wat ik nu snel kan verkrijgen.

16. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Kijk in dat geval eens naar de Ramphor. Is ooit uitgebracht door VTH-Verlag. Daar is de tekening ook te vinden.
    Het model is redelijk gemakkelijk te bouwen, is puur houtbouw.
    Heeft een sikkel-vormige vleugel, én tipverdraaiing (mijn Elektro-Krähe krijgt ook tipverdraaiing).

Ik heb de Ramphor gebouwd en gevlogen. Echt super.

EDIT. er is normaal niet voorzien in een aandrijving, dus dat is aanpassen.

Taco.

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  17. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Mijn lijstje voor een FPV-kist:

- eigenstabiel
    - redelijk langzaam vliegend
    - redelijk ruimte voor gear
    - handstart moet mogelijk zijn
    - max. span 180 - 200 cm.
    - snel op- en afbouwbaar
    - licht in gewicht (niet té licht, ivm windinvloed)
    - gemakkelijk te bouwen
    - stabiele constructie

Taco.

18. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    TCo1, hebben wij het over hetzelfde? Ik bedoel niet de pijlstelling in een vliegende vleugel, maar echt een V-stelling. Dus een V-stelling zo groot als hoe je hem in een charter of een Funcub ziet.

Knikvleugel, leuk voorstel. Ik wil zeker weten nog wat gaan hout bouwen, alleen niet voor FPV. Ik ben gewoon veel te snel uit gekeken op welke kist dan ook, en ga dan rare fratsen uit halen. Das geen probleem met een schuimpje, alleen kom ik dara met houtbouw niet mee weg.

Een zagicloon heb ik hier liggen van Piep. Ding helemaal ingetaped alleen is dat totaal niet mijn ding. Ik wil gewoon een net EPP vleugeltje ( het liefst gespoten in een mal), die ik hier en daar verstevig met carbon.

Ik zat te denken aan iets van een Xeno, maar dan met V-stelling ( al kan dat volgens mij makkelijk met die vouwbare vleugel). Een flinke motor erop, die niet te zwaar is.

Ik heb dan een -voor zover al kan- zelfstabiliserende kist, langzaam maar ook snel vliegend, wendbaar, goed trackend.. Een rompje voor de FPV spulletjes, een vrij brede vleugel dus een goede payload..Hmmmmm............

19. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
  20. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Jep, we hebben het over hetzelfde. V-stelling alleen doet niks aan eigen stabiliteit.

Als je een toestel wil hebben dat zichzelf weer rechtlegt dan moet je het gaan zoeken in trainers en niet in vliegende vleugels.

De Xeno heb ik en die is niet eigen stabiel, die moet je blijven sturen. Ook die heeft v-stelling in de vleugel zitten alleen valt dat niet direct op. Deze vergroten kan zelfs verkeerd uitpakken waardoor je de kans loopt dat hij helemaal niet meer stuurt.

Een vleugel met veel v-stelling reageerd soms niet meer op rolroeruitlsag, dus daar moet je een richtingsroer op zetten om de bochten te sturen. Dit geld ook voor andere modellen. Hoe meer v-stelling hoe slechter de rolroeren werken en hoe meer dat je met richtingsroer moet (mee) sturen.

Deel Deze Pagina