"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door GJVO, 20 jan 2004.

1. markw

markw

Lid geworden:
    20 apr 2004
    ofwel 4,40 gulden ;)

Mark

2. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ja en wat dacht je dan van de investeringen die de maker heeft moeten doen om ons dit model te kunnen leveren. Stans apperaat kopen/huren, dan de stansmessen maken, model ontwikkelen en alles zodanig uitpuzzelen dat er zo weinig mogelijk verlies is op een plaat depron, enz enz........

En bovendien het is ook nog eens een "nationaal" product.

3. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Inderdaad, maar je moet wel de redelijkheid in de gaten houden. Als de Vliegershop een kale bouwplaat levert voor 39 euro dan is dat niet echt redelijk, maar 15 euro is goed te doen. Dan is het nog inverhouding. Vind ik. Als je er 2 uit een plaat haalt heb je 14 euro om je machine van te huren etc. en volgens mij is dat wel rendabel te maken.

Mijn 0.02 Euro ;)

Ton.

4. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    en natuurlijk moet er ook nog verdient worden, voor niks werken doet niemand :wink:

5. Daniël

Daniël

Lid geworden:
    9 nov 2003
    zijn die rubberen wielen van de ultimate ook los verkrijgbaar voor een eigen onderstel van een shockflyer!!

6. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Ja, de wieltjes zijn los leverbaar.
    Ik heb ze ook onder mijn shockflyer zitten. De grotere wiel diameter is beter geschikt voor grasvelden en de rubberen bandjes maken niet zo'n herrie op een zaalvloer. De plastic shockflyer wieltjes maken zoveel herrie op een zaal vloer dat het lastig is om nog de begin tonen van de muziek van een aeromusical te kunnen horen.

http://www.fbmodels.com

Email adres staat op de site.

7. Daniël

Daniël

Lid geworden:
    9 nov 2003
    Okee bedankt ik daar even informeren.

8. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Heb er vanmiddag eentje opgehaald bij de Vliegershop, en ze zijn daar dus 32,95. Nu nog ff het forum afstruinen naar bouwtips ;)

Ton.

9. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Heeft iemand nog een Ultimate-tje waar die vanaf wil? :wink:

Groeten,
    Marcel

10. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

heb ik ook nog voor je. 30 euro met GWS motorsetje. alleen voor zelf afhalers.

11. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Komt ie nou mee.... ;)
    Toevallig nog een GWS setje met een sp300 liggen?

Ton.

12. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Weuh... zijn er sites met inbouwvoorbeelden voor bijvoorbeeld de motor en de RC? Heb namelijk 0 ervaring met dit soort kistjes, en ga er niet graag gaten in hakken... Verder staat nergens in de handleiding hoe de aansturingen lopen, bv naar de rolroeren... Iemand licht in de duisternis?

Ton.

13. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Jazeker, het licht in de duisternis is dit forum. Als je deze draad (deel 1 en deel 2) helemaal doorakkert kom je zoveel afbeeldingen, links en bouwverslagen tegen dat daarmee al je vragen zouden moeten zijn beantwoord...

Verder is het zo dat iedereen die zo'n Ultimate bouwt de RC en motor naar eigen inzicht monteert. Model bouwen en dan alle RC vliegklaar erin plaatsen met tape en dan het zwaartepunt goed leggen door te schuiven. Dat is dus voor iedereen anders omdat er geen 2 Ultimate's hetzelfde zijn... Succes!

14. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Ik zit er ook over na te denken om een Ultimate te bouwen. Heb beide Ultimate threads doorgelezen. In het begin zat ik de denken aan een Slim10BE + GWS350 setje om het te proberen alleen ben bang dat de verticale performance tegenvalt.

Nu heeft Bert als favoriet de volgende setup; Axi 22/12/34 icm 3x Kokam 350 en Castle Creations Micro 10 regelaar en 11x5 Bert kennende twijfel ik niet aan de verticale performance hiervan... :lol: Vraag me echter wel af of dit al niet achterhaald is? Volg niet alle brushless ontwikkelingen, maar de post is redelijk gedateerd. Vandaar... :)

Hoe presteert een Nippy Black 0808/98 external rotor brushless motor + Jeti s8 Amp brushless controller ten opzichte van Bert's combinatie?

Beide motoren zijn een optie, alleen het is mij nog niet echt duidelijk wat het best is..? Sta ook open voor andere oplossingen, als ik maar vermogen genoeg heb tegen redelijke prijs/prestatie verhoudingen...

15. Guest

Guest Guest

@Jorrit
    Ik heb sinds een paar weken mijn vorige motor in de Ultimate vervangen door een Axi 22/12/34 icm 3x Kokam 350 met 10x4,7 APC Slowfly. Het vermogen van deze motor is ongehoord. Ik vlieg nu met minder dan half gas, ook bij het hoveren. (Vlieggewicht 250 gram).

De GWS setjes doen het ook heel goed. Ook prima verticaal. Is natuurlijk allemaal en kwestie van budget.

Hoe dan ook, de Axi is beslist niet achterhaald. Ik vind het ongelooflijk welk een vermogen uit zo´n vingerhoedje kan komen.
    :D

16. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Voor lichter gewicht kan een AXI 22/08/34 met 9x4 op 3 lipo's of met 10 x 4,8 op 2. Trekt zo'n 400 gram op een model van even boven de 200 gram... moet genoeg zijn. de AXi 22/12/24 is nog wat sterker maar ook weer zwaarder en inmiddels is de vraag of dat nog nuttig is en een lichter gewicht hier niet beter is....

GWS-setjes doen het ook maar alleen niet zo lang....

17. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    De voorrand van de bovenvleugel gaat bij veel gas en bepaalde manouvres hoorbaar vibreren. Kan een stukje tape ter versteviging de vliegeigenschappen voor langzame vlucht nadelig beïnvloeden? Ik herinner me dat dit bij de Holiday nl het geval was...

18. Guest

Guest Guest

Vibreren is resonantie. stukje tape kan dus helpen mits onder spanning.

19. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Bedankt voor je input Billy, de vraag is echter niet of het helpt tegen resoneren, de vraag is of het de langzame vluchteigenschappen nadelig beïnvloed :roll: ...

20. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Rob,

Nee, dat zal het niet. Bij de holliday veroorzaakt een gladdere bovenlaag van de vleugel een versneld loslaten van de luchtstroming er boven. door het daar gekozen profiel in combinatie met de afmetingen resulteert dat daar in een barupte liftvermindering.
    Door de vlakke plaat vleugel van de ultimate is er helemaal geen sprake van dit soort stromingen en kan er redelijk risicoloos worden "getaped".

Deel Deze Pagina