UPDATE: laatste pagina! Electroheli vliegclub HAPS (gemeente Cuijk, Noord-Brabant)

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Raptor Rulezzz, 13 nov 2007.

1. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Modelvliegen in de gemeente Groesbeek is verboden. Die regel is ingevoerd om Cumulus daar 30 jaar geleden weg te sarren.

2. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    In 30 jaar kan er een hoop veranderen .... ;-)

3. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Tuurlijk, voor de zekerheid even controleren, geen idee of ze toen al APV hadden. Kostte de gemeente groesbeek uiteindelijk ƒ5000,- boete (tot Raad van State uitgevochten m.b.v. KNVvL). Verloren wegens onbehoorlijk bestuur? Nou, dan passen we toch even de APV (of wat dat toen geweest is) aan.

4. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Wie heeft er gezegd dat we in Groesbeek willen vliegen??

Henk zijn Nederlands is gewoon een beetje scheef. Wat hij wilde zeggen is dat hij het mooi vind dat de GEMEENTE CUIJK nu een veld voor ons aan het zoeken is :D omdat ze niet willen dat we elke week een nieuw verzoek indienen voor een ontheffing.

Maargoed, the search continues... van de week gaat Bjorn weer bellen met zn vriendin op t gemeentehuis :wink:

Ondertussen vliegen we nog altijd net buiten haps op een zandweg...

Cheers,

Richard

5. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    zo wat een luxe ! Laten we hopen dat ze er ook een vinden dan.
    Hebben jullie in het weekend trouwens nog gevlogen ?

Ik heb gisteren nog geoefend voor zaterdag, dutch3d . Daarna ook nog even met de mini titan gevlogen en jawel hoor mijn eerste LOOPINGS zitten erop , JEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAA :) :)

Het was wel eng (ja wat dat betreft ben ik een watje, ok ok ) maar het stelt niks voor. Het is net als bij een vliegtuig.
    De eerste keren zat ik hoog en gaf ik geen negatoeve pitch, echter door de vaart werd het toch een mooie ronde looping.
    De daarop volgende waren lager , met een beetje negatief pitch, ging net zo goed eigenlijk.

Dus nu op naar de ROLL :)

Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  6. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Hey Bas,
    Proficiat met je eerste loopings! :banana:

Voor je eerste rol kun je het beste tijdens het rollen de pitch effe 0 graden zetten dan wordt ie al bijna perfect en gaat ie zeker niet wokkelen.

Als dit redelijk goed gaat kun je "voorzichtig" wat met je pitch spelen, als je pitch maar zeker op 0 graden is tijdens meskant anders ziet de rol er echt niet uit ... :thumbsup:

Ik zal binnenkort weer eens komen buurten in Haps. :p

Succes,
    Emile :cool:

7. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Henk's uitleg was wat mijn betreft duidelijk maar ik zag dat hij in Groesbeek woont, vandaar mijn uitleg. Ik weet per slot van rekening al sinds het begin van dit bericht dat jullie in Noord-oost Brabant bezig zijn. En aangezien het nog niet rond is, zal Henk toch ergens moeten vliegen ... Vandaar dus.

Een gemeente die een veld zoekt voor een vliegclub, momentje, de emoties worden me even te veel, dat ik dit op mijn leeftijd nog mag meemaken ;)

Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  8. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Hahaha,
    Het is m.i. gewoon de vooruitstrevende milieuvriendelijke opzet van de vereniging wat die sympathie losmaakt..
    We worden zeg maar een soort Ooievaars project, ohh kijk daar een elektro Heli....:rolling: ;)

Laten we hopen dat het lekker vlot door de ambtelijke molen gaat :)
    En anders zie ik jullie wel op het zandpad.

Eric

9. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Vlot... ambtelijke molen... dat gaat niet echt samen! Reken er maar op dat we voorlopig nog moeten wachten, we hebben nu al weer 2 weken gewacht dus we gaan ze weer lastig vallen :wink:

Velden genoeg hier, alleen een keetje erop mogen zetten is "bestemmingsplansgewijs" gewoon een drama....

Cheers,

Richard

10. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    UPDATE:

Als het goed is krijgen we vandaag of morgen te horen waar we een veldje krijgen of hoe of wat.... Er is gisteren naar de gemeente gebeld door Bjorn en toen werd ons gezegd dat we er eigenlijk al post over gehad hadden moeten hebben.

Ik ben benieuwd!

Cheers,

Richard

11. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Mooi nieuws :)
    We wachten met spanning...

Eric

12. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    he dat zou mooi zijn, ik wacht rustig af .

13. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Wij (en dan vooral Bjorn!!) blijven er bovenop zitten, dus we krijgen het sowieso voor elkaar :D

Cheers,

Richard

14. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Wordt er morgenmiddag nog gevlogen in haps ? Ik wil wel komen, maar pas na 14uur
    Zondag wordt het erg slecht weer.

ps. ik schrijf dit nu vanuit mijn werk .... mijn pc thuis is gecrashed (ja niet alleen helis' kunnen crashen ...) dus kan morgen het forum niet op . Als ik vanmiddag niks meer lees weet ik niet of er iemand gaat morgen dus dan rij ik niet op de gok naar haps ...

Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  15. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Helaas.. niet gevlogen!

Ik zit momenteel even zonder accu's, heb wel al mn nieuwe motor + regelaar binnen om op 8s te kunnen gaan vliegen. Volgende week word mn huis opgeleverd, dus van mijn kant zal het voorlopig even wat rustiger worden.

Ik zal Bjorn nog is vragen of hij al wat gehoord heeft van de gemeente.

Cheers,

Richard

16. mr. nice

mr. nice

Lid geworden:
    18 mei 2008
    Hallo Richard,
    Geweldig initiatief een e-heli club!
    Ik heb nu sinds een week een E-Sky Belt CP en vandaag mijn eerst Lipo leeggevlogen zonder crash :D. (Gelukkig was het in mijn tuin bijna windstil)
    Ik wil me wel aansluiten bij de club!
    Kun jij me laten weten wat ik daar voor moet doen?

Groeten, Wilbert

17. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Voorlopig is er nog geen club, maar als je wilt kun je me emailen, dan zet ik je op de lijst.

Zodra we een veld hebben, waar we de gewenste voorzieningen kunnen realiseren, gaan we de club officieel oprichten. Dan is het moment gekomen om lid te worden, of niet natuurlijk.

Groetjes,

Richard

18. mr. nice

mr. nice

Lid geworden:
    18 mei 2008
    Ik weet dat de club nog niet is opgericht maar......
    Er is een groep enthousiaste mensen die toch samen al aardig wat leuke ervaringen delen. Daar wil ik graag bij horen!
    Ik hoop dat het veld & de vergunning voor een keet snel voor elkaar komen.
    @Richard, Succes met de oplevering van je huis!
    @Bjorn Succes & alvast bedankt voor je inspanningen met betrekking tot de ambtelijke molen procedures.

Groeten,

Wilbert.

19. airone

airone Guest

Goedenavond, vandaag mijn eerste RC voertuig aangeschaft, en wel een electroheli. En nu vind ik zomaar een paar enthousiastelingen in Haps, dus als er een club opgericht gaat worden wil ik daar wel bij horen. Ik hoor het wel als het van de grond komt, zal sowieso alle hulp kunnen gebruiken bij mijn eerste vliegminuten

20. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Welkom. Welke heli? Welke besturing? Frequentieband? (35MHz is gereserveerd voor modelvliegen).
    Geef ook even in je profiel aan waar je woont, kan erg handig zijn voor contact.

Deel Deze Pagina