upgrade van TT-01E

Denk eens na... Dit is gewoon een setje reserve onderdelen, staat erbij :wink: Dus exact het zelfde als al in je auto zit :?

Hallo om de wagen iets sneller te doen werken is volgende tandwielen daadwerkelijk grote verbetering.
Tam 53665 : TT-01 spur gear set 55/58T
Tam 50477 : pinion moter set 24-25T
Tam 50347 : pinion moter set 22-23T

a.u.b. ex tamiya tt-01E . Grtz Danny

Daar heb je pas wat aan als je ook weet hoe je een model goed moet vertanden.

Als je zo'n setje koopt en het verkeerd doet kan je ook gewoon langzamer gaan dat met originele tandwielen. Het setje hoeft niet meer snelheid te geven... Dus verdiep je is in je model en de elektro motoren en zoek zelf even uit hoe alles werkt en hoe je hem sneller krijgt. Met tandwiel verhoudingen motoren etc...

is dat dan zo ingewikkeld? mij lijkt dat je gewoon die 2 tandwielen erin zet en een beetje aan de wielen draaien dat het goed zit, beetje olien en racen. ik heb het nu zeker helemaal verkeerd of niet?

Als je olie op die tandwielen gaat doen, ben je inderdaad al zeer verkeerd bezig ja...
Die tandwielen laat je beter droog, anders verzamelen ze alleen nog maar meer stof en vuil.

Ja dat heb je verkeerd. Dat is alleen het monteren ervan. Er komt nog meer bij kijken dan alleen monteren.

Als je een motor te licht vertand heb je geen snelheid en als je hem te zwaar vertand heb je ook geen snelheid. Je moet dus altijd de juiste vertanding zien te vinden. Dat is niet even twee tandwieltjes bij elkaar rapen en die monteren. Ga is op zoek naar informatie over het vertanden. Er zijn er vele voor je die hier ook vragen over hadden.

Als je het niet goed doet kan het je motor kosten.

Ja dat heb je verkeerd. Dat is alleen het monteren ervan. Er komt nog meer bij kijken dan alleen monteren.

Als je een motor te licht vertand heb je geen snelheid en als je hem te zwaar vertand heb je ook geen snelheid. Je moet dus altijd de juiste vertanding zien te vinden. Dat is niet even twee tandwieltjes bij elkaar rapen en die monteren. Ga is op zoek naar informatie over het vertanden. Er zijn er vele voor je die hier ook vragen over hadden.

Als je het niet goed doet kan het je motor kosten.

Ja en waarschijnlijk ook een regelaar en de tandwielen.

Begin eerst maar eens met het lezen van het TT-01 topic. Hier staan 89 pagina's met alle info over dit chassis. klik hier: http://www.modelbouwforum.nl/forums/electro-autos/12373-algemeen-tamiya-tt-01-chassis-topic.html?highlight=tt01+topic

Laatst bewerkt:
maar is dat nou precies het zelfde als de tt-01e? niet dat ik straks voor niks gelezen heb en dat ik allemaal verkeerde dingen lees.

maar is dat nou precies het zelfde als de tt-01e? niet dat ik straks voor niks gelezen heb en dat ik allemaal verkeerde dingen lees.

Oe wees bang dat je is te veel zal moeten lezen. Je kan er alleen maar meer mee opsteken door gewoon is te lezen en minder te vragen.

Een TT-01e blijft een TT-01 met hier en daar wat verbeteringen en wijzigen.

hallo allemaal.

Ik heb ff op internet gezocht voor een lipo accu.
ik kwam deze tegen:
Yeah Racing (#LP-0042) Li-Po Classis Pack 7.4V 4000mAh 25c - Battery & Charger | RC LiPo Battery - rcMart.com -

Heeft iemand een idee of deze goed is of iemand die er ervaring mee heeft?
en wat moet je nog meer hebben als je zo'n Lipo koopt.
-Een lipo saver
-Lader

Mvg, Niels

Waarom zou je er nu al een LiPo opzetten?
Ik zou gewoon een alu cardan as en kogellagers kopen.
Je hebt een XB, daar zit een TEU-101BK regelaar bij en die kan geen LiPo's hebben.

Die TEU-101BK kan dat wel hebben een Lipo. Alleen heeft hij geen lipo cut-off waardoor je dus makkelijk je lipo kan slopen als beginner.

Ga is naar Tamiya America - First in Quality Around the World en download de manual van de TT-01 en vergelijk het artikelnummer van de TT-01 via de manual van Internet met je eigen manual van de TT-01e.

Als de nummertjes dan van beide over 1 komen past deze as ook op de TT-01e. Zo niet dan is het waarschijnlijk niet mogelijk om toe te passen om dat het toch iets anders is.

waar staat dan zo'n manual?
ik heb gezocht maar er staat dat je het ergens in een pdf bestand kan downloaden maar ik kan het niet vinden

ik heb ff gekeken in het boekje en daar staat dat het een c6 is.
daaronder staat c6: propeller schaft en dan staat er nog een keer
propeller shaft. shaft bag (for wide tread) en dan staan er cijfers achter: 9005718
weet iemand wat ik nu moet zoeken?

Back