v450d01 word as350 squirrel

  • Topicstarter Topicstarter tomos19
  • Startdatum Startdatum
T

tomos19

Guest
Hallo mede heli vliegers,

vandaag kwam m'n bestelde romp van heli-artist binnen, met de romp
van de AS350 squirrel, in een blauw/wit afwerking.

hij komt op m'n V450d01 van Walkera, en ik denk erover nog wat extra's erop te schilderen.

bij deze de eerste foto's:

formaat...
full


die kap gaat eraf :D
full


waar is de handleiding??? oja, op internet...
full


en vervolgens aan de slag
full

full

full



terwijl de zaak droogt,
full


de canopy oppoetsen
full


wanneer ik meer foto's heb gemaakt zal ik ze posten.
groet,
Tomos19
 
Laatst bewerkt door een moderator:
even een vraag:

hoe krijg ik die staart servo uit de weg zonder grote veranderingen?
vanochtend heb ik geprobeerd om hem in de romp te monteren,
maar de staartservo komt tegen de romp aan.

full

full


wie weet de oplossing?

groet,
Tomos19
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb inmiddels een manier gevonden om die servo passend te krijgen.

gistermiddag verder gewerkt, en na een nachtje drogen van de lijm, is ie af.

klaarmaken voor monteren...
full


hij bleek nog niet te passen dus, bijslijpen
full


definitieve montage
full


en uiteindelijk het mooie resultaat::D:D:D:D
full


hoop in het weekend de maiden, en nog wat foto's te maken.

groet,
Tomos19
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ERG mooi. Even op die website gekeken en staan paar mooie bodies op. Ooit komt hier ook nog wel eens een scale body :)
 
Ja ERG mooi. Even op die website gekeken en staan paar mooie bodies op. Ooit komt hier ook nog wel eens een scale body :)
Hier ook maat, alleen dan wil ik wel 100% ook 100% wordt erg moeilijk ,
laten we zeggen 87% crash free vliegen :cool:

anders wordt het erg duur met de canopy hobby !
 
Hier ook maat, alleen dan wil ik wel 100% ook 100% wordt erg moeilijk ,
laten we zeggen 87% crash free vliegen :cool:

anders wordt het erg duur met de canopy hobby !

100% crashvrij vliegen bestaat niet, maar is gelukkig ook niet nodig....

100% vrij van duimstoring, dat is wél een eerste vereiste, maar dat is tamelijk makkelijk: dat heeft meer met discipline te maken dan met heel goed kunnen vliegen.... Gewoon geen risico's nemen! Dat vergeten mensen wel eens, dat risico's nemen de oorzaak van 99% van alle crashes is, of het word afgedaan met "crashen hoort er nu eenmaal bij"....
Als je die gedachte laat varen, ben je al een heel eind.

Daarna is het alleen nog maar een kwestie van je heli's goed in de gaten houden qua onderhoud (doet bijna iedereen sowieso al) en je vliegt toch al gauw 99% crashvrij. En dat zou voldoende moeten zijn, toch?

Groet, Bert
 
Helemaal mee eens brutus vooral het onderhoud is het gene wat ik wel is wil laten varen en dan ook op de feite wordt gedrukt als ik crash
(althans daar kom ik NU achter ) :(

want ik kom er NU achter dat ik met mijn mCPX veel te lang heb door gevlogen zonder de tail motor te onderhouden
(zat haar om de as ),

ik dacht eerst dat mij lipo leeg was...

resultaat, een crash.. push links weg tail boom gebroken,
en mijn canopy behoorlijk stuk...
 
en hier nog een crash.... met die mooie AS350 :(

vanochtend was het veld vrij van mensen, en wilde ik hem maidenen.
voorzichtig optoeren, en ontdekte wat in de swash sturing dat tegen de romp kwam.
affijn, ik had wat gereedschap bij me, dus de body op dat punt bijgewerkt.

vervolgens liep het allemaal weer soepel en vrij, dus weer voorzichtig optoeren, opstijgen.... en BWAM!!!

m'n juweel ging vol naar rechts, en raakte de grond, met een rondedans als gevolg, waarbij hij bijna helemaal uit elkaar spatte :confused::o
nu zit er speling op vanalles, rotor as, staart enz.
snik snik, echt zonde:(
 
zeker wel, anders zou ie helemaal uit elkaar zijn gedraaid.
ik stond nog verbaasd van die klap, en de rondedans duurde een seconde of twee, pas toen vonden m'n vingers de schakelaar.
 
zeker wel, anders zou ie helemaal uit elkaar zijn gedraaid.
ik stond nog verbaasd van die klap, en de rondedans duurde een seconde of twee, pas toen vonden m'n vingers de schakelaar.
Ooo sorry dacht dat dat ook dat wat er gebeurd was ,
god zij dank dus niet :cool:

erg jammer maat ! , want hij zag er geweldig uit :worship:
 
thank you :)

heb hem vanmiddag uit elkaar gehaald, en het lijkt een beetje mee te vallen (lees ik had veeeeel erger verwacht), maar alles repareren
kost meer dan een nieuwe heli.

de romp is er veel beter vanaf gekomen dan ik dacht.
ben wel een van de achter vleugeltjes kwijt, maar ondanks her en der wat diepe krassen en zo, ziet hij er best nog goed uit.
ik bewaar m voor toekomst plannen...:D
 
inmiddels is de romp weer mooi glad, weg krassen! :D
wel zijn de schroefgaatjes voor het staart stuk dol.

ik weet nog niet of ik m in de verkoop zal doen, t is gewoon veel te mooi :p.
misschien in de toekomst?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
niet helemaal, maar ik geloof dat het de rechter swash servo was die het niet helemaal goed deed.
omdat ik achteraf gezien het mechaniek had getest met throtthle half i.p.v volledig open voor ik opsteeg, denk ik dat de rechter servo onder de bovenrand van de romp kwam.
endus gingen de andere twee verder omhoog zonder de rechtse, met een crash als gevolg.

dus daar kan ik nog wat van leren.
 
Back
Top