vaarders Houten en omstreken

Discussie in 'Speedboten' gestart door motorsports, 2 mrt 2014.

  1. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    ...
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2014
  2. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Tja ik gad het ook graag anders gezien...
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    bezoekers:
    5-10 mensen en 2 1:1 boten
    weer(en golven):
    vlak na aankomst begon het ineens te waaien met golven als gevolg. gelukkig stond de wind zo dat ik wel zonder problemen met de neus en spiegel in de wind kom varen waardoor het wel te doen was.

    blijkt maar weer dat een kantelkamer erg handig is, want bootje is weer een aantal keer geflipt.


    Gr. Sam
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    hey sam. hoe gaat het eigenlijk met je vader z'n hydromite?
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    :roll::nosmile:
    ehh nee, head strap gopro3 :confused:
     
  6. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ow-kee :nosmile:

    *laadt de batterijen Go-pro op,maakt de head strap op maat *
     
  8. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    tis ff stil omdat het er steeds niet van komt. maar we hebben de plekken voor het roer en turnfin afgetekend. binnekort waarschijnlijk weer 'n update.
     
  9. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Jammer dat je er niet bij bent Sam. Kan je vader je zusje niet een uurtje meenemen? Ik zit vaak met hetzelfde hoor. Is mijn vrouw weg, moet ik thuis bij de kinderen blijven. Nou ja, het zijn natuurlijk ook mijn kinderen. Tenminste, daar ga ik vanuit ;)

    Net weer effe een hartverzakking: ik sluit de regelaar en accu aan, maar het enige dat er gebeurt is elke seconde een piep, verder helemaal niets. Geen enkele reactie op roer of gas. Nu blijkt dat de ontvanger stuk is. Die heeft die hoge temperaturen blijkbaar toch niet overleefd. Gelukkig had ik nog een ontvanger in mijn Rocket! Daarmee deed ie het wel.

    Motor loopt nog, dus ik ga er vanuit dat ie nog in orde is. Maar ja, daar kom ik morgenavond pas echt achter natuurlijk. Servo werkt ook nog.

    Morgen ook maar eens een extra ontvanger en regelaar bestellen. Ik wil toch van alles wel een reserve exemplaar hebben.
     
  10. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    nee gaat echt niet lukken helaas "ja ik heb zondag ook al heen en weer gereden, en je zusje is anders alleen thuis" tja valt niks meer aan te onderhandelen helaas:eek:

    gelukkig doet de regelaar het toch, ben benieuwd hoe het morgen gaat! en van alles een reserve is altijd lekker. dan voorkom je deze scenario's dat je juist met dit mooie weer niet kan varen.
     
  11. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    reserve is nooit weg, maar bij normaal gezien niet nodig , maar met elektronica weet je dat nooit.

    edit : count me out , wordt vandaag familie dag , dus geen varen vanavond:(

    suc6 Pieter
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2014
  12. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ok, jammer Rob. Ik laat wel weten hoe het ging! Hoewel er bij mij ook kans bestaat dat het een familiedag gaat worden :(
     
  13. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Op de valreep nog even kunnen varen: ik was om 21 uur op de vaarplek. Maar geen spijt! Wat een geweldige runs!

    Het water was net geen spiegel, maar toch wel behoorlijk vlak:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het varen ging helemaal geweldig! Ik had 1 dingetje veranderd, namelijk het zwaartepunt iets verder naar voren gelegd. Dit omdat ie toch nog wel eens wilde flippen. Vanavond geen enkel begin van een flip gezien, ook niet als ik zijdelings of loodrecht over mijn eigen golven vaarde. Nog wel eens een paar keer varen met wat andere omstandigheden voordat ik definitieve conclusies trek, maar het vaarbeeld vanavond was om lang van na te genieten!

    Wat betreft andere mensen: alleen aan het begin van het terrein waren een stuk of 10 mensen. Waar ik bezig was, bij de steigers, kwam nog een groepje van 6 moslimmannen en vrouwen voorbij. Waren erg geinteresseerd en stelden de gebruikelijke vragen. Verder niemand gezien in een straal van 300 meter.

    Het lijkt toch echt wel een mooie vaarplek te zijn en te blijven! :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Rob, Sam, andere vaarders, nog vaarplannen voor dit weekend?

    Aan de ene kant wordt het prachtig weer (zeker maandag, windkracht 2, Oost, dus perfect bij de steigers!), maar ik kan me ook voorstellen dat bij zulk warm weer het hele terrein bevolkt is.

    Als het echt tegen de 30 graden wordt, lig ik zelf trouwens ook in het water :D

    Maar wie weet een keertje in de avond? Of juist 's morgens vroeg om 6.00 uur? (dat laatste niet te serieus nemen :wink:)
     
  15. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Als mn vader ook kan, zeg ik doen! T word idd prachtig weer met een uitschieter van 30 graden voor morgen maar voor de rest blijft t volgensmij 24-25 graden.
     
  16. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ik ga morgen lekker 4 accu's leegvaren op de vinkeveense plassen in 1 van die slootjes :D mag de 2 accu's voor m'n vaders hydro ff lenen:) t zijn tenslotte toch de zelfde accu's als die ik erin heb zitten.
    ook proberen een mooie actiefoto van de boot te maken.

    Gr. Sam
     
  17. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    En Sam, nog lekker gevaren bij de Vinkeveense plassen? Ikzelf heb helemaal niet meer gevaren. Ik heb zelf het hele weekend in het water gelegen :cool::zon:

    Nu ben ik wel van plan om morgen (woensdag) te varen: om 20.30 op de inmiddels bekende plek. Beetje laat, maar eerder lukt niet ivm vrouw weg, kinderen thuis.

    Bovendien: de zon gaat pas om 22 uur onder, dus dat is altijd nog anderhalf uur de tijd!

    Dus Sam, Rob, wie dan ook: als jullie zin hebben...
     
  18. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    hey nee toch niet nr de plassen gegaan want m'n vader zei dat t ging regenen... verder geen tijd meer gehad. misschien dat ik morgenavond kan komen, weet nog niet. je hoort het morgen nog wel.

    Gr. Sam
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Suc6 vanavond ,hopelijk wat rustig vaarwater .
     
  20. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    sorry te veel huis/leerwerk zo met de toetsweek in zicht.. veel succes!
     

Deel Deze Pagina