vaarders Houten en omstreken

Discussie in 'Speedboten' gestart door motorsports, 2 mrt 2014.

1. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Hallo Pieter
    Ik ben morgen ochtend verhindert, misschien in de avond .

2. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ok. Ik ben morgenmiddag op pad met de familie. Afhankelijk van of we daarna nog uit eten gaan, kan ik wel of niet in de avond. Laat maar weten als je gaat en hoe laat, dan kijk ik wel of ik ook kan.

Groeten,
    Pietet

3. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Oh ,hoor net dat we morgen de gehele dag ,familie bezigheden hebben, dus tot een volgende keer !;)
    (blij dat ik zo nog even met de airboat kan varen op het plaatselijke water)

4. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Haha, lastige combi soms, familie en rc speedboten ;). Ik weet er alles van.

Dan wordt het de komende tijd lastig om iets af te spreken. Volgend weekend ben ik er niet. Anders vast iets plannen voor het weekend van 25, 26 juli? In de ochtend of avond maakt mij niet uit, maar ik begrijp dat voor Sam de ochtend minder handig is?

Rob, had je trouwens nog eens gebeld met Stichtse Rijnlanden?

5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Goedemorgen, het voorgestelde weekend kan ik geheel niet , schilderkliederen klusje, vandaag op pad en her en der wat hobby spul kopen .
    Denk dat ik het een keer door de week ga proberen .

MBT de Stichtse Rijnlanden : heb gebeld en een gesprek gehad met de verantwoordelijke ambtenaar, het was een goed gesprek echter met een teleurstellende uitkomst : Het wordt een bestemmingsgebied voor de natuur recreatie maw ,het wordt een broedgebied .
    Het varen met rc boten wordt wel toegestaan op de recreatie gedeelte , echter niet harder dan 5 Km/h , ook wordt er strenger gecontroleerd in het hoogseizoen op jet ski's en speedboten , die mogen ook maar max 25 Km/h gaan varen daar .

De kans dat we een keer gecontroleerd worden is aanwezig , mede omdat de beheerder vlak bij woont en al wat klachten had gehad mbt de jet ski's en speedboten .
    Ik heb uitgelegd met wat voor boten wij varen en dat we eigelijk niemand tot last zijn en het geen benzine maar elektro aangedreven is , maar men houdt toch vast aan de maximale snelheid . wel stond de deur op een kier voor een mogelijke andere locatie , maar daar wil men pas na de zomer vakantie naar gaan kijken ..... Ik denk zelf beetje " warm " houden en " opletten dat we niet te veel last veroorzaken , zover we dat al deden .
    Het varen in het hoogseizoen is toch vrijwel onmogelijk, dus in het na,- en voor,- seizoen zal het prima gaan , en denk dat we dan ook geen last hebben.

Ik ga nog wel een mail versturen met duidelijke uitleg en locatie en vragen wat er mogelijk is....

6. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ha Rob, goed dat je gebeld hebt. Jammer van de uitkomst, hoewel die mogelijke andere locatie wel een klein lichtpuntje is.

Anders moeten we met zeilboten gaan varen, dat mag dus blijkbaar wel :D

Inderdaad, voorlopig in elk geval zorgen dat we geen mensen boos maken. Anders worden de kansen alleen maar kleiner. Overigens gaat in het hoogseizoen varen best wel, alleen niet overdag. Afgelopen donderdagavond was het vrijwel uitgestorven daar. Hooguit 4 of 5 mensen aan de oostkant, bij het strandje. Ik was bezig aan de andere kant.

Wel waren er mensen aanwezig op de woonboten, in de andere plas. Maar tegelijk was het ook redelijk druk met jetski´s en speedboten in die plas. Ik denk dat die woonboot bewoners wel gewend zijn aan geluid van watersporters. Anders ga je ook niet vlakbij een trailerhelling wonen.

7. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Hebben jullie geen kanaal liggen in de buurt van houten? Ik vaar in de zomer altijd op een kanaal omdat er dan te veel waterplanten in de naburige vijver groeien. Op een kanaal mag je normaal gezien altijd en zonder problemen varen als je geen vrachtverkeer hindert. Als je dan om 6-7-8-9uur 's avonds gaat varen heb je ook nooit problemen.

Gr,

Roy

8. mark.vanrossum.1

mark.vanrossum.1

Lid geworden:
    17 jun 2014
    Wnnr wil Je gaan ? Ik Heb vanavond wel Ff tijd

9. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Ha mannen, het voorgestelde weekend gaat erg lastig worden i.v.m. Voorbereiden van de vakantie waar we die zondag heen gaan.

Goed dat je actie heb ondernomen Rob! Alleen wel jammer van de uitkomst. Nu dus hopen dat we een andere locatie aangewezen krijgen. Anders moeten we ons gaan richten op het kanaal wat ladtig is hier in de buurt van houten door de hoge kant.

Gr. Sam

10. mark.vanrossum.1

mark.vanrossum.1

Lid geworden:
    17 jun 2014
    Ik Heb nog wel een Paar wateren waar ik altijd vaar is De meern of nieuwegein Ruimte zat

11. mark.vanrossum.1

mark.vanrossum.1

Lid geworden:
    17 jun 2014
    Word er nog gevaren vanaaf??!

12. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Er is een kleine kans dat ik vanavond kan. Hangt af van de plannen van mijn vrouw. Maar als ik kan, is het pas vanaf 20.30.

Hoe laat en waar had je in gedachten? Bij Tul en ´t Waal? Hier dus? ->

Rob, Sam, toevallig wat te doen vanavond?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. mark.vanrossum.1

mark.vanrossum.1

Lid geworden:
    17 jun 2014
    Ik kan zo wel Half 9 Word wel laat ...Evt een Andere avond Word mooi weer ...

14. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    gaat 'm niet worden.. ga al wat met vrienden doen;)

15. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Joh, skip die vrienden toch en ga varen ;-)

@marco: later deze week gaat voor mij niet lukken. Dan wordt het voor mij op zijn vroegst het weekend van 26/27 juli.

16. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    De T ligt nog op de werf , de "prik" ligt te slapen, enige waarmee gevaren gaat worden is de moerasboot op de plaatselijke vijver ;), dus nee ben er ook niet bij .
    suc6 voor de gene die gaan .

17. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Mij gaat vanavond toch niet lukken. Vrouw gaat sporten, dus ik moet bij de kids blijven.

18. mark.vanrossum.1

mark.vanrossum.1

Lid geworden:
    17 jun 2014
  19. mark.vanrossum.1

mark.vanrossum.1

Lid geworden:
    17 jun 2014
    FF De miss geico Aan t upgraden[​IMG]

20. Thijs Slotman

Thijs Slotman

Lid geworden: