vaarders Houten en omstreken

Discussie in 'Speedboten' gestart door motorsports, 2 mrt 2014.

1. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ja, ik zag het, bedankt voor het delen!

Nedereindse plas: zelfde plek als de vorige keer lijkt me goed, vlakbij de skibaan van Nieuwegein.

Aan de zuidkant, via IJsselstein heb je ook wel een mooie plek, maar daar durf ik niet meer te komen na een aanvaring met een erg, erg boze visser :snipersmile:

Zondag om 19 uur is prima!

2. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    haha dan gaan we hier dus heen: https://www.google.nl/maps/@52.0350466,5.0589877,18z
    Tot dan!
    Trouwens, je opblaasbootje ligt in je auto toch? tis de 1e keer op groot water en dan ook nog eens met de wind van land af;) maar ik verwacht eigenlijk geen problemen hoor, maar is toch wel geruststellend ;)

3. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006

Zal je toch moeten wachten , want ik ben er niet bij ..
    Triton ligt nog op de werf voor aanpassingen cq reparatie servo .
    Voorlopig even geen tijd voor rc spul ect .

Als je de wiesel klaar hebt , laat het dan even weten ...

Veel plezier komend weekend .

4. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    haha oke, dan hoor je nog van me.

Gr. Sam

5. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Nu moeten we zondag ineens naar een bbq... Ook leuk maar nu kunnen we niet varen! Tenminste misschien valt er nog wat te regelen, maar even een vraagje, misschien dat we vandaag dan moeten gaan, Of zijn je accu's niet zo snel vol?(had gelezen dat je lader op 6S maar met 2A o.i.d kon laden)

Je hoort nog van me wat het plan is oke?
    Gr. Sam

6. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Of zullen we het anders een weekje opschuiven? Komt hier allemaal wat makkelijker uit en dan zondag in de middag?

Gr. Sam

7. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    volgend weekend kan ik waarschijnlijk ook ....

8. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    kijk, das leuk! ziet er naar uit dat we dan ook prima weer krijgen, dus zullen we dan volgende week zondag doen? hoe laat?

9. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ha Sam,

Vanmiddag had ik wel gekund, maar ik lees nu je berichtje pas helaas. Accu's zijn vol. Nu lukt het niet meer, aangezien ik zo zelf een bbq heb.

Morgen lukt je helemaal niet? Ik kan ook om 10 uur 's ochtends of anders 's avonds 20 uur? Het is tot na 21.30 licht.

Als het helemaal niet lukt, ga ik wel alleen. Ik wil toch mijn trimtabs uitproberen. Benieuwd of ie nu minder snel flipt.

Volgende week zondag kan ik helaas weer niet. Mijn ouders komen op bezoek.

10. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    nee gaat niet lukken denk ik, ben wel benieuwd naar jouw ervaring met de trim tabs pieter!
    kunnen jullie as. zaterdag dan om 2uur? m'n moeder is dan weer vrij(kraamzorg) dus heeft m'n vader wat meer tijd.

11. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    zaterdag a.s moet wel lukken , maar ik weet nog geen exacte tijd , is afhankelijk van....

zou mooi zijn als de wiesel klaar is deze week, kan ik de hardware inbouwen en testen :p

12. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    gaat goed komen Rob! de laatste dingetjes nog even doen en klaar! (standaard is ook af)

13. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ja, volgende week zaterdag kan ik waarschijnlijk wel! Als m'n boot morgen niet zinkt, ben ik erbij.

14. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Top! we spreken van de week dan wel een exacte tijd af.

15. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    en hoe is ie gegaan pieter?

16. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ha Sam,

Het varen was een beetje problematisch en dan vooral het zoeken naar een goede vaarplek.

Toen ik bij de Nedereindse plas m'n spullen uit de auto wilde halen, stapte er een kerel uit z'n auto die me op het bordje wees: verboden voor modelboten. Hij dreigde meteen dat ik het wel zou merken als ik toch ging varen. Ik heb het wel gehad met die plek, het is gewoon niet prettig als je elk moment ruzie kunt krijgen.

Wel heb ik nog een andere plek gevonden, namelijk deze:

51.991762, 5.144590

Ook hier is het officieel verboden, maar toevallig trof ik er iemand die er met een watervliegtuig bezig was. Hij kwam er wel vaker en had nooit problemen gehad. Op zich wel mooie plek, maar ik vraag me af of er overdag geen badgasten zijn. Volgens hem mocht je er niet zwemmen, maar dat vond ik nergens terug op een bordje.

Het varen zelf ging wel ok, maar niet echt beter dan zonder trimtabs. In het begin zelfs veel slechter (ze stonden toen iets naar beneden). Blijkbaar trok dat zoveel stroom en zakte de spanning zover in, dat de cutoff in werking trad. Trimtabs rechter gezet en probleem was verdwenen. Varen ging toen prima, maar eigenlijk als vanouds: grotendeels mooi straks, maar af en toe (over eigen golven heen) toch een enge wiebel en soms zelfs gestuiter. Op tijd gas dicht, dus geen ongelukken gebeurd.

O ja, bijna vergeten: die vervelende kerel bij de Nedereindse plas zei dat ik donderdag daar ook gevaren had. Nou, ik dus niet, maar jij wel Sam! ;) Hij had er in elk geval een filmpje van gemaakt en wilde er mee naar de politie. Zal wel gelul zijn, maar toch: daar varen moeten we maar niet meer doen.

17. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Hahahaha tjee wat een simpel persoon dan zeg! En ook niet ff naar mij toe gelopen donderdag? Laf zeg waarschijnlijk alleen omdat we toen met zn 2en waren. Naar de politie gaan, mag ie vooral doen, wat wil hij dat de politie gaat doen? Niks dus.

Wel jammer dat de trimtabs weinig doen, wat zal het dan zijn? Plekje ziet er goed uit!

En ooooh ik kan er toch zo ongelovelijk opgefokt van worden eh van dat soort mensen. Ik zal zijn hobby wel is vern**ken, kijke wat ie dan zegt.

Gr. Sam

18. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Denk dat ik vrijdag middag een vaarplek ga uitproberen , momenteel is het : te veel vissers, te veel waterplanten, te veel bordjes met verboden voor modelboten :oops::rolleyes: op de " geijkte" stekjes . De coordinaten van Pieter geeft te veel zwemmers en recreatie volk ..:mad:

19. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    tja, de ijsbaan blijft nog vrij van zwemmers en ook(meestal) vrij van vissers. ik weet niet hoe het daar gaat met de waterplanten moet ik zeggen. misschien dat het lukt om daar v.d. week nog even te kijken mochten we echt geen ander water vinden. 't lijkt me nu toch eigenlijk wel leuk om weer 's met z'n 3en op groot water te varen. maar op google earth vind ik ook weinig...

20. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Heb hetzelfde voorgehad bij mij op de vijver, dat is oorspronkelijk natuurgebied maar je mag er wel zwemmen en (staat zo op het bordje) bootje varen. Natuurlijk is dat niet bedoeld voor modelboten maar toch, het staat er. Er is al eens iemand komen klagen over lawaaioverlast (ook al dat mijn setups stil zijn --> grote prop en weinig toeren) en toen heeft hij ook de politie gebeld, halfuurtje later, 2 agenten ter plaatste, die waren zeer vriendelijk en hebben het lawaai even opgemeten, dat was toen minder dan 80dB en dus zagen ze er geen probleem in. Als er natuurlijk op een bordje staat dat het niet mag is het een ander verhaal. Op een zondag kan je altijd op een kanaal gaan varen, dat mag normaal altijd, in de week kom je daar wel eens wat vrachtverkeer tegen.

Pieter, als je eens iets wilt proberen, tabs tikje omlaag, stinger paar graden omhoog, zwaartepunt gewoon normaal leggen en dan eens proberen. Bij mij werkte het omdat de boot dan op de laatste centimeters van de romp vaart en zo raken eventuele kuiltjes in de romp het water niet.

Deel Deze Pagina