van 2209 naar schwitzer 316954

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door G J Broekhuizen, 5 nov 2010.

  1. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    info voor bezoekers die hier niet zo vaak een bezoekje brengen. Het model foto onder vorige pagina , gebouwd en ontworpen door mij . om te vliegen van kleine veldjes. Het teken werk komt van een maatschets A4 bestaande. het model is houtbouw. de motor die er in ligt is zelf gemaakt . 12 kg bij 105000 t/m
    Het landing gestel is eigen bouw en is intrek baar. Hij vliegt zo wel langzaam als snel perfect. bij snel vliegen is het model bij zonder strak .
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2017
    verfbrander vindt dit leuk.
  2. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
  3. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    Gert Jan,
    Is dit bij Elspeet op de Heide?
    Het is in Oldebroek helaas gebeurt.
    De heli vliegers zijn weer uitgeweken naar Heerde.
    Maar netjes vliegen en opstijgen op een relatief klein veld al kan kan ik het wat lastig inschatten.
    Al een keer gekeken op ons veld trouwens?
    Gr,
    Arjan
     
  4. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Ja klopt.
    Bij Elspeet op de heide.
    Het is inderdaad niet groot alles moet een beetje kloppen .
    Ik heb het toestel zo ontworpen om ook van kleine veldjes te kunnen vliegen .
    Maar het blijft lastig.
    Kom binnen kort een kijkje bij jullie nemen.
    In Oldebroek niet meer vliegen erg jammer zat er aan te komen .
    gr Gerrit Jan
     
  5. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    Heb je 1 keer gezien met deze kist maar dat is al een tijdje geleden toen had je hem dus net klaar.
    Is echt een prachtig ding en helemaal geweldig dat je alles zelf gebouwd hebt.
    We hebben inmiddels een mooi veld van 130 bij 150 meter kijk maar eens op mvcnov.nl.
    Er mag gevlogen worden op zondag.
    Ben zelf ook afgestapt van mijn heli,s heb alles verkocht .
    Heb nu 2 turbine kisten een avanti met een k45 en een schuimpje taft hobby futura met een k70 erin.
    Is weer wat anders.
    Maar kijk maar eens op ons veld we hebben nu echt heel veel ruimte.
    Gr,
    Arjan
     
  6. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    navigatiex.jpg De poormans navigatie zit er op. de landings lichten zijn van de Action . werkt mooi met 1 watt led,s jetfiguur.jpg De pop moet nog omgetoverd worden tot een figuur die het aandurft mee te vliegen
    pop.jpg deze piloot durft het denk ik wel aan.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2018
    arjan.grolleman@hotmail.c vindt dit leuk.
  7. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Van middag gevlogen bij VMVC .
    ELSPEET14-3-2018.JPG
     
  8. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    jet vliegen 13-07-2018.jpg Gisteren nog even lekker kunnen vliegen met de jet. Moest er maar weer eens van komen . Op de hei nee daar moet je zeker niet aan beginnen met deze droogte. Een mooi weiland strak gemaaid en uit gedroogd pal op de wind een zee van ruimte. Het jet vliegen moet je bij houden je vergeet zo maar iets hoe zat het al weer. Begint met in de auto passen op het veld tanken vergat de ontluchting. Maar gelukkig ging het nog net goed. Vliegen ging prima en ik maakte de mooiste landig mooi vol up neus naar boven . en staan rollen was er eigenlijk niet bij. De frsky had een probleem de mooie dame hield de mond dicht hoe is het mogelijk . maar alles werkte verder normaal. thuis gekomen kijken wat is er aan de hand . sd kaart staat niets op raar. even op de pc bekijken staat wel wat op opnieuw in de frsky hij doet het .
     
    verfbrander vindt dit leuk.
  9. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    Mooi Gert Jan,

    Heb net de avanti weer klaar kwam voor de vakantie veel te hard binnen met als gevolg een stuiterlanding helaas.
    Daar kan hij dus niet tegen.
    Maar gelukkig is hij weer gerepareerd door onze secretaris dus hij kan weer.
    Vind de snelheid inschatten nog steeds erg lastig kom vaak te snel binnen.
    Wat is jouw geheim Gert Jan?
    Heb me toch flink vergist in jet vliegen.
    Na 2 jaar is landen nog steeds niet altijd oké.
    Al een keer gekeken op ons veld.
    Van de week is Wichert ook lid geworden.
    Gr,
    Arjan
     
  10. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Het geheim van een mooie landing is de snelheid en is voor ieder toestel anders . Het is lastig in te schatten vaak ga je te snel . Niet alle toestellen zijn goed moedig.
    De l39 heb ik ontworpen met als doel stelling goed moedige eigen schappen geen lastig model die je met hoge snelheden moet landen.
    In het begin lande ik met motor uit omdat de l39 met stationair toeren tal bleef vliegen.
    Door tips van diverse omstanders ook van jullie club kom ik nu binnen met half kleppen stationair toerental en als ik zie dat ik het veld haal doe ik de kleppen voluit met de rol roeren iets naar boven.
    Het model is nu makkelijk neer te zetten op een klein veld.
    Maar iets te snel binnen komen doe ik ook regelmatig ondanks dat het model met half kleppen stationair toeren tal nog net blijft vliegen. om de snelheid terug te laten lopen moet ik een minimaal een rondje met stationair toeren tal vliegen.
    Ik kom graag even bij jullie langs .
     
  11. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    Kisten van sebart staan er op bekend dat ze vrij efficient zijn dus vrij hard kunnen binnenkomen blijkbaar.
    En klein gaat vaak ook snel heb ik ook weer vernomen van andere jet vliegers.
    Ben mijn t-one mini Fortuna aan het bouwen en hoop hier meer geluk mee te hebben.
    Hoop wel dat de k70 genoeg is.
    Van gras is het altijd wat lastiger natuurlijk.
    Je bent van harte welkom Gert Jan.
    Ben heel benieuwd wat je ervan vind.
    Gr,
    Arjan
     
  12. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Een paar vluchtjes mogen maken op het prachtige veld van de MVCNOV ik was over de landingen lang niet tevreden . De landingen mede door turbulentie waren te snel aan gevlogen met als gevolg schotje neus poot los.
    Op het krappe veldje VMVC moet je nog strakker binnen komen dat lukt meestal wel je heb daar wat meer oriëntatie punten .
    Ik maak nu gebruik van een air speed sensor dat geeft rust . ik heb dan ook mooie landingen kunnen maken. om het nog gemakkelijker te maken ben ik met een gyro bezig van frsky de eerste test in de piper zien er belovend uit.
     
  13. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    ECU fadec arduino. Zie zo af en toe berichten langs komen van projecten ecu arduino.
    Het blijkt dat het lastig is om dat voor elkaar te krijgen.
    Het uitlezen van temperatuur toerental pomp servo signaal is mij ook gelukt maar om het aan elkaar te knopen tot een betrouw baar systeem dat heb ik nog niet gezien.
    Het testen zonder tussen komst van zender ontvanger is gelukt ook niet zo moeilijk.
    Ik doe het met 4 druk knoppen starten stationair half gas vol en uit. 20190124_144414.jpg 20190125_115105.jpg
     
  14. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Na de hopper kraan niet goed afgesloten te hebben begon de motor in te houden .De l39 heb ik wat hoger laten vliegen en de motor uit gezet ik wist op dat moment niet wat er aan de hand was.
    Zwevend naar beneden even het zwaarte punt gecheckt dat was niet verkeerd maar wat een verschil met vliegen met de motor uit hij vloog super strak.
    Toen wist ik het de pijp staat van achter gezien iets naar boven. van daar die gevoeligheid op het hoogte roer.
    De pijp staat nu gelijk koorde vleugel ,van middag getest .prima te vliegen niet meer overgevoelig op zijn hoogte roer.:yes:
     
    verfbrander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina