Monoperms meten... Type Super, 6V
Pile gearbox 3:1. Eerder wat gemeten en op motor gemarkeerd.
Toerentallen zijn op de vertraagde as.
Dan de spanning op een hypothetische LifePo4 3S gezet.
Gemeten over de uiteinde van de voedingskabels... dus de trafo staat hoger.
Monoperm kan de spanning vlekkeloos verwerken, mits je de 3A grens overschrijd. Varend altijd met zekering beschermd. Geblokkeerde schroef en het is een flitslampje.
Dunne motorassen helpen mee, ruimhartige koolborstels. En een drupje olie vinden ze lekker.
Waar ze niet tegen kunnen is brusk ompolen. Dan werken zich of collector of anker los. Paar van die reparatiegevalletjes weer keurig in het gareel gekregen.
Motor en infrarood meter. Reflector op een oud Dremel-schuurtonnetje...
Meetresultaat in vrijloop met Pile... wel op 9,9V van een LifePO4 3S accu..
Doorsnee meting. Maar ruim 3.800 toeren...
Amperemetertje meet dan dit... volgens het boekje zo een beetje, 0,2A. bij 9.9V
Dan de zaak in het model... proefdraaien. Met de hand vast gehouden bij de meting...
Toeren... gemiddeld... even ompolen... want dat geeft verschil bij een borstelmotor.
Bij een brushless heb je dat effect niet...
Amperage...
Opvallend is... Monoperm geeft een fractie grotere toeren val.
Draait zomaar lagere toeren dan de Speed 600, die op 6V stond en 100 toeren zakte, maar Amperes zijn vrijwel gelijk. Speed heeft een hogere efficiëntie. Niet alleen door de spanning
Maar ook door de constructie.
Zo! Tijd om af te sluiten.
Rustig verder gisten in aandrijfconcepten.
Een brushless. Wel die waarden geven geeft de FL8 wel aan...
getest in het dieppe en goed bevonden. Maar de gearboxen zijn uit productie. Erg jammer.
Breng ze nog wel in beeld voor wie dat wil weten...
Pile gearbox 3:1. Eerder wat gemeten en op motor gemarkeerd.
Toerentallen zijn op de vertraagde as.
Dan de spanning op een hypothetische LifePo4 3S gezet.
Gemeten over de uiteinde van de voedingskabels... dus de trafo staat hoger.
Monoperm kan de spanning vlekkeloos verwerken, mits je de 3A grens overschrijd. Varend altijd met zekering beschermd. Geblokkeerde schroef en het is een flitslampje.
Dunne motorassen helpen mee, ruimhartige koolborstels. En een drupje olie vinden ze lekker.
Waar ze niet tegen kunnen is brusk ompolen. Dan werken zich of collector of anker los. Paar van die reparatiegevalletjes weer keurig in het gareel gekregen.
Motor en infrarood meter. Reflector op een oud Dremel-schuurtonnetje...
Meetresultaat in vrijloop met Pile... wel op 9,9V van een LifePO4 3S accu..
Doorsnee meting. Maar ruim 3.800 toeren...
Amperemetertje meet dan dit... volgens het boekje zo een beetje, 0,2A. bij 9.9V
Dan de zaak in het model... proefdraaien. Met de hand vast gehouden bij de meting...
Toeren... gemiddeld... even ompolen... want dat geeft verschil bij een borstelmotor.
Bij een brushless heb je dat effect niet...
Amperage...
Opvallend is... Monoperm geeft een fractie grotere toeren val.
Draait zomaar lagere toeren dan de Speed 600, die op 6V stond en 100 toeren zakte, maar Amperes zijn vrijwel gelijk. Speed heeft een hogere efficiëntie. Niet alleen door de spanning
Maar ook door de constructie.
Zo! Tijd om af te sluiten.
Rustig verder gisten in aandrijfconcepten.
Een brushless. Wel die waarden geven geeft de FL8 wel aan...
getest in het dieppe en goed bevonden. Maar de gearboxen zijn uit productie. Erg jammer.
Breng ze nog wel in beeld voor wie dat wil weten...
Laatst bewerkt: