Vapextech oplaadbare batterijen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Gammapooka, 12 feb 2005.

1. M Pinkster

M Pinkster

Lid geworden:
    19 jan 2005
    JIJ JIJ !!! LEEST NIET GOED.
    heb ik iets getypt over mijn ervaringen ivm terug sturen
    NEE! maar ik zeg wel lees eens terug over de ervaringen van anderen
    ik heb goede ervaringen met vapex tech
    wat ik wel weet is dat ik ook eens 3x achter elkaar gp 2100 penlites
    stuk heb gehad dus t kan altijd gebeuren welk merk ook.
    tis aleen JAMMER dat t achter ekaar gebeurt voor JOU EN VAPEXTECH.

2. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    als iedereen nou eens niet van die hoge verwachtingen heeft van een online shop.............. het is niet voor niets online en geen winkel om de hoek. Als je service wilt ga je naar een winkel, bestel je iets online dan is dat redelijk onpersoonlijk. Verwacht dan niet dat die verkoper uitgebreid met amicale toon je mail gaat beantwoorden, als hij er waarschijnlijk nog 100 heeft die op antwoord wachten (bijv. waar blijft mijn bestelling......). Wil je service, goede accu's en betaal iets meer, ga naar een winkel (en daar heb je ook slechte cellen hoor...). Wil je goedkoop, doe dat dan lekker online, maar ga niet lopen huilen.......

ps, ik wacht ook al twee weken op een paar packs........ :cry:

3. Wim-Leen

Wim-Leen Guest

Als ik mij vriendelijker opstel?? Heb je mijn mail aan die tent wel gelezen? Die IS netjes.........wel lezen voor je wat zegt! En als je soms mijn bericht tegen medeforummers bedoeld; ik hou niet van insinueerende vragen.

Verder; winkelbesprekingen mag niet? HOE HEET deze topic????
    Je bedoeld; er mag niet negetief over een sponsor geschreven worden soms?

4. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Deze topic gaat over Vapex accu`s, niet over de leverancier daarvan. Over lezen gesproken :roll:
    Al jouw postings in dit draadje zijn alles behalve netjes en dan ga je hier beweren dat je de vriendelijkheid zelve bent geweest naar Vapex.
    Dat geloof je toch hopelijk zelf niet ?

5. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Het word hier wel degelijk een winkelbespreking op deze manier, daarvan is bekend dat we dat hier niet willen. De reden hiervoor is hierboven te lezen. Ik wil niet dat persoonlijke geschillen hier word geventilleerd. Hier komt een hoop emotioneel gedoe bij zoals wel weer te lezen is...

Hou het netjes.

Robert

6. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    pfff, kan die ellende van wim leen even weg, best leuk medium dat internet, maar om nou iedere keer zijn frustraties te moeten lezen.... zijn moeder wil zeker even niet meer luisteren en dan moeten wij het maar lezen.........

oeps, iemand anders nog recente ervaringen met de accu's. ik heb er twee packs besteld voor mijn startbox, ben benieuwd......

7. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Ik hoop een dezer dagen wedstrijd 4300 mah pakketten van ze te ontvangen en deze uit te gaan proberen voor ze. Ik zal natuurlijk mijn bevindingen doorgeven..

Persoonlijk vindt ik dat gescheld hierboven ook beneden de maat, en heb ik liever ook verwijderd, is dat een optie Robert (of andere moderators?). Wim-Leen is in één van zijn eerste post's wel duidelijk genoeg geweest daar hoeven niet 2 pagina's aangespendeerd te worden.. Just my 2 cent's

Groet Robert

8. perk

perk

Lid geworden:
    5 jul 2004
    Ik heb net de VAPX4000 competition 2 x geladen en ontladen (na eerste maal traagladen)

1
    erin 3900
    eruit 3660

2
    erin 3800
    eruit 3700

laden en ontladen aan ongeveer 2-3 A.

Ik heb zo'n batterijen in actie gezien tijdens het Belgisch speed kampioenschap vorige week en het ging echt goed hoor.

Ze zijn wel niet zo flashy in kleur en de afwerking is meer naar het industriele type - maar da's niet zo belangrijk voor mij.

zondag worden de mijne getest in een mono1

Patrick

9. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    Ik heb zelf niet zo heel erge goede ervaringen met de batterijen. Maar wel goede ervaringen met de service van het bedrijf, daar valt niet over te klagen. Ik heb de sc 3000 cellen gratis gekregen om te testen, die waren niet goed en begonnen bij de eerste keer laden (op de voorgeschreven manier) al te sissen. Niet erg, die gingen uit de running en er kwamen betere voor in de plaats de sc 3300. Deze heb ik gekocht en in een vliegtuig gebruikt. De motor trok een stroom minder dan 30 ampere en dat kon de accu blijkbaar niet aan want heel de besturing viel uit, de accu was dood. Ik vloog toen met back dus vliegtuig gecrashed. Accu rookte flink. Was niet veel kapot en ik heb mijn geld van de accu terug gekregen.

Met de accu's heb ik dus niet zo'n goede ervaringen, maar dat zou ook toeval kunnen zijn, want ik lees ook heel veel goede berichten.
    En van de service kan ik niets negatiefs zeggen, omdat die altijd goed is geweest.

Groeten Maarten.

10. Wim-Leen

Wim-Leen Guest

Goed dan; ik heb mij in bewoordingen uitgelaten zoals niet had gemoeten, excuus daarvoor.

Ook wil ik melden dat ik vandaag er ineens een gehele blister met 2300Mah accu's op de mat lag.........

Dat vindt ik dan weer okee. In mijn mail naar Vapex waarin ik meldde "laat maar" heb ik een link naar dit draadje gegeven en hij is op de hoogte hiervan.
    Ik vindt het niet meer dan billijk om het gebeurde nu hier te melden; al was naar mijn idee de blister niet gekomen als ik hier niet geschreven had.......maar dat zullen we nooit weten.

11. Jeroen E

Jeroen E

Lid geworden:
    15 jan 2005
    Gebruik inmiddels een paar maanden een paar stickpacks van vapex. Bevallen goed. Oke, GP's zijn beter maar ook een stuk duurder. Jammer vind ik wel dat de packs iets langer zijn en daardoor niet goed in mijn auto's passen.

12. perk

perk

Lid geworden:
    5 jul 2004
    beter laat dan nooit...

vorige zondag de VAPEX4000 getest.

mono1 - Godzilla met 35/8 motor op 7 cellen

GP3700 - ongeveer 6-7 minuten gevaren met 36.5 prop
    over +/- 650 mAh in de batterijen

VAPEX4000 - 6 minuten getimed met 37.5 prop
    over +/- 1400 maH in de batterijen

ze waren wel warm (kan ook niet anders daar het 35C was en die boot toch serieus stroom trekt - zeker met 37.5 prop) maar het ging zeer goed.

ik zal eens Vapex stickers moeten vragen :)

Patrick

13. Al Coholica

Al Coholica

Lid geworden:
    25 nov 2005
    Hey Patrick,

ik had je toch gezegd dat de vapex compitition serie je zeker ging bevallen :wink:

@allen: ik gebruik de Vapex cellen in mijn beide boten, volgende maand (juli) staat het wereldkamioenschap op het programma en met het volste vertrouwen gaan er Vapex-cellen in men boten!!

mvg,
    Tom Feyen.

14. perk

perk

Lid geworden:
    5 jul 2004
    Al Coholica,

Marc wil er ook al...

Ik zit nu alleen met een batterijpack dat rustig een grotere schroef aankan voor 6 minuten en een boot waar het ook wel bij kan.

Alleen de motor loopt nu te heet, dus ik denk dat ik je gepatendeerde koelsysteem moet bouwen, die alu buisjes zijn niet genoeg. Je kan er eieren op bakken.

Patrick

15. Al Coholica

Al Coholica

Lid geworden:
    25 nov 2005
    @Patrick: als ik naar Jan-Willem rijd om cellen te halen laat ik zeker iets weten aan jullie :wink:

16. Xearo

Xearo Guest

7,2v vapextech pack heb je in nederland voor 29,90 incl. verzenden.

op ebay.de heb je dezelfde al voor 13,90, is dan wel excl. verzenden maar toch....

17. BJ

BJ

Lid geworden:
    16 aug 2002
    En, hoe zijn de Vapex cellen eruit gekomen bij de WK? Hebben de 4000 cq. 4300's zich goed gehouden, zeker gezien de hete weersomstandigheden? Ben toch benieuwd... :eek:

18. the cosmic gate

the cosmic gate

Lid geworden:
    26 jul 2005
    @xearo, waar heb je ze zo goedkoop gezien ?
    moet toch ook zo'n cellen pakket maar eens gaan aanschaffen (voor bluebird)

19. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Even een citaat uit mijn mailtje wat ik jullie toch even wilde mededelen:

Groet Robert

20. Al Coholica

Al Coholica

Lid geworden:
    25 nov 2005
    Spijtig genoeg waren de Vapex 4300mAh cellen voor het WK nog niet voorradig en heb ik het WK met de 4000Vapex cellen gevaren. We waren tot twee maal toe op weg naar een tijd om de finale te halen ware het niet dat de regelaar onder de extreem warme omstandigheden (het was 38°C die dag) afsloeg van de warmte. De cellen konden makkelijk leveren wat er van ze gevraagd werd; getuige de milliamps die ik nog over had na het afslaan. De regelaar sloeg één minuut voor het einde af en ik zat toen nog in dezelfde ronde (vlak achter!) Hopf. In de cellen zat toen nog voor twee minuten vaartijd!.

Ondertussen zijn de 4300mAh Vapex cellen aangekomen en heb ik ze vorig weekend kunnen testen op het Belgisch Kampioenschap. Power met bakken en nog veel meer runtime. Ik kan nu props ronddraaien die voordien niet voldeden vanwege de runtime.
    Zo dadelijk vertrekken we naar Engeland waar we dit weekeiinde (2 en 3 september) meedoen aan het nationaal kampioenschap. Vorig jaar hebben we daar de eerste plaats in mono1 weggekaapt en dit jaar met de nieuwe cellen moet dat worden overgedaan. Met de props die ik met deze cellen kan draaien moet de snelheid nog een pak hoger liggen en dat is op een circuit zoals dit weekend een groot pluspunt (lange straights).

Ik hou jullie op de hoogte! :wink:

Deel Deze Pagina