Vapextech oplaadbare batterijen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Gammapooka, 12 feb 2005.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Er staat toch duidelijk hoeveel C die dingen kunne leveren ???
    Dat halen ze iig, en wil je meer, dan is het testen....

2. Chopperhens

Chopperhens Guest

Ja in een heli vraag je wel het uiterste, maar je moet het altijd even proberen. Gaat het wel goed dan heb je leuke pakketten voor weinig.

Ik denk dat ze voor een zwevertje wel goed te gebruiken zijn.

Op de NC en NiMh pakketten heb ik dat nog nooit zien staan.

Gr Hans

3. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Oke, 1-0 :p
    Ik bedoel op de data scheet van die vapex tech batts :)
    Kun je vinden op de site van vapextech.

4. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    Op de datasheet staat dat ze 30 C aankunnen. En dat kunnen ze ook.

5. Chopperhens

Chopperhens Guest

In de Data sheet staat Max Discharge current 30A en dat is bij een 3000Mah accu 10 C

Gr Hans

6. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    Das dom van mij. :oops:
    ik bedoel 10 C ja 30 A :oops:

7. Xearo

Xearo Guest

wil ze bestellen, maar lukt niet via de site, telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar.......

8. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Bestellen doe je door hun te mailen. Je krijgt erg snel een faktuurmail terug en daarna komt het goed.

Dit is de reactie van een vliegvriend die deze accu`s ook heeft besteld en ontvangen.

Beste vliegvrienden,

Ik heb de gok gewaagd en twee pakketten besteld. Een week na het overmaken van het verschuldigde bedrag hoorde ik een harde plof op de voordeurmat en daar lag het pakje met het bestelde. Ik heb de pakketten flink getest en ben tot de conclusie gekomen dat je waar voor je geld krijgt. Bij een stroom afnamen van 4A (cardinal op half gas) levert het pakket gedurende 48 minuten energie (ontladen tot 7,8V). Als je bedenkt dat na 5 keer laden en ontladen pas de maximale capaciteit bereikt wordt zal het mogelijk moeten zijn om de cardinal 1 uur in de lucht te houden op dit pakket. De inwendige weerstand van het pakket is heel laag dat uit zich in het nauwelijks warm worden bij een stroom van 4A. Met het snelladen van NiMH moet je wel oppassen laad niet meer dan max. 3A anders heb je maar kort plezier van je accu-pack. Het is beter om geduld te beoefenen en met 1A te laden dan krijg je er meer energie in en leeft het accu-pack veel langer.

9. mestdaght

mestdaght

Lid geworden:
    17 jan 2005
    Heb je het dan over de AA of de SC.
    Want voor een SC is 4A belachelijk weinig. als die daar al warm van moet worden.
    Een SC moet je toch testen op min 30A gemiddeld.

Met mijn sanyo's 2400 heb ik ook af en toe dat de krimpfolie smelt maar die worden dan ook op 5min leeg gezogen

wat er nog van de jamara sun powers geschreven word is ook fijn om weten. Zeker omdat ze die in Dormtmunt aan de man brachten als "vermoedelijk industrielel sanyo's" . ik heb het aan een paar stand gevraagd en ze beweerden wel consequent sanyo.
    Moest de ene GP en de andere Sanyo' s gezegd hebben zou ik er niet in trappen, nu gelukkig net niet.

ik ga nog een draadje starten over IB 3800mAH. ik kwam ze tegen op een robotsite.

TM

10. Rogier

Rogier Guest

EDIT: Inmiddels ontvangen

11. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Dan zou ik ze even bellen toch ? leveringen gingen bij mij altijd goed, 1 week, penlights duurde langer, 2 of 3 weken omdat hij ze niet meer had.

12. Rogier

Rogier Guest

EDIT: Inmiddels ontvangen

13. -Johie-

-Johie- Guest

ik wacht nu ook al een behoorlijk tijdje. als ik ze bel neemt er nooit iemand op

14. -Johie-

-Johie- Guest

aah ze hebben me nu terugemailt en de packs waren nog niet geleverd. omdat ik zolang moet wachten krijg ik een gratis 2300 blister : )

15. CEN TR4

CEN TR4

Lid geworden:
    9 mei 2005
    weet iemand of ik deze ni-mh cel in mijn gloeiplug-driver kan stoppen? er zit nu een ni-cd 1800 mAh 1.2V in...
    dit staat er bij over het op en ontladen:

- Hoge laadsnelheid (meer dan 1C)
    - Hoge ontlading (meer dan 10C)
    dus kan ik die dan ook met de gewone addapter opladen waar ik hem nu ok mee oplaad?

16. Ik heb net ook maar 8 AA (en 4 AAA) batarijen besteld. Ik ga ze in de zender voor mijn micro heli gebruiken (zolang ik de standaard zender nog gebruik. daarna worden het twee accu packs voor mijn brandstof vliegtuigen.

Nu maar hopen dat ze er snel zijn.

17. Planelover_CrAzY_Murdock

Planelover_CrAzY_Murdock

Lid geworden:
    6 mrt 2005
    Jongens ik kan de specificaties van die accu's niet krijgen: als ik erop klik krijg ik een foutmelding. Heeft iemand de specs?

18. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Die kun je gewoon gebruiken voor je plugdriver, zolang je adaptor niet meer laad dan 3 amperes zal het geen probleem zijn.

19. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    http://www.vapextech.com/
    Ga hier maar eens naartoe daar kun je de specificaties ook downloaden, en dat zijn dezelfde als op de nederlandse site.

groeten Maarten.

20. fbk

fbk PH-SAM

Lid geworden:
    25 apr 2005
    Leuk om te zien hoe een onderwerp zich ontwikkeld op het forum, in eerste instantie ging het over oplaadbare accu's voor in de zender.....
    Ik gebruik nu een paar jaar in mijn Graupner MC20 zender de TOP CRAFT AA 1700mAh NiMh cellen van de Aldi en met volle tevredenheid. Niet geschikt voor grote stromen voor electrovliegen maar verder zeer betrouwbaar en een geweldige prijs/prestatieverhouding.....................

Deel Deze Pagina