Vapextech oplaadbare batterijen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Gammapooka, 12 feb 2005.

1. lostron

lostron Guest

2. lostron

lostron Guest

3. EraZor

EraZor Guest

Op zich heb ik ook wel interesse in die vapextech packs. Ben zelf puur een recreatieve/beginnende rijder ( Tamiya M-o2 ;)) Zou toch prima voor mij zijn, lijkt me?

Heb een Protech Mega peak 3000 lader...3A -> moet kunnen lijkt me....

4. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Ik heb ook de 3300 accu's en voor een Tamiya Monster Beetle werkt het perfect, lekker lang rijden. Dit is natuurlijk wel een gedateerde auto (en dus ook regelaar AT-4 en motor Dynatech) maar rijdt hier fantastisch op :)

5. EraZor

EraZor Guest

OK ik ga maar 's een bestellinkje plaatsten...

Laat hier wel horen hoe ze bevallen!

6. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Beste, ik heb het topic nog niet helemaal door gelezen, even door gebladerd.

Wel als volgt. Aanstaande 11 en 12 Maart zal er in groningen een endurance race gehouden worden voor electro auto's. Men moet dan proberen om als eerste 1000 Ronden te rijden. Nu rijd je ongeveer 10 minuten op een accu. Dus dat zegt genoeg -> Wisselen.
    Waar het even om gaat, wij worden die wedstrijd gesponsord door Vapextech.nl en Airbrush-Attack.com. Vapextech gaat de accu's leveren.

Nu rijdt ik persoonlijk voornamelijk met Orion en GP Gepushed en Gemached 3700 Mah pakketen en ben dus reuze benieuwd wat de Vapextech pakketten zullen doen. Ik zal jullie daar mijn mening over vertellen als ik ze gebruikt heb!

Groet Robert

7. EraZor

EraZor Guest

OK betselling (3300) geplaatst: binnen 3 dagen op de deurmat. Accupack is netjes gesealed en ik moet zeggen dat de eertse paar ladingen het behoorlijk goed doen; ik merk nog weinig verschil met mijn GP3300...

8. fgrijder

fgrijder

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Kan iemand mij ook vertellen hoe die AAA batterijen en die 1 uurs lader van Vapextech zijn ?
    Ik wil ze gebruiken voor mn mini-z....

9. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Bij mij werkt hij perfect ! met het ladertje kun je ook AA cellen laden dus dat is handig. Ik heb nog geen problemen met hun cellen gehad.

10. Mechanic

Mechanic Guest

Ik heb dus ook besteld bij VapexTech na een tip van een medeforummer. Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd, ik wacht nu dik 1,5 week sinds mijn bestelling (betaald met internetbankieren) en ik vroeg me af of dit normaal is :)

11. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    1.5 week is erg lang. Ik wachte een keer 3 dagen ofzo, toen maar een mailtje gestuurt omdat het de vorige keer in een dag binnen was. Bleek toen dat ze het ff druk hadden gehad ofzo, volgende dag meteen binnen. Dus gewoon ff mailen. Foutje kan altijd gebeuren ;)

12. Mechanic

Mechanic Guest

Ik had al gemaild, ik zie net dat ik een mailtje terug heb gekregen, net na mijn bericht gisteren :p

Er staat in dat het even niet meezat en de nieuwe voorraad onderweg is, dus dat is duidelijk dan :)

13. Mechanic

Mechanic Guest

Ik had al gemaild, ik zie net dat ik een mailtje terug heb gekregen, net na mijn bericht gisteren :p

Er staat in dat het even niet meezat en de nieuwe voorraad onderweg is, dus dat is duidelijk dan :)

14. lostron

lostron Guest

ja wachttijd was al 2 weken stond op me bestelling die je krijgt via de mail
    en nog ff gemailed want ze hebebn vertraging met nieuwe voorraad

15. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    hoeveel zijn de verzendkosten bij vapextech? kan het niet terug vinden

16. lostron

lostron Guest

bij mij was de verzendkosten inbegrepen in de kosten van de accus

17. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Dat is ook zo.
    Verzendkosten zijn incluis in de prijs.

18. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    oke dan is het zeer interessant ja! binnekort ook maar eens bestellen voor mijn 2 grote schepen

19. Kninjeba

Kninjeba

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Ben erg benieuwd wat de resultaten waren tijdens deze race.
    Laat het eens horen.

20. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Dat zal ik dan maar even doen :D

De 1000 Ronden race in Groningen. Verslag komt nog op de site.
    De accu's:

We hebben ze geladen op 5 ampere. Dan heb je de eerste minut een mooie power uit de accu. Daarna zakt het in. en wordt de power wat minder. Je hebt geen top meer. (de spanning zakt dus in). Daarna gaan die "krengen" ontiegelijk lang mee. Doordat ze wat minder spanning hadden rijdt de auto wel soepeler en maak je minder fouten, Wel zakt je topsnelheid in. De accu's hielden het naar mijn gevoel langer uit dan ik had verwacht. Ze gingen maar niet leeg.
    Als ze eenmaal leeg gingen ging dat geleidelijk en kon je dus makkelijk nog naar de pits rijden (of nog een rondje er aan plakken).

Kortom ik vindt het idieale accu's voor een 1000 ronden race, Ze gaan ontiegelijk lang mee. De power is er wel snel uit, maar op de 1000 ronden race was dat heel niet onaardig. Later hebben we de accu's met 7 Ampere geladen. Dan houden ze iets langer de hoge piek spanning vast, maar het scheelt niet beister veel.

Voor de prijs hebben de pakketten het naar mijn mening heel niet verkeerd gedaan

Groet Robert

Deel Deze Pagina