Vapextech oplaadbare batterijen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Gammapooka, 12 feb 2005.

1. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Marcel. Hebben we ook niet een Vapextech accu in de TA-05 gehad en de TT01? Goed dat maakt niet uit. voor mijn gevoel was de "piek" van de accu zo snel af. Maar ik moet het met je eens zijn dat ze kwa prijs-kwaliteit verhouding niet slecht presteren......

Groet Robert

2. Mechanic

Mechanic Guest

Zijn er meer mensen die strafport moesten betalen over hun pakketje? Ik kreeg net mijn 3300 mAh accu binnen met een strafport van € 1,56 8O

Kheb gelijk maar een mailtje gestuurd, vind ik niet zo netjes eigenlijk...

[edit] En binnen een kwartier heb ik een mail teruggehad met excuses en het bericht dat het geld teruggestort wordt. Topservice dus! Het is blijkbaar nogal een drukte daar... Goed product zeker 8)

3. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Ook net mijn pakketje binnen gehad, liggen lekker aan de lader.....

4. Guest

Guest Guest

Ze hebben het behoorlijk druk met al die modelbouwers die voor het nieuwe seizoen weer nieuwe batterij`n nodig hebben :p

Ik moet nodig ook weer eens wat bestellen, maar heb gelukkig nog even de tijd..

5. lance03

lance03

Lid geworden:
    16 dec 2004
    Robert

om nog één keer (echt de laatste) op de 16T terug te komen, ik heb idd. een 16 dubbel maar zoals de beyonder het zo mooi verwoorde was dit puur een uit de lucht gegrepen waarde, had ook 19 of 13 kunnen wezen. wat ik ermee bedoelde was of het nog wat uitmaakte of je met veel of weinig wikkelingen rijd. ik heb van jou begrepen dat dit niet uitmaakt. de punch is er redelijk snel af. dus bij deze nogmaals bedankt voor je antwoord. ik ben geen nk. wedstrijd rijder dus ik denk dat deze accu's wel wat voor mij zijn.

gr. Sander

6. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Ok, Mijn excuses ik denk dat ik "16T" even iets anders had opgevat. Voor de recreatieve rijder is de prijs-kwaliteit verhouding natuurlijk perfect. Maar voor een NK rijder (in de stock bijv.) zou ik ze niet zo snel aanraden, vanwegen het inzakken van de spanning. Goed ieder zo zijn ding in deze hobby. Volgende 1000 ronden zullen we weer op de zelfde (of nieuwe) Vapextech accu's rijden, an dat bevalt me goed. Dingen hebben een zeer goede looptijd!
    (Citaat 1000 ronden van Groningen: "Wanneer gaan die krengen nou een keer leeg???")
    :D
    We waren immers steeds de laatste met wisselen, terwijl er ander teams met andere capaciteiten reden (4200mAh) Goed natuurlijk hebben zei ook andere motoren gereden e.d. Maar verhoudings gewijs was het niet verkeerd

Groet Robert

7. d@nnis

d@nnis

Lid geworden:
    14 okt 2004
    dit is vandaag gebeurt tijdens de eerste keer opladen

batterij (2500mah) doorgemeten, en geeft ook 0,0 volt aan.... :cry:

8. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

waarschijnlijk met teveel ampere's geladen en te warm geworden. Een andere mogelijkheid zou een interne fout kunnen zijn, maar dat betwijfel ik.

9. d@nnis

d@nnis

Lid geworden:
    14 okt 2004
    is met een vapextech lader geladen...met 4 penlites tegelijk

en volgens de papieren laad ie dan met 500mah....niks teveel dus

zo'n lader bedoel ik:

10. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

dan zijn er nog 2 opties, lader stuk en weet niet meer wanneer de cellen vol zijn of die interne fout in de cel.

11. fbk

fbk PH-SAM

Lid geworden:
    25 apr 2005
    en hoe is het met die andere 3 cellen? Zijn die wel normaal geladen? Dan zou het inderdaad een foute cel kunnen zijn.
    Bij de volgende keer laden goed de temperatuur van de cellen in de gaten houden, worden ze erg heet, dan is de lader niet in orde.

Ik heb even teruggekeken in dit draadje en zag dat je het over een vreemde stekker had met schuine lipjes, je hebt toch hopelijk geen lader voor 110V netspannning aangeschaft? Dan kan er van alles fout gaan, even controleren.

12. EraZor

EraZor Guest

Lijkt me idd gewoon een defecte cel. Even contact met ze opnemen. Heb begrepen dat er absoluut niet moeilijk over gedaan wordt. heb zelf trouwens de 2300 variant en die bevallen me prima.

13. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Op de 1000 ronden, hebben we deze 2500 Ma'h's in de zender gehad. Nergens problemen mee gehad. en zijn ook gewoon heel de dag aangebleven. Kortom even contact opnemen zo als al gezegd is.

Groet Robert

14. lostron

lostron Guest

zondag heerlijk me 3700 kunnen uitproberen met me ta05 met 23 t erin

ging niet verkeerd ben tevrede met me pakketje

15. d@nnis

d@nnis

Lid geworden:
    14 okt 2004
    ik krijg een nieuwe toegestuurd..

tijdens het laden voor de eerste keer, hou ik altijd de temp een beetje in de gaten...en die was niet te hoog..

de andere 3 cellen zijn goed

16. rc remon

rc remon Guest

Hallo allemaal,
    Ik ben van plan om een Graupner speed 400 van 7 amp deze dus te combineren met een accu van 3300 mah + lader van VapexTech zie onderaan de pagina is dit een goed idee, hoe lang kan ik hier ongeveer mee vliegen en heeft iemand misschien enig idee hoeveel deze accu weegt.

Remon

17. Perconte

Perconte Guest

Zat toevallig weer eens op de site van vapextech en zie daar dood leuk dat de 4000 cellen uit gekomen zijn. Weet niet of het oud nieuws is maar had geen zin om het hele draadje weer door te lezen

18. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Het is al een tijdje stil op deze posting , heeft iemand nog goed nieuws over de laatste Vapextech cellen ???

19. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    nee, ik heb geen nieuws over de nieuwe cellen. Wel "slecht" nieuws over de "oude" penlites in mijn zender. Ik krijg mijn zender niet meer leeg :D:D:D:D

20. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik gebruik die penlights in mijn digitale camera en die zijn ook niet leeg te krijgen !

Deel Deze Pagina