vario ec 135

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door kevin heli, 22 okt 2011.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dat doen ze inderdaad voor zover ik weet. :D gelukkig wel....

Ze hebben het gegarandeerd ontworpen om "zonder electronica" goed te kunnen functioneren. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze het bewust zo ontworpen hebben dat het MET electronica NIET werkt.... Dat lijkt me eerder een onbedoeld bij-effect dan een gewenst ontwerpdoel, zeker in deze tijd.
    Denk ook niet dat het daar specifiek voor ontworpen is, eerder andersom: FBL en HH gyro's zijn oorspronkelijk bedoeld om met "normale" spullen goed te werken, en tegenwoordig heb je bijvoorbeeld rotorkoppen die met de hand slecht te vliegen zijn, juist omdat er electronica is.
    Vario had al een "multiblade gyro" voordat de V-stabi op de markt was (werkte alleen niet zo goed voor zover ik weet) dus vies van electronica zijn ze ook niet.

Groet, Bert

2. didier n

didier n verslagschrijvers

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Inderdaad Bert, klopt wat je zegt, ik was even vergeten dat de rotordiameter op de EC groter is dan bij de MD 520.. my mistake..
    Dan gaan we experimeteren vanuit die 1350 rpm.. moet dus zo goed aan't vliegen te krijgen zijn..

groeten!

3. MDM

MDM

Lid geworden:
    14 jul 2011
    Laatst bewerkt: 5 dec 2011
  4. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
  5. phissing

Deze website is niet veilig,phissing.

6. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi ik heb de daar niet besteld

7. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi
    Ik heb een nieuwe cockpit gemaakt voor de Ec 135 nu zoek ik een mooi popje voor erin heeft iemand nog iets liggen ?

8. kknops

kknops

Lid geworden:
    13 sep 2010
    Stond de heli onlangs niet te koop?

9. bruteforce

bruteforce

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Voor wat betreft het toerental, daar heb ik onlangs wat ervaring mee opgedaan. We hebben de 4-blads (1680mm) benzintrainer van Erik onlangs omgebouwd met de nieuwe PoweRotoR E-aandrijfkit hiervoor. Op wens van Erik eerst gevlogen met 1300rpm. RPM hold ingesteld (en ook daadwerkelijk gemeten). Erik vond dit veel te hoog in vergelijk met zijn benzine motor, vloog niet lekker. Daarna ingeregeld op 1200rpm en nu vliegt het ding als een scheermes. Ook hier zit een HC3X in.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    ja maar ik kan hem niet weg doen :)
    en ik heb nog een t-rex 700 e fbl gekocht .

11. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi mijn toerental is goed zo hij draait nu heel goed, rustig boven de grond een 8 maken geen probleem maar rond vliegen toch maar niet zonder iets op :( .Een club lid heeft een beastx op een 5 blad en een ander lid op een 3 blad en dat vliegt ook heel goed en een beastx kost maar 150 euro .
    En als je 2 of 10 bladen hebt dat weet dat ding toch niet alles boven de servos .
    greetz
    dus gaat het bijna met elke fbl systeem

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Tip: trim hem een kwart slag naar voren en een heel klein beetje naar links, en ik wed, dat je van het ene moment op het andere zonder problemen rondvliegt. Zal in het begin een heel klein beetje onwennig aanvoelen, dus even kalm aan doen, met name bij het afstoppen. Maar geloof me, het valt echt goed te doen.....

Groet, Bert

13. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi
    mijn 4 futaba s9303 servos op de kop gaan plaats maken voor 3 DS610 (Align) servos voor de beastx .
    voor de rest is hij klaar alleen nog een piloot kopen .
    greetz kevin

14. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    juist 3 servo's gaan halen en een beastx 3.8
    morgen alles erop zetten .
    greetz kevin

15. Edsheli

Edsheli

Lid geworden:
    29 sep 2003
    Ben benieuwd hoe hij gaat vliegen, succes.

Ed

16. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi
    Omdat hij nu toch uit elkaar is ben ik aan het denken om hem anders te doen, de ferrari kleuren zijn wel mooi maar deze bestaat niet echt en ik ben erop uitgekeken :( .
    ik ga hem helemaal afschuren het gaat weer een klus worden omdat de stickers onder de vernis zitten :( .
    zo ga ik hem proberen te spuiten als iemand tips heeft altijd welkom .

Uploaded with ImageShack.us
    greetz kevin

17. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008

Jeetje... raak jij zo snel verveeld?;)

Heb 3 jaar met een ongeschilderde BO 105 rondgevlogen omdat het vliegen toch hoofdzaak is.
    De Cobra heeft ook minstens een jaar zonder zijn militaire jasje rondgevlogen....

tips? ja, wees voorzichtig met schuren. Als je te diep weg schuurt en je gaat door de gelcoat heen, ben je daarna weer tijden bezig om de romp strak te krijgen. Schuur je écht te diep, dan tast je de sterkte van de romp ook aan. Ik zou eerst voorzichtig ter plekke van de transfers beginnen met schuren, en als je daar een beginnetje gemaakt hebt (niet doorschuren tot ze helemaal weg zijn) gelijkmatig de rest van de romp schuren.

Succes, je zult nog wel even bezig zijn!

Groet, Bert

18. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi ja ik zal nog wat bezig zijn :( maar de stickers zijn er af :) de ramen zijn eruit nu staat alles klaar voor het ku.... werk het schuren :( maar ja ik moet ook nog twee gaten opvullen van de vorige eigenaar onderkant .
    maar ja nu de vario boek is door lopen voor wat prul.
    greetz kevin

19. didier n

didier n verslagschrijvers

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Allemaal mooi die militaire toestellen, maar denk er aan dat de camoflage écht werkt..de zichtbaarheid tijdens het vliegen gaat er flink door achteruit.. Dat weet ik nu uit eerste hand door het vliegen met de Ecureuil..

greets,

Didier

20. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    +1!

Heb de Cobra ook al eens bijna de grond in geboord bij een landingsaanvlucht warbij een rij bomen "vol in het blad" op de achtergrond stonden en de heli voor het oog min of meer wegviel.

Idem met de marinegrijze Lynx van mijn maat, die is bij grijsbewolkte dagen soms ook erg lastig te zien en dus te vliegen is.

Moet je dus écht mee oppassen.

Een oplossing kan zijn om een woestijn-camouflage te zetten, die steekt wat beter af tegen onze West-Europese landschapjes. Maar ja, dat moet je dan wel weer mooi vinden he?;)

Groet, Bert

Deel Deze Pagina