Vasa (Wasa) Corel 1:75

heb nog voldoende figuurtjes te schilderen, maar deze moesten even versneld worden voorgetrokken.

zodra de temperaturen buiten wat beter zijn (>15graden) dan ga ik alle andere figuurtjes met dubbelzijdig tape vastplakken op platen karton en daarna spuiten.
hierna kan ik alles rustig gaan schilderen.
(mocht het ooit zomer worden, dan kan ik dat rustig op het terras buiten gaan doen onder de parasol)

Vraagje!

de grondverf is maar een heel dun laagje wat er op gespoten is. als het goed is zou het voor de rest zo goed als in een keer dienen te dekken. (is mij verteld)

Ja Jan, daar is de Hood-Bouwer ook erg nieuwsgierig naar, want die gaat voor het eerst van zijn leven even de verfspuit op zijn Hood-onderdelen richten (wieberdewabber!), dus je bevindingen zijn zeer welkom. Volg je topic (met een abonnement) al maanden in stilte omdat, er nogal wat leerzaams voorbij komt!

het spuiten is echt geen hogere modelbouwkunst hoor. heb de onderdelen met dubbelzijdig tape vastgemaakt (op de zijde die straks niet meer zichtbaar is) en daarna even vluchtig gespoten zodat alles met een licht laagje grondverf bedekt is.

Hallo Jan, even een vraagje: werk je met een airbrush-setje of gewoon een spuitbus uit de doe het zelf zaak?

Grt Kees

het spuiten is echt geen hogere modelbouwkunst hoor. heb de onderdelen met dubbelzijdig tape vastgemaakt (op de zijde die straks niet meer zichtbaar is) en daarna even vluchtig gespoten zodat alles met een licht laagje grondverf bedekt is.
Wat voor een spuitafstand hou je dan bijvoorbeeld aan om een zeer dun laagje te verkrijgen en hoeveel gebruik je ongeveer van dat spul als er maar 15ml in een potje zit zoals bij mij voor de Hood! Ik ga de verf van White Ensign gebruiken.

Edit: Ik ga ook een airbrush-setje gebruiken!

weer verder met het schilderwerk
onderdelen maar vastgezet nu.

108_9217.jpg

108_9216.jpg

vandaag nog wat verder aan het schilderen geweest en tussen de bedrijven door in de tuin gewerkt.

ben er al wel achter dat ik eerst nog een voorraadje extra kleuren bij moet halen, zal vrijdag wel eens neuzen in Dortmund, want anders moet ik weer een paar weken wachten voordat ik weer naar een modelbouwwinkel kan.
een aantal oude potjes blijken te ver ingedroogd te zijn.

Ben je van plan om nog wat foto's te gaan maken in Dortmund? Ben namelijk erg benieuwd naar de hoeveelheid statische modelbouw. Ik zou namelijk graag weer eens een keer naar een beurs gaan maar dan moet er wel aardig wat van onze eigen gading aanwezig zijn. Ik denk trouwens dat je inderdaad aardig wat kleurtjes moet aanschaffen als ik naar de site van de Wasa kijk!

Veel plezier trouwens vrijdag,

Grt Kees

ik heb al aardig wat kleuren, maar mis net nog een paar essensiele kleuren.
in Dortmund is de laatste jaren echter weinig te zien op het gebied van klassieke zeilschepen, dus als je daarvoor gaat valt het tegen, maar het is gewoon altijd een gezellig dagje uit met de modelbouwvereniging welke we altijd afsluiten bij een chinees met een lekker etentje (al een traditie van ruim 20 jaar)

hoi, ik was in 2009 in dortmund beurs is gigantich groot , 8 hallen .

ik reed toen met iemand mee , maar ik zal daar nooit meer komen ik heb geen auto , ik wel het best nog wel een keer willen zien.

heb veel plezier daar jan .

grt timberwolf

kijk maar eens terug in posting #227 dan zie je alle onderdelen uitgesorteerd liggen.
ik ben nu begonnen met de onderdelen die ik als eerste nodig ga hebben en probeer zo stap voor stap alles te schilderen

tja een voordeel heb alleen penseeltjes nodig met een of twee haartjes :)
helaas zijn deze echter wel prijzig. zal vrijdag wel eens kijken in Dortmund of ik daarvan ook een voorraadje kan inslaan. ze slijten best hard van iedere keer schoonmaken en afvegen aan een doekje

Back