Vaterra Twin Hammers topic

Dan maar even een eigen topic voor de TH.

Ik moet zeggen dat ik dit een hele leuke wagen vind voor het geld (370 euro).
Inclusief een Spektrum DX3E zender, waterdichte ontvanger en accu (2000mah lipo) en lader..
De rest van de elctronica is ook aanwezig (stuur servo, regelaar, motor en schakelservo)

IMG-20130212-WA0001.jpg

IMAG0325.jpg

Ik heb de boel vanmiddag even af kunnen stellen (schakelservo).
Ik ben blij dat ik straks toch een betere zender ga gebruiken (tjah, als je een 4pk hebt wil je niet anders meer).
Het zit allemaal mooi in elkaar en voelt echt super stevig (de hele rolkooiconstructie).
Nadeel vind ik wel het stuursysteem.. Hier is wel vat verbetering toepasbaar. Er zit nu best wel speling op namelijk..
De banden zijn wel erg fijn.. Lekker profiel en goed grip..
Het schakelen kan onder vol gas geven en klinkt wel lekker.
Hoop nog een heleboel dingen aan te kunnen gaan passen.

Even een paar foto's van de panelen van de wagen af en de kooi er af..

IMAG0326.jpg

IMAG0327.jpg

IMAG0328.jpg

IMAG0329.jpg

vergelijking met een wraith (niet mijn wagens)

SXSXPSC0ZX_P2AMEQ_zps9ed78c1f.jpg

Een vraag die vast zal komen van degenen die twijfelen tussen deze auto en een Exo Terra, hoe makkelijk is de rolkooi eraf te halen en de accu te verwisselen? En is er ruimte voor een grotere lipo qua capaciteit? 2000 mAh klinkt niet overdreven ruim.

Accu wisselen is een fluitje van een cent. Je kan de accu er op 2 manieren in leggen. De accu ligt op de achterkant in de lengterichting, alleen kan hij ook in de breedte.
Ik vind het weinig vergelijking met een exo. Meer met een wraith.
Een exo is meer een echte racer. Volledige onafhankelijke ophanging. Deze heeft een starre as achter die gelockt is. Voor is het diff open.

Zo dat is best cool......

Vooral dat je de kooi eraf kan halen zonder de shocks te hoeven demonteren.

Oeps zaten tegelijk te posten zie ik.
Gelockte achteras is weer minder maar de ophanging van de shocks vind ik wel wat hebben.

Dat was toch voor mij de hoofdreden om de Exo weg te doen. Iedere keer een lading schroeven loshalen voor de kooi. Of je vingers tot bloedens toe openhalen bij het accu verwisselen. Mooie wagen zeg.

Net even uitgelaten voor het eerst. Leuke wagen. Leuk die 2 versnellingen. Je merkt echt verschil. Mis wel aardig wat stuur (maar ja, ik ben een crawler gewend met 50graden stuuruitslag).
De standaard spullen zoals motor en regelaar zijn leuk voor de beginner. Een gevorderde rijder gooit er toch brushless in.
Driften is heerlijk met t gesloten diff achter en open voor. Heerlijk te controleren

Wat een leuke wagen toch..
Op Rccrawler is de hype ook helemaal losgebarsten. 13.5t brushless motoren er in en raggen.
Ding blijkt heel wat te kunnen hebben.
Nu nog een goeie onderdelenleverancier vinden in NL

denk dat deze hier ook over een paar weekjes staat. vind het echt een prachtig apparaat. :D houd ons op de hoogte van je bevindingen. :mrgreen:

denk dat deze hier ook over een paar weekjes staat. vind het echt een prachtig apparaat. :D houd ons op de hoogte van je bevindingen. :mrgreen:

Ik heb hetzelfde - vind het echt een hele leuke auto. Zal waarschijnlijk ook binnen 2 maanden een Twin Hammer aanschaffen - leuker project dan een lcg Slash die ik op de lijst had staan.

Ik ben er echt blij mee. Vanquish gaat ook onderdelen maken voor de twin hammers.
Dit is echt een hit in amerika!!

Kun je de locker uit het achterdiff halen, zag dat je ze apart kon kopen, en er olie indoen zodat het een "normaal" diff wordt?

Ik denk dat ik het antwoord net lees, je kunt een diff rebuild set kopen waardoor het een "normaal" diff wordt.

Sorry voor de vervuiling.

He Jan, Niksgeen vervuiling hoor, vind hetwel erg goede info. :) 't Diff weer Unlocken zou voor mij wel erg belangrijk zijn. (wel redelijk dikke olie er in,maar 't zal bij mij toch meer een bash auto worden als een crawler. hoewel ikde mogelijkheid wel wil houden om ergens tegenop te hobbellen als ik een mooi bultje stenen vind. :D

Voor zit nu een diff in. Ik heb diif olie van dikte 100000 besteld. Dus dan maar even zien.
Met t gelockte achterdiff kun je wel lekker driften in de sneeuw moet ik zeggen.
Een ieder die hem koopt. Wel eerst de servo voor t schakelen goed afstellen. Ook hoor ik verhalen dat de transmissie even open moet om hem helemaal vol met vet te gooien. Deze moet nogal droog zijn namelijk.

Ik wacht met smart op tuningsonderdelen van vanquish. Hoop dat ze snel iets moois maken

Back