veld gesloten wegens flora en fauna

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door johnvm, 19 nov 2013.

1. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Mooi filmpje! Ik denk niet dat de "tegenpartij" gevoelig is voor rationele argumenten, anders was het wel anders gelopen. Wat betreft censuur denk ik dat niemand gebaat is bij stilzwijgen. Laat iedereen maar z'n zegje doen, voor of tegen. Zo gaat 't in de rechtzaal uiteindelijk ook. En als iemand aan 'cherry picking' doet, dan laat de tegenpartij gewoon het hele verhaal zien en komt de rechter er heus wel uit denk ik :)

Martin

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Niet alleen roofvogels vinden modelvliegtuigen leuk, kraaien meeuwen, scholeksters enz. enz. juist ook. Ze vinden het zo leuk dat ze meevliegen! Als er nu nog mensen zijn die dat tegenspreken en argumenten uit onwetenheid gebruiken zijn ze beter af in het gekkenhuis.

3. Peter Den

Peter Den PH-SAM

Lid geworden:
    2 dec 2005
    Is het nu nog steeds niet doorgedrongen dat hier meegelezen wordt door partijen in dit conflict?
    Daarom wil ik ook geen kommentaar leveren op de filmpjes maar bedenk: het vertoonde is multi-interpretabel: niet zo slim allemaal.:(

4. johnvm

johnvm

Lid geworden:
    23 mrt 2013
    En dan?.. laat ze maar mee lezen wij hebben niets te verbergen ......we tonen enkel en alleen aan dat wij op een verantwoorde manier onze hobby uit oefenen en niet onze kop in het zand steken en de aantijgingen jegens de club juist proberen op een nette en correcte manier onze onderzoeken en bevindingen te ventileren .
    En het is fijn dat er ook input van het forum afkomt want met zijn allen staan we sterk en dat we in de toekomst voor dit soort zaken elkaar kunnen helpen en ondersteunen

I rest my case:worship:

5. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Inderdaad John. Als je alles "geheim" houdt en er niets over bekend maakt zou kunnen lijken als of er iets te verbergen valt. Er is niets te verbergen! "De tegenpartij" mag weten waar de modelvliegers mee bezig zijn en dat we goed bezig zijn. Hij mag weten dat zijn tegenwerpingen geen steek houden en dat die één voor één te weerleggen zijn.
    Als het goed is zal hij dan inzien dat hij alleen maar bezig is met "zieken" en dat er geen kans is dat hij het zal winnen.
    Dus gewoon volhouden en de poten onder de stoel van de tegenpartij uit zagen. Dat moet je net zo lang volhouden tot hij geen hout meer heeft voor nieuwe poten. ;)
    Dat is lastig en misschien wel frustrerend af en toe maar er is geen andere mogelijkheid.

6. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Zo is het maar net! Laten we ook niet vergeten dat in het algemeen een tegenpartij best eens argumenten kan hebben waar de andere partij nog niet aan gedacht had. In een conflict luisteren mensen vaak niet echt naar elkaar. In dit geval zit er misschien 'oud zeer' o.i.d. bij de tegenpartij en het is de kunst om dat boven water te halen. Iemand 'ziekt' heus niet voor z'n lol.

Martin

7. j.weel

j.weel

Lid geworden:
    2 feb 2009

er zijn er die als hobby zieken hebben
    helaas
    maar voor die mensen is dat hun hobby
    en dat moet je ook in ze waarde laten
    hoe vrustrerend het ook is

8. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dit is wat er gebeurd als een Havik het vliegend tuig zat is,

De Buizerd behoort tot de familie van havikachtigen en die roofvogel is groter dan de Havik.

9. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Ik verwacht dat dit een centen kwestie is.

Over 4 jaar staat in dat gebied een een nieuwbouwwijk gepland.
    Het veldje is dus maar van tijdelijke aard.

Uit een eerder uitspraak van de rechter heb ik in het verslag gelezen, dat de club aansluitend op deze tijdelijk locatie een vaste andere locatie krijgt.

En dat is mooi dat dat nu al in een verslag van de rechtbank staat.
    Die zit al in de pocket.

Wijziging bestemmingsplan moet voor het gebied van de klagende buur nog komen.
    Als ipv een modelvliegclub er een knikkerbaanclub op het veld was gekomen.
    Dan waren het de knikkers die het gedaan hebben.

Het is geen unicum wat zich hier afspeelt.
    In het zuiden van het land, toen er nog geen forums waren.

Is eenzelfde soort situatie met een buur ook voorgevallen.

Succes met de verdere stappen.

10. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    De vogel die hier een quadcopter aanvalt is een roodstaartbuizerd, geen (accipiter) havik. Hij komt in nederland niet voor. Dat deze vogel aanvalt heeft ermee van doen dat gevlogen wordt in het voortplantingseizoen, de vogel beschermt zijn/haar nest. Omdat deze vogels hier niet leven is dit ook geen argument een veld te sluiten. Overigens zou een losgekomen roodstaartbuizerd een exoot zijn en mag met alle mogelijke middelen worden vervolgd en gedood.

11. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    Vogels geven geen ene kloot om propellertjes ,
    Was vandaag met de vliegende gehaktmolen het spelen,

Buurman.. zal ik de duiven binnenhalen ?

Ik.. neuuhh... kijk maar..

Met die quad zo ongeveer het hok ingevlogen, heel nest van die beestjes zaten bovenop.

Duiven keken nog niet eens op.. ( luie krengen ;p )

Buurman... of ik ook effe z'n dakgoot wou leegblazen , d'r zat zoveel blad in :) :) :)

Ben je op het prive vliegveld het spelen, gaan een ander kluitje duiven rondjes om je heen vliegen ( best gaaf )

[media=youtube]4kWDydsmu0Q[/media]
    ( op 17 seconden lukt het om ze even te filmen )

12. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Ik hoop dat jou video niet op zondag of maandag gemaakt is want er geldt een landelijk ophokplicht i.v.m. vogelgriep. Die duivenmelker is vet in overtreding.

13. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Is dit een feit ?

14. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    In de polder wonen heeft het voordeel,
    Ik kan doen wat ik wil.. en de buren klagen niet over m'n auto'tjes / motoren.. en nu weer vliegspul.

Daar staat tegenover dat ik me ook niet bemoei met hun hobby, en eventuele regeltjes die hun breken

Zouden meer mensen moeten doen, zou je dit hele topic niet eens hebben ( boze buurman die veld wil laten sluiten )

15. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    @ Robbie, ja dat is een feit. Exooten horen hier niet thuis en kunnen bedreigend zijn voor onze inheemse flora en fauna.

16. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    :nooo: Het is geen feit dat exoten met alle mogelijke middelen vervolgd en gedood mogen worden, omdat ze exoot zijn.
    Het heeft weinig tot niets met dit topic te maken, maar het ligt allemaal wel wat genuanceerder dan de uitspraak die je hier op het forum neerzet.

17. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    Als je de vogels van Goof neerhaalt ( Haarlemmers weten wel hoe/wat )

Ga je toch wat uit te leggen hebben.

Je mag ze toch alleen vernietigen als ze een bedreiging vormen voor de lokale flora/fauna ?
    Zo was het mij verteld ieder geval..
    Hebben we wat jagers hier rondlopen?

18. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Het is heel erg :offtopic: maar er is een Regeling aanwijzing exoten waar in staat wat de exoten zijn die "bestreden" moeten worden.
    Overigens mogen alleen mensen met een jachtakte deze dieren afschieten. Heb je "last" van deze dieren of ontdek je deze ergens dan kan je het beste de officiële instanties inschakelen en niet zelf gaan schieten!
    Kijk ook de jachtwet er op na.

19. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    ^^ dat.. ,

Trouwens niet zo erg om het duidelijk te hebben voor mensen, zeker die buks-hobby-schutters die af en toe denken op taliban t jagen zijn ;p
    Niet echt voor de pest-dieren, opruimen is opruimen , maar de boete's en vervolging is nu niet bepaald mals als je hier mee in de mist gaat.
    Gepakt worden als stroper , is niet grappig.. vooral erg duur.
    Het is zeg maar niet zoals wildvliegen en varianten hier op ( de bekende, zolang d'r niemand klaagt gaat het goed )

Toch weer beetje on-topic :) :)

20. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Het doden van wilde (inheemse of uitheemse) dieren zou als uiterste "redmiddel" moeten worden gebruikt als verjagen of verplaatsen van de dieren geen optie is. Uiteindelijk bepaalt moedernatuur welk diersoort inheems of uitheems is, en welk soort verjaagd of uitgeroeid gaat worden.

Om het maar weer on-topic te houden, ik geloof niet dat vogels verstoort en verjaagd worden door een vliegveld voor rc vliegtuigen.

Deel Deze Pagina