VELOX MAIDEN met SUCCES!!!!!!

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door butler, 28 jun 2007.

1. Koenieboy

Koenieboy

Lid geworden:
    29 jul 2004
    gewoon goed de snelheid erin houden, dan blijf je uit de problemen :wink:

2. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Fooks,
    Bij sommige van mijn eigen brouwsels had ik soms ook een dergelijk effect bij het landen. Inderdaad bij een te klein gekozen hoogte achtervleugeltje is de werking ervan (zowel positief als negatief) minimaal en een eigen leven leidend bij geen of weinig tegenwind.

Wat ik ook als effect had, was dat bij het met de neus omhoog binnenkomen, de brandstof (tank bevat dus nog kwart liter oid) zich behoorlijk achter het zwaartepunt verzamelde (zeker als je ook nog eens even wat gas moest geven, dan staat de brandstof tegen het achterschot omhoog en blijft de handel behoorlijk instabiel totdat weer voldoende snelheid is/was opgebouwd).

Dat hover effect werd al een stuk minder door een tank te kiezen, waarbij zo min mogelijk de brandstof zich voor en achter het zwaartepunt kan verplaatsen. ( Bijvoorbeeld twee tanks naast elkaar op zwaartepunt, of een " brede, hoge")
    Zeker bij een relatief lichte kist, met kritisch zwaartepunt (het ene model is wat gevoeliger dan de ander) heeft de verplaatsing van bijvoorbeeld een kwart kilo aan gewicht (ja kerosine is lichter dan water), soms behoorlijk invloed in dergelijke situaties.
    Zit er naast het verschil in stabilo en staartlengte ook geen verschil in de tank configuratie? ( ik ken het inwendige verschil van deze mooie kisten niet)

groet,
    Jacques

3. Maybe

Maybe Guest

of

Fly By Wire "I feel the need for speed" :D

Whoop Whoop Terrain Pull Up Whoop Whoop Terrain Pull Up

4. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    Ik zag dit idd ook op pampa gebeuren.
    Een heel raar moment, nu geheel duidelijk waarom...... :idea:

5. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Alleen die heeft het niet overleefd :lol:

Grt.

6. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    En ik heb zo'n gevoel dat dit niet de laatste zal zijn door dit "hovermoment".....

:nosmile: RIP

7. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Tjah, het is jammer dat ik zondag niet naar de club kan komen (kanovaren schijnt ook leuk te zijn :roll: ), als er Veloxen stukgaan, dan wil ik er wel bij zijn natuurlijk :lol: geintje jongens

Grt.

8. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Vreemde humor Alex :?
    Affijn, Maikel en Michel weten precies hoe ze met de Velox moeten omgaan, zal wel meevallen allemaal, maakt het wel spannend natuurlijk 8)
    Ger.

9. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

@Nickos.
    Door dit eigenaardigheidje is ie mijnsinziens alleen geschikt voor de wat scherpere piloten, je zag ook dat de bewuste piloot iets te laat weer op het gas ging, of de turbine spoolde te langzaam op :?
    Ger.

10. Koenieboy

Koenieboy

Lid geworden:
    29 jul 2004
    Bij mij was het zo. M'n landingen afgelopen weekend waren met heel weinig wind. Bij de eerste twee heb ik het gas erop gehouden tot op 2 meter hoogte en dan aan de grond gezet met vrije hoge snelheid voor mijn doen. Bij de derde landing had ik het gas er vanaf in laatste bocht en begon hem uit melken, met z'n neus omhoog. Hij reageerde traag op z'n hoogte en plots hing ie nose-up. :D

11. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    Ger,

Klopt, snapte de landing niet, het late gas of trage spool... echter wel de hover aan het einde.
    Zoals hij geintroduceerd is, is het een trainer......ik denk dan aan een trainer voor gevorderden.....

Ga de uitdaging aan en maak hem "(stupid) Hover-proof".
    Het kan niet allemaal in 1 keer fantastisch zijn.
    Verder is het een prachtige bak! Echt super!

Grtz
    Nick

12. f 18

f 18

Lid geworden:
    15 jan 2007
    :D was vandaag op het veld was nu niet echt het weer wat men opgaf :evil: ,maar het was weer gezellig druk.

8) Michel was er ook met de velox en heeft er weer mee gevlogen na zijn vakantie.

Deze kist heeft een mooi vliegbeeld ook al lijkt het soms een vrouw beetje schudden met de kont ,ondanks het gewicht komt de kist snel los .
    De landing van de velox was er een waar de meeste alleen maar van hopen dat hij zo land was gewoon zeer netjes.( en dat met de wind dwars op het toestel )

Mijn mening : Elke kist heeft wel wat ,deze is echt niet verkeerd ,overtrekt niet snel naar een kant , maar ben maar een leek.

Grt Ger :D

13. F15

F15

Lid geworden:
    27 jul 2006
    ach ger iemand die zoiets zegt is echt geen leek hoor :lol: :lol: :lol:

de velox vliegt en land echt wel perfect hoor ben erg blij met die kist :p

grt.
    michel

14. Alexzzz

Lid geworden: