verband: vleugelbelasting en vliegsnelheid

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door niels steigenga, 2 jul 2007.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    -off topic-
    Probleem is op te lossen met een PKVM. Een Pindakaas Kat Vlieg Machien.
    Boterham met pindakaas valt ALTIJD op de kant met de pindakaas. Kat valt ALTIJD op zijn pootjes. Bind een boterham met pindakaas (met de pindakaas naar boven) op de rug van de kat en gooi hem om hoog. Door het krachtenspel zal de kat in een stabiele positie blijven hangen en dus zonder energiegebruik in de lucht blijven.
    Simpel. Patent heb ik al aangevraagd en ik ben in onderhandeling met de KLM om de nieuwe Airbussen er mee uit te rusten :D
     
  2. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie

    hallo ron

    tja, het boek van tennekes
    heb ik ook.....
    maar een tegenvaller.....

    heb je eventueel titels van boeken met deskundige technische uitleg en formules?
    daar voel ik mij beter in.... 8)



    vriendelijke groeten
    steffe
     
  3. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.432
    Locatie:
    Harderwijk
    Hier is nog een boek waar een boel dingen op bevattelijke wijze zijn uitgelegd, en je hoeft het niet eens te kopen:
    http://www.av8n.com/how/#mytoc
    Je moet wel een beetje Engels snappen. Het is voor 1:1 piloten bedoeld dus niet alles is voor modelvliegers interessant, maar je kan het heel goed selectief lezen.
    Bart
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Steffe; je hebt internet. Op internet is Google. Gebruik die!

    Dit bedoel ik niet vervelend. Boeken zijn op het moment van drukken al achterhaald. Internet wordt continu bijgewerkt. Het enige voordeel wat een boek kan hebben, is vertrouwen. Vertrouwen in de auteur dat hij voor jou de juiste kennis heeft samengevat. Dat vertrouwen kan je nekken op het internet; er zijn veel mensen die onzin spuwen en bijna iedereen doet daar periodiek aan mee (ikzelf regelmatig). Toch is er op 'het internet' verschrikkelijk veel informatie te vinden over dit onderwerp en de bijbehorende formules, waarbij de kans groot is dat die informatie recenter zal zijn dan hetgeen je in een boek aantreft.

    Gebruiker Leo van den Haak op dit forum heeft een website waar al veel dingen opstaan. http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0217206/index.html

    Je begint nog met zoeken naar informatie, dus vertrouwen is nog even niet belangrijk. Vertrouw je Leo niet, prima, maar bij hem vind je in elk geval wel de terminologie. Ga vervolgens googlen op die termen en daar komt de gewenste info naar voren. Snap je een specifiek punt niet, kun je daar weer meer op zoeken, enzovoort. Sneller, gerichter en recenter dan welk boek dan ook. Enige nadeel is dat je zelf een keuze zal moeten maken wat je gelooft. Bij een boek doe je dat overigens ook al, alleen dan impliet. Een boek geeft geen keuze (of je moet er twee kopen die elkaar tegenspreken); internet doet dat wel.
     
  5. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie
    bart en hezik

    dank voor de info
    inderdaad....
    ik zal meer moeten googelen>.... :oops:


    ps: het boek van John Denker zit al in mijn collektie
    (echt een schitterende info basis)


    groeten
    en morgen...gezond weer op
    goede nacht
    steffe
     
  6. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Bedankt iedereen. Ook voor het verhaal van de pindakaas :wink:

    Ik ga eens kijken of wij dat boek in de bibliotheek hebben hier in overschie! :p

    gr,

    niels
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het is een introductie met een lichte toon. Als je al de nodige kennis hebt (ik dus niet), zul je er inderdaad niet veel aan hebben. Maar de rekenvoorbeelden blijven leuk en Tennekes is helemaal weg van de 747, het 'meest optimale' toestel voor transatlantische routes.
     

Deel Deze Pagina