Verbouwing Volvo FH12

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Seeyah, 29 mrt 2010.

1. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Ik ben net de vaseline gaan halen.
    Vandaag heb ik ook mijn motor besteld, deze zou over een week of 3 binnen moeten zijn.
    Het is dan uiteindelijk toch de Carson Venom Truck geworden, voor een mooie prijs van € 23.9

Het volgende werk is de servo voor te schakelen terug in orde krijgen.

2. Tamrob

Tamrob

Lid geworden:
    24 feb 2009
    Hee Seeyah, die motor is een technigold motor, zoals adrie zegde vaseline is een goede optie .
    Heb hier nog wel wat onderdelen liggen zoals het ontbreken zijstuk.
    Er valt wel iets mooi van te maken.

mvg

Tamrob

3. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Wauw Tamrob, kan jij dit zo op het zicht zien? :D ik heb er eens naar gekeken en ik zag er nergens iets van markeringen of merk opstaan. Maar hij gaat wel verschrikkelijk hard vind ik.

Het zijstuk is voor later, ik wil hem eerst rijdende krijgen.

Ik heb nog een kleine vraag ivm met verf. De persoon van wie ik de volvo heb gekocht heeft de velgen geschilderd, dit is te zeggen een buitenrand ervan in het goud. Het rare is dat hij dit bij 1 achtervelg en 1 voorvelg gedaan heeft. Aangezien ik liever de zilveren kleur zie is mijn vraag of ik deze verf er kan afkrijgen zonder het onderliggende zilver te beschadigen? Of zou ik beter de volledige verf terug zilver verven?

Ik heb trouwens net de batterij en de connector deftig aan elkaar gesoldeerd voor een goed contact. Zolang deze batterij nog werkt is er geen reden om een nieuwe te kopen :p

4. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Net mijn regelaar besteld bij Conrad, de Truck60 JR. het was het moment om te bestellen aangezien ik 5 euro korting kreeg bij het inschrijven op de nieuwsbrief :p

Ik ga proberen om de volvo terug zo origineel mogelijk te maken. Hiervoor heb ik al eens gekeken om stukken te kopen op ebay. Ik hou jullie op de hoogte!

5. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    je zou de verf voorzichtig met thinner of wasbenzine op een doekje er af kunnen vegen,
    of kijk voor zekerheid bij de spuitcabine topic,
    mvg markioo

6. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    wasbenzine heeft ten aanzien van een oude verflaag geen oplossend vermogen ,en thinner weekt de tamiya kunststof op.Als schider zijnde is dit door mij getest.Het beste eerst met waterproof 320 nat slijpen en daarna met 500 of 600 nat naslijpen.
    vr.gr.adrie

7. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    oke dank je ;) dus het is of schuren of nieuwe velgen kopen :p dit zal dan maar even moeten wachten, eerst de rest in orde brengen :D

8. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    oeps,sorry,daarom bij de spuitcabine even kijken voor eventueel andere oplossing(middel)
    ik heb ook ergens gelezen van muscle ovenreiniger,maar dat moet je met beleid doen,
    adrie bedankt voor uw advies,
    mvg markioo

9. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    ja die ovenreiniger ben ik ook tegengekomen :D

maar ik ben aan het denken om ze misschien volledig te schilderen. volgens mij gaat de zilverlaag onder die goudverf ook verdwijnen als ik er aan begin ;)

10. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Je kan de velgen straks ook spuiten in de kleur van de cabine,er naaf doppen opzetten en die in een andere passende kleur spuiten.Het chroom wordt er niet mooier op met schuren of afweken.
    vr.gr.adrie

11. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Ja ik zou graag mijn cabine in het zilvergrijs spuiten

daarom dat ik twijfel om de velgen ook in het zilver te doen of in een andere kleur.

momenteel zit ik met het probleem dat ik aan het wachten ben op onderdelen. de motor zal nog een week of 3 duren en de plastic onderdelen moet ik nog bestellen in japan. de regelaar zal vrijdag of maandag binnen komen normaal gezien.

ik had gehoopt volgende vrijdag al eens te kunnen rijden, waarschijnlijk zal dit niet lukken :( tenzij ik enkel de gas en het stuur in orde maak.

12. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    als je de onderdelen bij seidel besteld is het er de zelfde week nog voor 10 euries verzenden en geen douane gel...
    als je uit japan wat laat komen, moet je de waarde van het artikel onder de 25 euries houden dan zit je onder de invoertax,
    let wel artikelwaarde dus excl de verz kosten,
    mvg markioo

Laatst bewerkt: 31 mrt 2010
  13. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    @ markioo: bedankt! maar spijtig genoeg heeft seidel niet alles op voorraad wat ik wil dus wacht ik nog even af ( net een overschrijving gedaan naar paypal).

wat bij seidel wel handig is, ze hebben ook echt aparte onderdelen zoals bv tandwielen.

Ik heb daarnet ontdekt dat ok de draadstang voor de shift servo ( de gebogen versie) ontbreekt. Is dit te vervangen door een gewone rechte draadstang? of gaat dit niet lukken of nadelige gevolgen hebben?

14. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    draadstang even uit proberen,
    maar de vooras moet je nog in zn geheel omdraaien,
    er is ergens een aparte topic aan gewijd,
    je spoorstang moet aan de achterkant zitten,
    zo stuurd hij beter/scherper,
    de spoorstang moet je op de uiteindes verhogen met een kogelkopje op een lange schroef,anders loopt de spoorstang tegen je versnellingsbak aan,
    wat seidel niet op voorraad heeft maar wel in de lijst staat,moet je even aanmelden om een mailtje te krijgen als hij het binnen heeft stuurd seidel je een mailtje,echte service van hem,
    mvg markioo

15. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Voor goede gegevens ga dan naar de site van de asfalt rockers.Ga daar na de kennisbank en kijk bij montage vooras,Hier staat alles duidelijk beschreven,ook heel het bouwplan van practich alle tamiya truck's.Wij hebben bij al onze auto's de servo voor de versnelling weggelaten en in de 2 versnelling gezet zonder problemen.Zo kan men op deze plaats de stuurservo monteren voor een directere besturing.Voor de duidelijk wij ,zijn dit pieter van seters en mijn persoon.
    vr.gr.adrie

Laatst bewerkt: 31 mrt 2010
  16. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    @ markioo en adrie : inderdaad dit moet ik ook doen. Ik dacht dit te doen volgens Michael D.W.

Hij heeft dit gedaan met 2 afstandsbusjes van een computer en in het armpje van de as een gaatje geboord zodat daarop de servo besturing komt. Ik zou namelijk graag de schakelservo er toch inbouwen omdat ik dit echt iets prachtig vind.

Ik heb net mijn bestelling gedaan voor de plastic onderdelen en 2 zakjes met vijzen. De BA screw bag had hij niet en deze vind ik ook niet meteen op internet. Daarom dacht ik de moeren BA1 zelf ergens te kopen. Weet iemand toevallig hier de maat van? In de handleiding staat enkel 3mm. En anders probeer ik gewoon ergens de bout en de moer los te maken en deze mee te nemen naar de modelbouwwinkel, ik had gisteren gezien dat ze hier wel redelijk veel hadden van schroefjes en moeren.

17. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Vandaag lag er een grote doos op mij te wachten van conrad:

dit is wat er in zat:

De Truck60 JR regelaar van Conrad :D

Ik ga hem straks natuurlijk uitproberen en dan zal het wachten worden op de plastic onderdelen zodat ik de servos er deftig kan inbouwen ;)

Ik hou jullie op de hoogte!

18. Deckers

Deckers

Lid geworden:
    1 dec 2008
    Ik ken die regelaar ergens van...., maar waar? ;)

Hopelijk ben je er tevreden over!

(ps wel een grote doos voor zon kleine inhoud...)

mvg
    Maarten

19. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    @deckers: ja een behulpzame kerel had me deze aangeraden ;)

ja idd een zeer grote doos :p de reden hiervoor is dat er onderaan het factuur in lag :p

ik heb hem net getest en hij is een pak beter dan de vorige. De motor draait wel nog altijd veel te snel dus het is wachten op de carson venom truck motor.

Waarschijnlijk ga ik de 2 extra draden ook afkoppelen maar dit moet ik nog even bekijken.

de regelaar ruikt echt nog naar het nieuw :p

Deckers, je had inderdaad gelijk. De aan uit schakelaar is echt klein. Ik vraag me af of ik deze ga aanpassen. Ik heb gemerkt dat er schroefjes op de regelaar zitten maar ik heb me er nog niet toe gebracht dit nieuwe speelgoed uit elkaar te vijzen :p

20. Deckers

Deckers

Lid geworden:
    1 dec 2008
    schroefjes eruitvijzen heb ik ook nog niet gedaan

en behulpzaam zijn: daarvoor dient dit forum!! :)

(en misschien ook duurder ;))

mvg
    Maarten

Deel Deze Pagina