Verhoogde zon activiteit!!!

Als failsafe op return to home staat heb je er niks aan, omdat dat ook afhankelijk is van GPS...

Laatst bewerkt door een moderator:
Precies. Ik kreeg ook vlot een fix, maar zodra ik m'n Naza op GPS mode zette wou ie een bepaalde kant op. Gewoon lekker op ATTI dus (manual ga ik nog wel eens leren..)

sent from a mobile device

Effe wat anders:
unuza5eh.jpg

typymy9u.jpg

Wees gewaarschuwd

Lekker is dat. Zit momenteel midden op het IJsselmeer met mijn boot.

__
Sent from my mobile phone. Please excuse for the brevity, spelling and punctuation.

@Noel:
Da's dus reddingsvest aan en op de marifoon alvast de KNRM waarschuwen.

Voor de andere multi-gebruikers:
Bij zonkracht boven de 3 je multi insmeren met factor 50.

wtf is dat nou? Level 3 in Limburg. Dat is dus incl. een tornado waarschuwing en grote hagelstenen.
Dat wordt nog gezellig vanmiddag.

Vandaag stond de app de hele dag in het rood maar GPS werkte prima op de F550 en QR X350, had ook bij het aansluiten een heel snelle fix. Ik snap ook niet echt waarom je je Multi met een Naza maar crasht als hij wegvliegt ? Je hebt toch nog manual of schakelen naar je failsafe :confused:

Ik had gisteren ook de snelste fix ooit. Verbaasde me zelfs.

Snap ik. Maar als GPS om de haverklap onbetrouwbaar zou zijn dan zou de Tomtom nauwelijks werken en zou mijn hardloophorloge ook niet functioneren. Lijkt me..

Snap ik. Maar als GPS om de haverklap onbetrouwbaar zou zijn dan zou de Tomtom nauwelijks werken en zou mijn hardloophorloge ook niet functioneren. Lijkt me..

Die werken ook merkbaar minder goed. Ik merk het zelfs aan mijn Samsung telefoon. Binnen heeft die als er stormen zijn duidelijk meer tijd nodig om zijn locatie te bepalen.

Me gps van telefoon doet ook minder goed hij happert zelfs als ik onderweg was en dat is niet leuk geloof mij.

Mmm, merk het eigenlijk niet. Misschien ook afhankelijk van locatie..

Dat zou niets uit mogen maken. (Buiten met een vrij zicht naar boven)
Bedenk ook dat de soft en hardware die wij gebruiken voor onze hobby minder geavanceerd zal zijn als bv in een TomTom.

Nee dat is niet waar. Een TomTom houd ook rekening met een afwijking.
Hij zal bijv nooit naast de snelweg gaan rijden.

Een paar meter afwijking zal je dan ook niet merken bij een tomtom

Daarbij is het niet zo DAT je problemen ondervindt maar het KAN.

Deze afwijkingen kunnen ook maar een paar of enkele seconden zijn.

Voor een TomTom niet merkbaar maar voor een multi fataal als je niet kan vliegen

Nee dat is niet waar. Een TomTom houd ook rekening met een afwijking.
Hij zal bijv nooit naast de snelweg gaan rijden.

Hoe houd hij daar dan rekening mee als hij zijn eigen locatie niet weet of wanneer daar een grote afwijking in zit?

Hij heeft een veel grotere reken capaciteit en zal dus steeds het gemiddelde nemen van de ontvangen coördinaten. Het is/was zelfs zo dat TomTom als hij aan de PC of laptop wordt gehangen de laatste gegevens van de posities van de satellieten upload.

Hoe houd hij daar dan rekening mee als hij zijn eigen locatie niet weet of wanneer daar een grote afwijking in zit?

Zoals ik al zei. Die afwijking is maar een aantal sec.
Wat je dus niet merkt bij een tomtom maar wel bij een multi

Op een telefoon zal je het ook niet merken omdat deze corrigeert doormiddel van de gsm masten.
Het zogenoemde aGPS

Back