Verkiezing locatie WSD voor 2024

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ronald, 12 dec 2023.

?

Welke vereniging mag van jou in 2024 de WSD organiseren??

Peiling gesloten op 31 dec 2023.
  1. Modelbouwvereniging Hoogvliet

51 stem(men)
    48,6%
  2. SMG IJmond te Heemskerk

54 stem(men)
    51,4%
  1. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Omdat, als Heemskerk mee doet, de uitslag bij voorbaat al vast staat.
    En misschien logisch ook, want er zijn maar weinig clubs met een dergelijk vaarwater.
    Maar als iedereen maar in "z'n comfort zone" blijft vervalt daarmee de charme van de WSD om eens bij andere clubs te gast te zijn.

Erik-Jan vindt dit leuk.
  2. BenKo

BenKo

Lid geworden:
    15 dec 2023
    Adam, Heemskerk mag zich maar om het jaar aanmelden voor de WSD. Vorig jaar kregen ze het om dat de aangemelde club ver stek liet gaan. Ik zou dus zeggen meld je volgend jaar aan om de WSD te organiseren.

Adam vindt dit leuk.
  3. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Wie weet....

4. Rob .

Rob .

Lid geworden:
    13 mei 2018
    Het is zo ie zo altijd leuk dat de clubs onder elkaar meer organiseren of samen werken er zijn al zo weinig modelbouw schepen clubs in Nederland.

5. M.Osinga

M.Osinga

Lid geworden:
    5 nov 2016
    Dag forum,
    Voor het eerst gestemd , en wel op Heemskerk.
    Is voor mij uit Friesland toch een stukje dichterbij.
    Bovendien ben ik uitgenodigd om daar deel te nemen , met een paar van mijn varende modellen.
    Weet nog niet of e.e.a. gaat lukken, hangt ook van de datum af etc..

Gr. Menne

6. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Is normaliter op Hemelvaartdag Menne. Gr. Klaas.

7. ron alders

ron alders

Lid geworden:
    23 jun 2002
    Paar jaar geleden wilde AMVZ ook graag deze dag organiseren, maar konden zoveel mensen niet kwijt op hun locatie. Ze hebben toen om hulp gevraagd en misschien is dat ook een optie voor andere verenigingen, kijk om je heen of je op een andere locatie wellicht wel zoiets kan organiseren, zoals Zuidzuidwest in Hoek doet bv. Ik ben zeker net als Adam voorstander van meer variƫteit, Zuiderpark, Museumwerf Vreeswijk etc waren ook mooie locaties. Gaat zoals Rob ook aangeeft vooral om het samenkomen als modelbouwers!

Zou ook geen competitie moeten zijn tussen verenigingen, maar meer een leuke verdeling van evenementen in NL. Is nu wel erg veel op 1 plek in NL.

Erik-Jan, Adam, ShabaF117 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Als je het lijstje bekijkt van verenigingen waar we al geweest zijn, is dat een heel divers lijstje.
    De WSD is best een groot evenement geworden en dat moet je als vereniging ook kwijt kunnen.
    Maar degene die het in 2023 mag gaan organiseren, wordt uitgesloten voor 2024.
    En dat Heemskerk nu wel voor een tweede keer mee mag loten komt omdat ze inderdaad, zoals iemand al terecht opmerkte, ze vorig jaar insprongen omdat een andere vereniging het helaas niet voor elkaar kreeg op tijd.
    Dat was overigens de tweede keer (als ik me goed kan herinneren is het niet vaker voorgekomen)
    De eerste keer was de allereerste WSD, die wilde ik zelf in Hilversum organiseren.
    Op google maps alles bekeken maar toen ik er een kleine twee weken voor Hemelvaartsdag ging kijken bleek het veld een uitlaatplek voor honden te zijn :-(
    De HMBC toen gebeld en zij waren zo vriendelijk om de organisatie op zich te nemen.

9. piet

piet

Lid geworden:
    29 jul 2004
    het is dus heel simpel, als er meerdere clubs zich melden krijg je dit soort discussies niet.
    en als het voorkomt dat een club zich aanmeld terwijl ze vorig jaar het ook hebben gedaan zo wat het gaat toch om het evenement.
    groet Piet

10. John Kettenes

John Kettenes

Lid geworden:
    27 dec 2023
    SMG IJmond top locatie.

11. Rudi van S

Rudi van S

Lid geworden:
    28 dec 2023
    Hoogvliet

12. Rembertiturm

Rembertiturm

Lid geworden:
    13 aug 2021
    Modelbouw vereniging hoogvliet vooral de diversiteiten aan schepen

ShabaF117 vindt dit leuk.
  13. Jan Huijser

Jan Huijser

Lid geworden:
    7 jan 2009
    Gestemd op Hoogvliet. Wel weer eens leuk als het in Hoogvliet gehouden kan worden.
    Mooi vaarwater met clubgebouw

14. Gert-Jan Zeeman

Gert-Jan Zeeman

Lid geworden:
    15 dec 2023
    mijn Stem voor Hoogvliet.
    2 vaarwaters, een leuk haventje, en ....... voldoende parkeergelegenheid!!

15. HansN

HansN

Lid geworden:
    21 apr 2019
    Ook gestemd en wel op Heemskerk, maar waarom?
    Zelf uit het Noorden afkomstig en dan is 1ste x de WSD bezoeken Heemskerk toch wat dichterbij om eens te zien of het wat is.. tegelijk besef ik ook dat dat juist de valkuil is..

Zelf zit ik bij Vaargroep Ekenstein (sinds 2019) en geloof dat wij in 2005 WSD georganiseerd hebben en heb voorgesteld om onze club wederom kandidaat te stellen na alle jaren.. echter geen animo (reden via pb) om de dominantie van de 3 clubs (IJmond, Hoogvliet, Nieuwegein) te doorbreken.
    Echter zal er dan wel een club zich kandidaat moeten stellen die het kan en wil en die gezien de huidige trend het liefst centraal ligt..
    Natuurlijk zou ik graag zien dat wij van Ekenstein ons tzt ook weer kandidaat stellen, maar wie van jullie medebouwers wil daarvoor helemaal naar Appingedam rijden tegenwoordig?
    Datzelfde geldt natuurlijk ook voor een club uit het zuiden (Brabant/Limburg), zolang het merendeel vd bouwers uit het "Westen" komt en hiervan het merendeel voorkeur geeft voor dichtbij, zal de toekomst vd WSD ook in de toekomst tussen deze 3 clubs blijven gaan en daarbij als er maar 2 kandidaten zijn...

16. HansN

HansN

Lid geworden:
    21 apr 2019
    Misschien nog een idee voor verkiezing WSD 2025:
    Langere stemronde (ipv... uh 1week )
    Mogelijkheid ook buiten MBF om laten stemmen, zijn er ook genoeg die het kennen, maar niet op het mbf zitten (maar misschien wel fb/insta/x of email) ...

Laatst bewerkt: 31 dec 2023
  17. Rob .

Rob .

Lid geworden:
    13 mei 2018
    Als echte modelbouwer moet het toch geen punt zijn betreffende de afstand .

HansN vindt dit leuk.
  18. ron alders

ron alders

Lid geworden:
    23 jun 2002
    Nee, zeker niet Hans. Als je het in het noorden, oosten of diepe zuiden zou organiseren komen er weer andere modelbouwers op af. Veel van ons rijden ook voor 1 dag naar een beurs in het buitenland, dus waarom niet naar een evenement als dit. Centraal is natuurlijk "handig", maar er is genoeg mooi vaarwater in NL.

HansN vindt dit leuk.
  19. Rudi van S

Rudi van S

Lid geworden:
    28 dec 2023
    Ik heb mijn modelboot zelfs een keer meegenomen in het vliegtuig naar zuid Portugal en daar op de Atlantische Oceaan gevaren!

HansN vindt dit leuk.
  20. r.driesse

r.driesse

Lid geworden:
    1 jan 2008
    Hoogvliet

Deel Deze Pagina