Verslag: Walkera Dragonfly 36

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Tail-Rotor, 25 okt 2005.

  1. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Lijkt me wel belangrijk ja of een crash je elke keer 30euro kost of 60. Ook wel fijn als je de onderdelen snel in huis hebt in plaats van temoeten wachten..........
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.003
    Locatie:
    Nootdorp
    Zo is het een leuke heli ! toch vind ik het zonde van alle spullen waar je voor hebt betaald en vervolgens zo weg kan mikken. Je kunt deze helietjes ook kaal kopen toch ?
     
  3. woutervegter

    woutervegter Guest

    waar heb jij m vandaag dan? :roll:
     
  4. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Hoi Rhelie,

    Klopt, deze heli is ook los te koop zonder electronica. Ik heb ze gezien voor rond de 100 tot 120 euro in Duitsland.

    Ik zal binnenkort even een mooi filmpje maken :)

    Groetjes,

    Remco
     
  5. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    Ik heb nu ook een #36, standaard motor er gelijk maar uitgehaald en de brushless erin gezet. alleen wil het nog niet egt lukken, hij komt op toeren schakel over naar 3d mode als ik dan pitch geef zakt ie helemaal in. verder gaat de motor soms ook helemaal uit. nu heb ik er 3 lipo's erbij 2 blauwe en 1 grijze met geel. ik weet niet of dit alleen uiterlijk verschil is maar bij de een schijnt ie het langer vol te houden en wel de lucht in te komen. kan het misschien zijn dat de ie het vol kan houden. tis de 11,1 v 1050 van rchobby 10C. Verder wordt alles ook vrij heet...
     
  6. Simba

    Simba Guest

    Hoi

    De accu die je gebruikt is niet geschikt voor die heli. De maximale ontlaadstroom van deze accu is 10C. Dit wil zeggen 1050 x 10 = 10,5 Amp.

    De motor trekt meer als 10 amp en dus is de accu te licht voor dit model. Een accu met hogere capaciteit of hogere ontlaadstroom is de oplossing. Op deze manier sloop je de accu.
     
  7. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    maar hij doet dit ook met de standaard spullen erin...

    desperate micro flyer
     
  8. Simba

    Simba Guest

    Dat klopt. De standaard Df36 is onder gemotoriseerd. De brushless versie levert met een goede lipo wel genoeg vermogen. Bij de standaard uitvoering is de belasting op de motor te groot waardoor het vermogen inklapt.

    Als je de brushless versie vliegt met de genoemde accu krijg je de zelfde problemen. Een lipo met hogere ontlaadstroom of hoge C waarde is zeer zeker aan te raden. Met de accu die je nu hebt zit je niet op maar onder het randje.

    Mzzl

    D.
     
  9. Lainke

    Lainke Guest

    Hoi,

    Ik heb ook een dragonfly 36 gekocht zonder brushless mototr, dus de standaard heli. Ik heb namelijk hetzelfde probleem, toeren valt weg bij hogere snelheid. Nu had ik nog een vraagje over de vervangen onderdelen. Wat deed bij jou de heli met de standaard gyro erop? Viel de motor ook telkens stil als je met de staart bewoog? Is dit probleem verholpen met die andere gyro te steken?

    Bij mij doet de staartservo raar als ik ermee wil bewegen, soms werkt die en soms totaal niet of reageerd die niet zoals het hoort en begint het lampje te knipperen en valt de motor uit.

    Hoeveel ontlaadstroom heb je nodig voor deze heli, brushed en brushless?

    Heb jij ook de ontvanger op de heli veranderd of is dit nog steed de standaard?
     
  10. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    brushed vliegt ie helemaal niet het is dus aan te raden dat jij ook een brushless erbij neemt lainke
     
  11. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Om het probleem te verhelpen dat de toeren minder worden, zodra je meer pitch geeft, moet je de pitch verlagen. Even terug draaien op de zender, en anders met het servo-armpje...

    Groetjes,

    Remco
     
  12. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    hmm als ik niet wil dat de toeren inzakken moet ik dus de pitch op 0 houden, en dan komt ie niet zo goed de lucht in weetje...
     
  13. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Ik bedoel, dat je in beginstand (dus als de gas-stick v/d zender helemaal naar onder staat, dat je dan ongeveer -3 graden moet hebben op je pitch.
    De heli zal dan opstijgen als je de stick in het midden heb, en zal genoeg toeren maken, en op deze manier geef je nooit te veel pitch...
    Laat het even weten hoe het bevalt.

    Groetjes,

    Remco
     
  14. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    ja dat is leuk maar zodra je pitch geeft of dat nou midden of bovenin is zakt ie in.
     
  15. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    en daarom moet je dus de pitch beter afstellen :wink:
     
  16. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    zelfs als je 1 graden pitch geeft zakt ie na een tijdje in. de accu is maar 10C 1050mah dus 10,5 amp. ik heb al gehoord dat de 36 min. 16 amp trekt.. dit zou gelijk het probleem verklaren.
     
  17. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Flexmaster,

    Zelf gebruik ik ook een accu die 10C heeft (wel is de accu 1800mAh), en dit werkt prima. Het wordt niet eens heet...

    Groetjes,

    Remco
     
  18. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    nou als ie 16 amp trekt en jij hebt 1800 10C is dat 18 amp mijn accu is maar 10,5 amp. dan verklaard dat toch de boel? dus dan moet er gewoon een andere accu in. maar dan zit ik nog met het probleem van de staartservo, zodra ie iets losser komt begint ie gelijk naar rechts te draaien.
     
  19. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Dan is het idd de accu :D Wat bedoel je precies met: ''zodra ie iets losser komt begint ie gelijk naar rechts te draaien.'' ?

    Groetjes,

    Remco
     
  20. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    als de accu to de nok toe vol is kan je heel iets los komen een paar seconden. dan gaat ie gelijk naar rechts draaien, wat komt door dat de staart servo maar 1 kant op wil... heb er al een andere servo op dus daar kan het niet aan liggen.
     

Deel Deze Pagina