Sleurhutje
Forum veteraan
Ik zou voor een 13x8" gaan. Met een 13x6" op 5S ga je tekort snelheid hebben in de lucht. Ik vlieg die motor op mijn Graupner Saphira (2,4kg AUW) met een 13x6,5" en 6S 3300mAh met 80A ESC en vol gas red ik de 71km/u gemiddeld op de radar gun.
Overigens krijg ik bij DriveCalc voor de 4250-650kV met 5S LiPo (Turnigy 3600mAh 20C gebruikt) en een APC-E 13x6" maar 32,6A bij 2808g (onbetrouwbare prop-data), 63km/u en 445,2W output power. Mag je blij wegen als je 500 gram extra van de grond af gaat krijgen. :?
Als je een APC-E 13x8" gebruikt, waarvan de propellor data klopt, dan wordt het al interessanter. Ga uit van minimaal 125W/kg om goed te kunnen slepen, da's een beetje emperisch bepaald maar voldoet goed. Reken hierbij dus ook het gewicht van je sleep mee. Dus 1,7kg voor de Rainbow en 2,5kg sleep zal dus 4,2kg*125W=525W effectief op de propellor. Volgens DriveCalc zit je op 528,7W effectief (663,7W input). Ga je zonder sleep vliegen dan kun je inderdaad 3D-en.
Overigens krijg ik bij DriveCalc voor de 4250-650kV met 5S LiPo (Turnigy 3600mAh 20C gebruikt) en een APC-E 13x6" maar 32,6A bij 2808g (onbetrouwbare prop-data), 63km/u en 445,2W output power. Mag je blij wegen als je 500 gram extra van de grond af gaat krijgen. :?
Als je een APC-E 13x8" gebruikt, waarvan de propellor data klopt, dan wordt het al interessanter. Ga uit van minimaal 125W/kg om goed te kunnen slepen, da's een beetje emperisch bepaald maar voldoet goed. Reken hierbij dus ook het gewicht van je sleep mee. Dus 1,7kg voor de Rainbow en 2,5kg sleep zal dus 4,2kg*125W=525W effectief op de propellor. Volgens DriveCalc zit je op 528,7W effectief (663,7W input). Ga je zonder sleep vliegen dan kun je inderdaad 3D-en.
