Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Bouw maar eens een écht uitdagende romp, zoals een Fenestron of Notar van Vario, of om wat rustiger te beginnen, alles met een hoge staart (Huey, BO 105, BK117 etc etc). En dan niet een lege schaal met een zelfdragende T-Rex erin, maar een échte, dragende romp met losse mechanische delen die je zelf moet uitlijnen en plaatsen... VEEL leuker, zowel om te bouwen als om te vliegen!!
    Wat dat betreft echt doodzonde dat je die Airwolf hebt laten lopen....

Daar zit ik ook knarsetandend op te wachten.... er is verdorie al vanaf November niet meer outdoor gevlogen....:(

Breek me de bek niet open....:eek:nweer:

Groet, Bert

2. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Idd dat voelt zeker als een belediging dat die mooie 700n niet verkocht is...

Heb vanavond effe een berekeningetje gemaakt...........denk dat ik idd over een tijdje maar bij Nitro blijft vliegen;)

Gaui NX4 op nitro dus een heel compleet set met alles er op en er aan met HV servo's Vbar motor e.d. vliegklaar dus..............€1200,-

Even wezen kijken voor een Goblin500 electro dus op alles HV servo's en Vbar etc,etc, maar zonder LIPO's............ €1800,- ppppffffffttttttttt

en ook nog even wezen kijken voor een MD500E Turbine maar deze is gebruikt met 6 draaiuren met de Turbine maar wel helemaal compleet voor het lullige bedrag van€9950,- en de heli is van 2009

Blijf het maar lekker bij me Rexjes houden mannnnn wat een prijzen tegen woordig

3. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Meen je dat nou? voor die prijs heb je ook al bijna een nagelnieuwe SkyFox op de pootjes staan als je niet te gek doet met servo's etc.

Vario begint onder de "budget helicopters" te vallen :D:D:D
    Nooit gedacht...8O

Groet, Bert

4. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Klopt Vario begint ook (gelukkig) steeds goedkoper te worden maar als ik wat anders zou kopen wat ik dus hard aan het wegstrepen ben zou dat een kleinere heli zijn Type 500 of nitro of electro waar mijn 6S lipo's in zouden passen die ik heb liggen.

Vario is zeer mooi heb zelf ook met 2 vario's gevlogen Skyfox Evolution ''S" en benzine trainer met 23cc Zenoah en die waren 10 jaar geleden ook aardig aan de prijs.

Het enige wat ik als ik echt de hoofdprijs win dan gaan we voor de Hughes MD500E Turbine of EC 145 met fenestron............ turbine maarja dan moet de hoofdprijs wel ff vallen............dus voorlopig maar lekker met de Rexjes blijven vliegen :D

Overigens de prijzen die ik noem zijn wel top of the bill spullen die er in zitten kan natuurlijk veel goedkoper maar dan is het standaard spul.(kan ook goed zijn)

5. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    1200-1800 pleuri's voor een 500 size? Al was ik miljonair dan had ik het er nog niet voor over :rolleyes:

Pffff vergeet m'n schluter cobra niet hè :p

Een Vario fenestron.. Heb je een geldboom voor me? :rolling: übergaaf dat wel.. Vooral formaatje turbine EC 135 zoals ik in Hulten heb zien vliegen.

6. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    ik zet het ook maar snel uit mijn hoofd........

7. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Weet je wel hoeveel peut,lipo's, motoren, spare parts en canopies je daar voor kan krijgen voor je vloot? ;-)

8. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    of een mooi rompje over de 700N met 5blads kop whahaha een veel beter plan..........
    daarom lekker uit me hoofd zetten en blijven vliegen met wat ik heb.........
    ben ik net zo blij en gelukkig mee.

9. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Zoooooooooooo bed tijd

me laatste weekendje vrij..
    Volgende week ben ik weg tot week 18 voor werk in de Botlek.
    Neem 1 heli mee de 600ESP kan ik als ik daar tijd voor heb nog een beetje mee vliegen......

10. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Jeroen, geniet dan lekker van je laatste vrije weekend....

En dan is het opeens weer "toet toet, boing boing, centjes verdienen...."

Maar dat vind je ook niet erg, toch?

Wat ga je doen in de Botlek? Tanks schoonmaken?

Groet, Bert

11. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Haha, die Schlüter heb je niet gebouwd.... (bedoel ik niet gemeen)

Ik bedoel serieus, vanaf het begin bouwen.... Niet in elkaar schroeven, maar écht bouwen. Beginnen met een bouwdoos, uitzagen/snijden/schuren, pas maken, uit lijnen, verlijmen, constructies bedenken, improviseren, etc etc. en eindigen met een vliegende heli.

Het is véél werk (en het bouwen is lang niet altijd leuk), maar het is letterlijk onbeschrijfelijk, het gevoel als je een heli die je helemaal vanaf de grond opgebouwd hebt, voor het eerst de lucht in brengt. Dat moment is alle werk ruimschoots waard, en in elk geval bij mij, dat gevoel is niet éénmalig maar blijvend. Ik ben nog steeds wild van mijn 12 jaar oude Bell 47, net zo goed als mijn Cobra en de grote BO 105

Groet, Bert

12. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Nou... Als ik de ruimte had om te kunnen bouwen etc dan had ik dat al jaren geleden al gedaan.. Mijn eerste 2 zwevers waren ook 2 doosjes vol balsa. En dat bouwen was in een woord heerlijk.

Maar dan moet je wel een permanente plek hebben waar je wat kan schuren e.d.

Zo zag ik afgelopen week op mp een ongebouwde bouwdoos van een Graupner taxi II trainer voorbij komen. Nostalgie en mega jeukende vingers om em te kopen, maar helaas gewoon geen plek voor :-(

13. lifeliner4

lifeliner4

Lid geworden:
    25 okt 2011
    nou ik zit mij ook hier op te vreten tot we weer gaan vliegen in olderbekoop.
    ik zou de heli s ook verkopen maar dat wordt niks.
    nu zit ik er hard aan te denken de trex 500 lifeliner 4 te verkopen.
    alleen nog nitro te gaan vliegen is veel leuker.

14. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Je bent niet de enige met frustraties Hans.... Ik zit me hier helemaal op te vreten, en als ik dan al die doordeweekse "redelijk vliegbare" dagen zie, en de weerberichten ieder weekend met harde wind of lage temperaturen....

Gisteren de BO 105 weer in orde gemaakt, en toen die motor na maanden stilstand in een trek aansloeg...... Grrrr

bijna weer een pakje shag gekocht uit pure frustratie:eek:nweer:

Groet, Bert

15. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik heb ooit de droom gehad om hier in het dorpshuis (of waar dan ook maar) een ruimte te huren en die in te richten als werkplaats, precies vanwege dit soort problemen (ik heb zelf ook niet zo heel veel écht geschikte ruimte).
    Het is alleen op geen enkele manier financiëel veilig rond te krijgen, tenzij we een vereniging met leden, contributie en gegarandeerde vormen van inkomsten worden. En dat is héél lastig. Het enig redelijk betaalbare binnen mijn mogelijkheden is onverlicht en onverwarmd.
    Al het andere, heb je meer leden voor nodig dan je kunt herbergen, OF torenhoge contributie om de huur etc zeker te stellen...

Groet, Bert

16. lifeliner4

lifeliner4

Lid geworden:
    25 okt 2011
    dan denken we het zelfde bert en ook al ben je gestopt met roken,
    als we straks vliegweer hebben dan roken de helies wel.

daarom gaat de trex 500 ook de deur uit. ik vindt nitro vliegen gewoon leuker.
    dat geeft mij de kick van het vliegen.

alleen het weer moet effe gaan mee werken. ben er wel klaar mee die sneeuw troep

17. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Iderdaad toet,toet,boing boing centjes verdienen...................
    Heb weer veel te lang thuis kunnen zitten en nu ga ik weg tot begin Mei......... werk dan 24/7 en zijn lange dagen maarja hoort erbij.

Ik ga in eerste instantie op de Raffinaderij Exxon/esso werken
    voor 2 weken daar zit ik op een machine Warmte wisselaars schoonmaken met Hogedruk 1000Bar/250Ltr/min
    De hele fabriek ligt plat en ik werk dan op de spuitplaats.ongeveer 300 warmte wisselaars schoon spuiten,tis een redelijke turn around/shutdown met ook veel werk in de Plant...Reactor torens distilisatie torens apendages,leidingen en noem maar op dat moet allemaal schoon en voor reparatie en/of stoomwezen schoon gemaakt worden.............

Daarna gelijk door voor 4a5 weken naar de AkzoNobel
    soort gelijkend werk maar dan voor een andere opdrachtgever en zit toevallig tegenover het ander bedrijf waar ik eerst aan de slag gaat..
    daarna weekje thuis en dan weer terug naar de Maasvlakte voor Lyondell raffinaderij ook weer het zelfde werk voor 3 weken en daarna gelijk door naar EON Electriciteit centrale wat weer ander soort werk is voor 3a4 weken.......

Dus volop even aan de gang tot de zomer vakantie;) centjes verdienen
    Tot die tijd dus weinig vlieg aktiviteiten....... maar neem denk ik wel 1 heli mee(de 600ESP) voor als ik 's avonds een x tijd heb om te vliegen en zowie zo de zender met mijn laptop kan ik altijd nog op de Sim blijven trainen...........
    Ik ben vlakbij aan het werk waar ik van oorsprong vandaag kom(Spijkenisse/Hellevoetsluis) en heb ook al afgesproken met me oude vliegclub (in Heenvliet MVC VoornePutte)dat ik wel eens langs zou komen en als Gast vlieger kom vliegen en weer slap te ouwe hoeren...........

Tis weer een hele lange ruk dat ik weg ben van vrouw en kind maarja heb nu ook weer 4 maanden thuis gezeten en dat is de andere kant van de medaille.

Greetz,
    Jeroen

18. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    @ Hans: er bestaat geloof ik nog geen T-rex 500N of wel? anders zou je kunnen proberen om te bouwen....

Toch wel happy te horen dat brandstof niet aan het uitsterven is :D

@ Jeroen:

Gelukkig.... geen van de bedrijven die je noemt hebben wij last van qua ladingaanbod, voor zover ik weer.

Zijn inderdaad lange ritten, maar wees blij, je kunt bellen, je hebt vaste grond onder de voeten, etc etc.
    Toen ik nog 4 maanden aan een van huis was, kon je niet eens e-mailen, laat staan bellen.... was het iedere haven gespannen wachten op brieven van thuis.

Toch, het is en blijft een lange ruk, dus sterkte, en geniet van je laatste dag (Hint: niet achter die computer blijven forummen, maar lekker met vrouw en kind bezig ;) )

Groet, Bert

19. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Bedankt PA whahaha.
    dat hoort ook bij de ontspanning en zij vinden dat geen probleem....

Idd ik heb gelukkig alle mogelijkheden om contact te krijgen met het thuis front en mocht er stront aan de knikker zijn ben ik binnen 3,5uur weer thuis.. dat is voor jou wel effe anders als je op zee bent.(Respect!)
    Ik krijg net een belletje dat ik pas Dinsdag moet beginnen,dus nog een lekker nachtje tegen de gebreide onderhose aanleggen vannacht whahaha.(en nog een dagje forummen)

Ik neem de Laptop ook mee dus kan alle posten gewoon blijven lezen

20. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    @Hans die Trex500 kan je volgens mij ook om bouwen met een OS32SXH motor,heb ik ergens eens gelezen op een USA forum.....

Deel Deze Pagina