Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    De lader die bij mijn gloeierij zit druppelt em ook in ruim 8- 12 uur vol ;-)

Vanmiddag na het overwerk de 700 nog even gevlogen naast het bedrijf onder bewondering van een collega die een walkera heeft en ik moet toegeven, met dit weer was het inderdaad even heerlijk genieten. Wat een temperatuurtje! :):)

2. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    En vooral de banden hè :rolling:

3. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Hoi @Chow:

zij rijen al met je auto,
    het ruikt naar banden en nitro hier, ha ha

gr. Uwe

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Volgens de diverse manuals en youtube clips moet hij toch echt 6-8 uur aan de lader om volledig opgeladen te zijn.
    Verder heb ik de inloopprocedure nu 50 keer gelezen dus moet goedkomen. Afsteltips heb ik uitgeprint.

5. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Racen zal het nog niet worden. Moet eerst 5 tankjes inlopen. Da's al 5 x 8 minuten. En dan zoon ophalen van school. Het echte afstellen en racen moet dan de dag erop gebeuren. Maar ik film wel hoor ;) Alleen is dat teveel offtopic voor hier helaas.

6. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dan plaats je het toch in het autootjes gedeelte en een kleine verwijzing hier?

Heeft vast niemand bezwaar tegen

Groet, Bert

7. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Pff dan rij je in dat filmpje toch even langs je heli haha ;-)

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik ga er geen apart topic voor openen. Ik plemp hier wel een filmpje. Een dagelijkse heli beslommering kan ook een RC uitstapje zijn. Als het maar geen 3 pagina's in beslag neemt.

9. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ja dacht ik ook nog aan :p Slalommen om alle heli's heen.

10. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Het off-topic probleem opgelost, toch?
    Ik bedoel, als we 5 berichten of meer aan "wel of niet off-topic" spenderen, dan mag er minstens één a twee berichten ook daadwerkelijk off-topic zijn....

Groet, Bert

11. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik ben in ieder geval net zo positief gespannen als voor een heli maiden ;) Misschien wel positiever omdat er niks uit de lucht kan komen donderen. Of ik moet het wel heel bont maken :D

12. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Net als met het helivliegen, stoepranden, auto's, bomen en lantaarnpalen blijven ontwijken :D

13. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik mag de eerste 5 tankjes toch niet hard rijden dus moet goedkomen. Leuk trouwens als je zoekt op inloopmethodes. Dan vind je gelijk 150 verschillende meningen en methodes. Ik pak de makkelijkste maar. De wagen doet niet mee aan wedstrijden dus als hij uiteindelijk verder netjes rijd vind ik hem helemaal goed :D

14. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Yep.... voor dit soort gevallen is levensduur, makkelijk starten en makkelijk afstellen prioriteit 1, 2, en 3.

Groet, Bert

15. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Jawel dat snap ik maar neem nou de WOT methode. Daar kom je net zoveel voor als tegenstanders van tegen. Zoek je op de support websites van fabrikanten en webshops krijg je ook verschillende instructies. Ik ga er maar vanuit dat op temperatuur komen het belangrijkste is en pak in dit geval de methode zoals Alishanmao laat zien in 1 van z'n filmpjes. Zoals vaak bij veel methodes is dat de waarheid vaak in het midden ligt. En persoonlijke voorkeur of wat men gewend is speelt ook vaak een grote rol in het uitdragen van de mening.

**Edit**

Mooi dus ontopic gelijk want nitro heli's moeten ook inlopen.

16. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    WOT is ook maar zo een term waar graag mee gesmeten word, maar ik kan een motor met de gasklep wagenwijd open perfect in laten lopen, maar ook heel makkelijk verzieken. sterker nog, een ABC motor kan ik met de methode waarmee een zuigerveer-motor perfect inloopt, grandioos vernaggelen, allebei met de gasklep wagenwijd open.

Het is wat je er mee doet, met die gasklep en sproeiernaald, wat bepaalt of de motor OK inloopt of niet.

Groet, Bert

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Komt wel goed hoor Bert. Ik ben niet zo benauwd voor techniek. Ik kan je alleen nog niet beloven dat ik morgen sprongen maak van 2 meter :D

18. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Vandaag de regelaar opnieuw geprogrammeerd in mode 1 en vervolgens 4....... start ie weer gewoon op :confused::confused::confused:

Morgen even volledig met bladen testen en dan hopen dat het weer goed is. Bij een 80LV heb ik dit ook al eens gehad dat de instellingen verdwenen:confused::confused::confused: Beetje vaag en ik weet niet of meer mensen dit probleem herkennen?

19. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Geen idee... Die dingen zitten niet bij brandstof :D

20. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Van Kontronik weet ik dit niet, maar met de Aligns heb ik dit in 3 jaar en 3 afzonderlijke regelaars precies twee keer meegemaakt, met dezelfde regelaar (de andere twee dus niet).

Groet, Bert

Deel Deze Pagina