Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    Heerenveen
    Pffff.... Wat moet je dan? De enige manier dat ik die heli nog aan de straatstenen kwijt raak is als ik em er volgas tegenaan vlieg.. :(

    Naja... Misschien dit weekend nog maar een vluchtje doen. Wijze les, ik koop geen nitroheli meer haha ;)
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee joh.... je kunt gerust een nitro-heli kopen.....

    Je moet ze alleen niet willen verkopen..... ;)

    Groet, Bert
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.405
    Locatie:
    Rotterdam
    gewoon houden....

    ze nemen wat plek in, meer niet. Het is niet zo dat er voor 1000 eur aan accu's liggen te verpieteren omdat je er niet mee vliegt ;-)
     
  4. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Dat is een voordeel van brandstof aangezien de lipo's toch verouderen zodra je ze eens hebt gebruikt.
    Ik denk dat de interesse ook gewoon veel minder is vanwege het seizoen, zou gewoon tot de lente/zomer wachten met de verkoop :)
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het lijkt er, alles bij elkaar genomen, op dat de belangstelling voor brandstof niet echt verder afneemt, maar de belangstelling voor electro nog wel steeds toe. Dat vertekent het beeld natuurlijk ook een beetje....

    Zo nu en dan krijg ik zelfs héél lichtjes het idee, dat er weer een lichte toename is in de interesse in brandstof, omdat electro nu ook weer niet zo joepiedepoepie super simpel en zonder nadelen blijkt te zijn (het voorbeeld wat Chris en Teunis aangeven over LiPo's die liggen verpieteren op de plank, bijvoorbeeld tijdens de seizoensstop).
    Tenminste: bij ons is zeker 75% electrovlieger (hoofdzakelijk de 450 en 500 size) maar afgelopen jaar toch twee of drie mensen die electro begonnen zijn, overgestapt naar brandstof, nog niemand die van brandstof over gestapt is naar electro....

    Alles bij elkaar zou ik zeggen, gewoon geduld hebben, er komt gegarandeerd wel weer iemand die interesse heeft in die T-rex 700N.
    En inderdaad, het ding vreet geen brood, en die brandstof verpietert niet (of in elk geval lang niet zo snel).
    Zolang je de motor maar goed geconserveerd hebt....

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
  6. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    volgens mij kan die Align GP-780 gyro ook geen 6 volt hebben...
    tenminste, ik lees in de bouw handleiding: operating voltage DC4.5-7V
    dus denk ik dat de carbon digital dan zonder BEC in de gyro kan pluggen.... of zie ik dit fout??
    't nadeel is dat ik niet precies weet hoe hoog de ESC's BEC staat.
    feit is dat ik dat niet hoor wanneer ie aan staat....
    hij geeft maar vijf van de in de manual beschreven zes settings-categorieën in piepjes bij 't inschakelen...
    ik heb 'm na 't bouwen enkel aan de motor aangesloten en verder niks afgesteld, dus in principe zou hij dan op de in de manual beschreven basis setup van 5.5V BEC output moeten zitten....
    maar hier twijfel ik aan, omdat de ''battery protection'' setting niet ''standaard'' ingesteld is...(aan de piepjes te horen)

    groet,
    Hoogvlieger
     
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    Heerenveen
    Ach ik zal t beestje dit weekend even tot leven brengen, en daarna maar in de after run met een kleedje er over.

    Kan de ruimte en budget wel gebruiken voor wat anders :)
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Seizoen is nog niet begonnen. Straks gaat iedereen weer naar buiten en dan loopt de 2ehands verkoop vast wat beter.
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Volgens mij zie je dat fout, want van 4.5 tot 7 volt, daar zit 6 volt bijna midden tussen in....

    Dat is heel simpel: hij geeft die zesde setting niet als piepjes door.
    Even je codering (de reeksen piepjes) opschrijven, en de ESC opnieuw programmeren.
    Bij de zesde setting is "gas dicht" 5 V, en "gas vol open" 6 V.
    Daar tussenin is hij naar mijn beste weten traploos instelbaar.
    Het mooiste is om hem in te stellen met een multimeter op een lege ontvangeruitgang, maar als dat niet gaat, zet je tijdens die zesde setting de stick op 1/8 (de helft van een kwart dus) vanaf laag, en dan staat hij tussen 5.1 en 5.2 volt, en dat is goed.
    Ben je onzeker, dan laat je het gas "minimum" staan, dan heb je 5 volt en daar werkt je setje nog uitstekend op.

    Groet, Bert
     
  10. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    't hoorde een golvend streepje te zijn o.i.d.
    mocht 't idd tot 7 zijn, dan is 't een kwestie van polsen wat die Walkera RX-2801-Pro al die tijd voor z'n kiezen heeft gekregen...
    o.k, word vervolgd :)

    groet,
    Hoogvlieger
     
  11. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Nou, ik kan uit ervaring vertellen dat je een electro ook niet zomaar verkoopt ;) Het is bijna hetzelfde als met een auto, als je de showroom uitrij is het ding al een stuk minder waard :D

    Mijn laatste twee heli's heb ik ook "weggegeven". Doet even pijn maar het plezier van de nieuwe heli duurt weer een hele tijd voor. En ik geloof dat ze het een hobby noemen toch :rolleyes:

    Klopt helemaal! Iedere vorm van vliegen heeft zijn nadelen. Zeker als je lekker vermogen nodig hebt omdat je een beetje 3D vliegt. Dan merk je snel dat je accu's minder worden. En met het prutweer in ons koude kikkerlandje haal je de mogelijke 300 vluchten met een lipo bijna niet.
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    Heerenveen
    Brandstofheli's zijn schijnbaar tegenwoordig net zoveel waard als brandhout. Maar om ze direct weg te geven.... Smeer ik em nog liever spectaculair uit over het veld en geef ik storing de schuld :rolleyes:
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    "Storing kan niet.... jij vliegt 2.4 gieg" DUS: stuurfout.....

    Wat doe je me aan? Ik heb jou je brevet uitgereikt.... :confused:

    (Geintje)

    Groet, Bert
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Je hebt het gehoord @hoogvlieger:
    ESC nieuw programmeren, en dan stel je de juiste voltage in.


    :cool:
    @Jonkje:

    ik denk, dat veele nieuwbees komen en een e-heli kopen,
    makki, niet te duur, maaaaar:

    na 'n paar manden moet iedereen achterkomen,
    dat hij behoorlijk geld moet investeren,
    als hij bv. 1 uur wild vliegen,
    of dat nu accus, lipos, aggregaten of wat dan ook zijn, maakt niks uit,

    de heli vlieger die veel vliegt,
    kijkt ook wat hij nodig heeft,
    zo als bij een auto,
    rij je allen het weekend, maakt het niet veel uit,
    moet je elke dag 60 km naar werk en terug, kijk je wel uit.

    Ik zou hem niet verkopen, dat ben ik

    groetjes van Uwe
     
  15. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    Heerenveen
    Hahaha Bert, juist omdat ik bij jou mijn brevet heb gehaald kan het geen stuurfout zijn :D

    Hmm.. Moet na 2 maand ook nog de 250 instellen in de nieuwe zender, kan die ook weer fladderen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat bedoel ik.... dan word het een "contradiction of facts"....;)

    Groet, Bert
     
  17. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    -1
    storing kan wel, dat is gewoon een downside punt van de apparatuur.
    heb daardoor zelf al wat vliegend spul zien versplinteren....
    't enige wat 2.4 als voordeel heeft t.o.v. mHz is dat je kist niet word ''overgenomen'' door de zender van een collega vlieger...
     
  18. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    Heerenveen
    Was ook niet bepaald serieus bedoeld door Bert ;-)
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wilden jullie nu echt beweren dat je dacht dat ik wél serieus was in dezen?

    Gotcha!

    Groet, Bert
     
  20. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491

    -1 zeg nooit nooit !! En dit was met Futaba

    "Precies toen gebeurde er iets wat niemand had verwacht. Ons nieuwe clublid Frans zag zijn model in een steile duik neerstorten, zijn toestel was totaal vernield. Het was een duidelijke storing en er werd nagegaan hoe dat kon. Nu bleek dat er ook storing was bij Jeroen. Beiden hadden dezelfde zender en ontvanger op 2,4 GHz. Deze hadden duidelijk een stoorfunctie op elkaars ontvanger. Eigenlijk zou dat niet mogen
    gebeuren."
     

Deel Deze Pagina