Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Yep.... dat is héél leuk... heb dat ook meerdere (korte) periodes semi-serieus gedaan

De kick van autootjes is een heel andere.... meer direct en minder beangstigend. Helaas ook minder verslavend en vooral, minder lang boeiend.
    Mijn auto's staan altijd min of meer een of twee jaar stil, en dan rij ik opeens weer een aantal weken/maanden achter elkaar fanatiek, ga ik weer tunen, geniet even van de progressie, en dan is het weer over....

Vreemd, maar waar....

2. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    En daarom begin ik niet gelijk met een auto van minimaal 500 euro ;) Gewoon kijken wat er gebeurd. Misschien is het voor mij wel een blijverdje. Hangt ook af van het clubje mensen met wie je rijd denk ik.

Heli's blijven sowieso. Tís niet een situatie waarin ik ga kiezen. Er zijn ook zat mensen die en heli en vliegtuigen doen bijvoorbeeld.

3. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    ben wel benieuwd hoe je dat heb gedaan:D

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Kwestie van hard gooien als zaken niet lukken :D

5. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Autotjes zijn leuk maar gaan veelste snel stuk,
    de slijtagefactor is erg hoog vergeleken met helikopters.
    Als je eenmaal kan vliegen zodat je niet neerstort, is een heli goedkoper.

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Zou het veel uitmaken? Bij een auto zal er wel eens het 1 of ander stuk gaan maar dan praat je over misschien 1 onderdeel? Als je een dure heli in de grond prakt en dat overkomt zelfs de beste dan is de schade wel gelijk een stuk groter.

Vandaag een poging gedaan even te vliegen. Op mijn oude veld waren vrachtwagens laden en lossen. Ben naar Hoofddorp gereden maar op het nieuwe veld stond een douaneauto iemand te controleren (??). Ben er maar niet bij gaan staan. Uiteindelijk op een parkeerplaats maar even een micro gevlogen eventjes.

7. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Euhmmmm.... fun factor..... persoonlijke voorkeur.... gewoon vermaak ;)

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Gisteren stond er een vader met z'n 2 zoontjes te racen. Jochie van zes en 1 van 10. Die hadden dikke pret. Ik vroeg nog naar schade maar dat viel volgens hem reuze mee. Af en toe een onderdeel van 2 euro. Veel meer was het niet. Hij reed met een Traxxas Rustler en z'n kids met HSP buggies.

9. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Gisteren had een clublid zijn electro "autotje" bij zich... Wtf! Ongeveer 120cm lang, 10 PK vermogen, 60-90C lipo's 200 amp esc.. Wat een immens vermogen en snelheid zat daar in. Trok letterlijk de graspollen uit het veld haha. Krankzinnig gewoon!

10. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Als je er een beetje over gaat lezen en wat rondneuzen op Youtube is het leuker en spannender dan wat de meesten denken. Het lijkt al snel een beetje speelgoed maar er komt best veel bij kijken.

11. Willem_Jan

Willem_Jan

Lid geworden:
    7 apr 2004
    Pfffff net weer lekker bezig vorig jaar en 't begon er allemaal weer een beetje op te lijken, gaat je vrouw er met een ander vandoor en krijg je als sinterklaascadeau een echtscheiding met verkoop/uitkoop van huis erbij...morgen naar de rechtbank, hopen dat er al het eea geregeld kan worden. En hopen op beter (vooral warmer...) weer zodat we er weer in kunnen vliegen!

12. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Lekker dan. Je mag wel je heli's houden of neemt ze die ook mee..

13. Willem_Jan

Willem_Jan

Lid geworden:
    7 apr 2004
    Die zijn veilig gesteld, madame vond dat ze recht had op de helft en wilde mijn laatste aanwinst (De 600EFL) inpikken, wetende dat die in de verkoop meer opbrengt dan de 600N... 't wordt fijn gespeeld het spelletje.

14. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dit zijn vervelende zaken als er ook een flinke dosis rancune bij komt kijken. Heb het zelf ook ooit mee moeten maken. Hopelijk ben je er snel vanaf. Dan kun je weer verder.

15. Willem_Jan

Willem_Jan

Lid geworden:
    7 apr 2004
    Hoop 't ook, heb er weer zin in om te gaan vliegen, beetje tot rust komen. Dit seizoen vooral op heelhouden spelen, misschien wat nieuwe dingetjes proberen die op de sim redelijk goed lukken maar heb de inwendige rust niet op dit moment.

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Lekker vliegen om te ontspannen. Niet om ingewikkeld te doen. Daarmee verzet je de zinnen. Hopelijk begint de lente snel. Ik geloof dat we daar allemaal wel aan toe zijn zo langzamerhand.

17. Willem_Jan

Willem_Jan

Lid geworden:
    7 apr 2004
    2 weken geleden een valse start gehad denk ik, toch 3 dagen buiten in tshirt kunnen werken :)

18. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik dacht dat we van de winter verlost waren. Maar helaas. Blijft slecht.

19. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    @ Willem-Jan:

Sterkte kerel! Ik heb helaas ook het genoegen mogen smaken, om met de nederlandse "eerlijke" wet,-en regelgeving rond echtscheidingen kennis te maken....
    De ene heli die ik had heb ik gelukkig kunnen houden, maar mevrouw dreigde er wel mee, als ze haar zin niet kreeg in andere zaken....
    Dat is dus een heel dure heli gebleken.....

Het is niet leuk, maar vroeg of laat zal het er beter op worden....

Groet, Bert

20. Willem_Jan

Willem_Jan

Lid geworden:
    7 apr 2004
    Heb hier te maken met de belgische wet...komt allemaal goed uiteindelijk maar 't is nu even door de zure appel heen bijten he.

Deel Deze Pagina