Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik denk dat die meer bedoeld is om je smartphone als een soort Fatshark of Oculus te gebruiken....

Maar met wat fantasie kun je hem vast wel ombouwen ja....

Groet, Bert
 
'k zou eigenlijk nog wel een keer zo één willen, goede FOV, en geen geld voor wat je er voor krijgt (goede Sony CMOS F/2.8 sensor, doet 't goed qua dynamisch bereik/bij (snel) veranderde lichtomstandigheden). (en ook leuk om onder een quadcopter te hangen)
 
hier lang niks meer gepost, maar nu toch wat nieuws:

- Gaui NX4 reborn, yes, hij vliegt weer !
- T Rex 600 N doet geen gekke dingen meer met nieuwe en sterkere brandstofslangen
- Oxy3 is net door de deur gevlogen (kit met motor) . > eer komt een bouwverslag, denk weekend.

Groet
Uwe
 
past dat, door de deur?

mijn beslommeringen:
de 600n had een rare "gil" tijdens de vlucht.
al maanden op zoek waar deze nou vandaan komt.
tandwielen? nagekeken, niks mis mee.
hoofdtandwiel liep een haartje aan op de staartaandrijving onder belasting, dacht dat dat het was..
alle lagers waren het iig niet.

alle tandwielen weer terug veranderd naar de oude.
vandaag getest. gil zat er nog in.
dan krijg je er wel lichtelijk de schijt in.
ding vele keren uit elkaar gehad, om er gewoon achter te komen dat het er nog in zit.

vandaag het meest o waarschijnlijke van allemaal geprobeert. ik had 1 plakbandje op een blad zitten, wat het hoekje een beetje optilde.
is verdrie een plakbandje, wat kan dat nou doen.
van ellende vandaag alle plakbandjes eraf gerukt.

wat schertst de verbazing.
gil weg.
gewoon een pokkeplakbandje wat het geluid van een gillend lager na doet.
ach. beter zo dan dat er echt iets is.


aan de andere kant, vandaag ook mn fourstar 40 gecrasht. vliegtuig..
uit een bocht, wilde hem recht leggen, maar totaal geen besturing meer.
kon alleen maar kijken waar hij neerkwam, iets wat zeer belangrijk is bij ons veld.
bleek een draadje aan de batterij stekker op de soldering te zijn gebroken.
fijn. 2 minuten soldeerwerk, en het had opgelost geweest.
alleen laat dat zich vooraf nooit lekker zien, dus gewoon pech.

toestel zelf is er redelijk vanaf gekomen dankzij een "zachte" boom.
romp is bijna geheel ongemoeid.
vleugel heeft 1 grote deuk met anderhalve kapotte rib.
en een tweetal kleinere deuken.
ding heeft een volgas klap in een boom gemaakt, heb dus ook besloten even alle bespanning eraf te halen.
huidige toonde toch al niet lekker, kan ik ook meteen onderhuidse schade bekijken.
motor is gelukkig heel. besturing bijna.
heel knap, maar tijdens de niet bekrachtigde crash is er 1 servo in de vleugel compleet gestript. respect.
ook toonbeeld dat het toch een stevige klap was.

dus ik heb weer wat te doen tijdens de regenachtige dagen ;-)
nu weer even een kleurenschema verzinnen.
de lastigste klus tijdens bespannen van zo'n ding...
 
dat van 't plakkertje herken ik wel.
clublid had het onlangs ook. Bleek een lullig puntje van zo'n decal op de bladen iets los te zitten.
Dat klinkt inderdaad alsof je een lager kapot hebt, en kun je flink aan het zoeken komen inderdaad.
 
lipootjes binnen, dus zo even de ec3's eraan solderen, laden en kijken wat ze doen. ben benieuwd of er veel verschil zit tussen de oude 2200 en de nieuwe 2100. hoop nog gewoon de 4.5 - 5 min aan te kunnen tikken met de heli en 8-9 min met de quad :-)
 
Klaar voor de maiden, vannavond :-)

f57e43e78cba5d1c7f02b74fc043cf91.jpg
 
nou dat was nog niet echt waar ik op gehoopt had met de maiden,

mijn issue staat in mijn bouwverslagje vermeld ... helaas dus nog niet airborne geweest ...
 
Grrr. Paar weken geleden mn 450 gerepareerd. Net gecrashed op mn eerste lipo van de avond. Dat ding heeft pas 3 lipos gevlogen na de reparatie. Ik geef niet op. Wederom repareren dus.
a422da25d60b7e7dd0c51ac75528aba3.jpg

Was de orientatie kwijt. Domme stuurfout en dan is het gedaan.
 
Klote is dat! Maar je kunt weinig anders dan uithuilen en opnieuw beginnen...

Dat hebben we allemaal wel eens moeten doen....
 
Maiden geslaagd, of althans .. het vliegt. Best spannend met windkracht 5 je eerst 700 de lucht in laten.

geen spannend filmpje, was meer om even te wennen en te kijken hoe de machine zich houd en de afstelling is.
moet nog wat fine tunen. Morgen hopelijk wat rustiger met de wind.
maar ook met windkracht 5 blijft zo'n 700 prima hangen en waait niet echt van z'n plek af.

Filmpje: sorry geen hd ;-)


Denk dat ik nog wel een hoop plezier aan deze machine ga beleven :-)

Grotefoto-8JFZJ88Q.jpg
 
Gefeliciteerd Sven,
het is toch een verschil tussen een 700er en dat kleinere spul, ik vind maat 700 perfect.
veel plezier verder, houd hem heel.
Groet, Uwe
 
Back
Top