past dat, door de deur?
mijn beslommeringen:
de 600n had een rare "gil" tijdens de vlucht.
al maanden op zoek waar deze nou vandaan komt.
tandwielen? nagekeken, niks mis mee.
hoofdtandwiel liep een haartje aan op de staartaandrijving onder belasting, dacht dat dat het was..
alle lagers waren het iig niet.
alle tandwielen weer terug veranderd naar de oude.
vandaag getest. gil zat er nog in.
dan krijg je er wel lichtelijk de schijt in.
ding vele keren uit elkaar gehad, om er gewoon achter te komen dat het er nog in zit.
vandaag het meest o waarschijnlijke van allemaal geprobeert. ik had 1 plakbandje op een blad zitten, wat het hoekje een beetje optilde.
is verdrie een plakbandje, wat kan dat nou doen.
van ellende vandaag alle plakbandjes eraf gerukt.
wat schertst de verbazing.
gil weg.
gewoon een pokkeplakbandje wat het geluid van een gillend lager na doet.
ach. beter zo dan dat er echt iets is.
aan de andere kant, vandaag ook mn fourstar 40 gecrasht. vliegtuig..
uit een bocht, wilde hem recht leggen, maar totaal geen besturing meer.
kon alleen maar kijken waar hij neerkwam, iets wat zeer belangrijk is bij ons veld.
bleek een draadje aan de batterij stekker op de soldering te zijn gebroken.
fijn. 2 minuten soldeerwerk, en het had opgelost geweest.
alleen laat dat zich vooraf nooit lekker zien, dus gewoon pech.
toestel zelf is er redelijk vanaf gekomen dankzij een "zachte" boom.
romp is bijna geheel ongemoeid.
vleugel heeft 1 grote deuk met anderhalve kapotte rib.
en een tweetal kleinere deuken.
ding heeft een volgas klap in een boom gemaakt, heb dus ook besloten even alle bespanning eraf te halen.
huidige toonde toch al niet lekker, kan ik ook meteen onderhuidse schade bekijken.
motor is gelukkig heel. besturing bijna.
heel knap, maar tijdens de niet bekrachtigde crash is er 1 servo in de vleugel compleet gestript. respect.
ook toonbeeld dat het toch een stevige klap was.
dus ik heb weer wat te doen tijdens de regenachtige dagen ;-)
nu weer even een kleurenschema verzinnen.
de lastigste klus tijdens bespannen van zo'n ding...