Verzamel E-Flite MSR topic

Hello
Ik heb al een paar keer gehoord hierover,maar wat is?
Gr Raymond


Simpel gezegd, het lijkt alsof de heli aan een onzichtbare draad hangt. Je geeft een beetje elevator naar voren, de heli gaat bewegen, en dan laat je de stick los, en de heli "slingert" bijna net zover weer naar achteren, net als een pendule of slinger. Veel heli's met een zelfstabiliserende kop hebben dit, maar bij de mSR is het extra sterk aanwezig doordat de rotor vrij ver boven de heli uitsteekt.
 
Simpel gezegd, het lijkt alsof de heli aan een onzichtbare draad hangt. Je geeft een beetje elevator naar voren, de heli gaat bewegen, en dan laat je de stick los, en de heli "slingert" bijna net zover weer naar achteren, net als een pendule of slinger. Veel heli's met een zelfstabiliserende kop hebben dit, maar bij de mSR is het extra sterk aanwezig doordat de rotor vrij ver boven de heli uitsteekt.

Bedankt,alweer wat wijzer.;):thumbsup:
 
Hallo Jimmy,
De 180mah accu'tjes doen het zeker langer, dat valt behoorlijk op.
Ik stop altijd als je maar ook waarneemt dat het rotortoerental iets afneemt..
Ik heb een setje van 5 besteld, dus kom wel aan mijn trekken...
Om deze dikkere accu's te kunnen plaatsen heb ik de achterste van de 2 stripjes die onder de accu doorlopen weggeknipt waardoor de batterij beter te plaatsen is.
Afgelopen vrijdag de Msr naar mn werk meegenomen, het is gaaf hoe mensen daarop reageren. Z,n ongevoeligheid voor crashschades liet ik zien door de msr in een plant op kantoor te laten "duiken" om er vervolgens als kerstversiering in te blijven hangen.


Grt,
Eric.
Ja,dat heb ik toen ook gedaan.
Vond hem eigenlijk ook een stukje krachtiger dan met de originele.
Heb nog maar eens een 5in1 besteld om hem weer eens te doen vliegen(crashen).
Dit weekeinde wat gevlogen met de SR120,tailmotor de geest gegeven maar deze heb ik op voorraad,dus morgen vervangen.;)
 
Weet iemand of het loont micro heli up grade er op. Word de Msr wel wat zwaarde denk beter.

Heb zelf de upgrades van Xtreme Productions gekozen http://www.xtreme-production.com/xt...art&page=shop.browse&category_id=33&Itemid=31(gewoon bij Nederlandse webshops verkrijgbaar), deze kregen op RCGroups over het algemeen betere reacties dan de micro heli upgrades(die soms wel en soms niet goed lijken te werken)

Draadje op RCGroups:Review of Xtreme MSR Upgrades - RC Groups

Mijn ervaring: Heli stuurt strakker en gaat sneller vooruit door ingekorte armpjes van de swash.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag over het opnieuw binden van de zender met de mSR. Is het dan de bedoeling dat ik eerst alle trims terug neutraal zet? Ik heb de zender gisteren een 2de keer gebind met de mSR zonder vooraf de trims neutraal te zetten en ik heb het idee dat de heli nu niet goed meer te trimmen is. Ik zit nu bijvoorbeeld op de 'grens' van een bepaalde trim en nog blijft ie zachtjes achteruit gaan als ik m neutraal probeer te laten hooveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag over het opnieuw binden van de zender met de mSR. Is het dan de bedoeling dat ik eerst alle trims terug neutraal zet? Ik heb de zender gisteren een 2de keer gebind met de mSR zonder vooraf de trims neutraal te zetten en ik heb het idee dat de heli nu niet goed meer te trimmen is. Ik zit nu bijvoorbeeld op de 'grens' van een bepaalde trim en nog blijft ie zachtjes achteruit gaan als ik m neutraal probeer te laten hooveren.

Inderdaad met opnieuw binden de trims neutraal zetten. Dit is namelijk het "0 punt", het werkt niet analoog maar digitaal nmlk. Ook opletten dat de swashplate recht staat. Eventueel met de bijgeleverde tool deze in de kogellager duwen.
 
Dat van die swashplate rechtzetten wist ik nog niet, bedankt voor de tip! Ik heb m de eerste keer ook gebind zonder daar op te letten, dus waarschijnlijk dat de heli daarom wat minder stabiel was dan verwacht.
Zometeen na het werk ga ik het correct binden maar eens proberen (ik heb in de handleiding ook iets gelezen over dat de neutrale trim een andere toon geeft). Ik heb alweer erg veel zin om te vliegen :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je je accu goed in je frame geschoven?
Hij reageerd erg gevoelig op zn zwaartepunt met de lipo, die naar verhouding "beton" weegt.. :0)


Eric.
 
Die zit er goed in ja, maar de heli blijft toch wel een lichte afwijking naar achter houden.
Het trimmen valt sowieso niet mee, maar desondanks kan ik er nu al redelijk mee vliegen. Ofja, voorlopig blijft het nog bij voorzichtig hooveren en dan is die lichte beweging naar achter redelijk goed te merken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad met opnieuw binden de trims neutraal zetten. Dit is namelijk het "0 punt", het werkt niet analoog maar digitaal nmlk. Ook opletten dat de swashplate recht staat. Eventueel met de bijgeleverde tool deze in de kogellager duwen.
Vanmorgen was er echt bijna niet meer mee te vliegen, zó erg was de achter- en zijwaartse onbalans. Ik ben even gaan googelen en toen is het kwartje gevallen.
Ik heb dus telkens mijn trims op de zender op 0 gezet voor het binden, maar ik stond er dus niet bij stil dat als ik de accu van de heli afsluit, dat de stand van de swashplate blijft staan als hoe die ingesteld is met als gevolg dat deze op den duur helemaal scheef stond. En dan kun je op den duur trimmen wat je wil, dat krijg je echt niet meer goed.
Ik ben nu dus een tijdje bezig geweest met op het gemakje hooveren en kijken hoe de afwijking is. Als ik op het eind van een trim zat even de accu los van de heli en de trim op de zender terug neutraal gezet. Dit is de goeie manier toch?
Ik heb nu wel dat als ik even veel gas geef bij het opstijgen dat ie een beetje om zijn as draait (was me nog niet opgevallen), maar hij blijft nu bijna perfect in balans bij het hooveren.
Achja, weer iets bijgeleerd als beginner :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom "bind" je zo vaak dan?
Dit is maar 1 keer nodig om je zender met ontvanger te laten werken.
Na dit binden, vindt jou ontvanger de zender telkens na het aanzetten.

grt
Eric.
 
Ik heb dit gisteren een aantal keer gedaan, maar nu doe ik dat inderdaad niet meer. Nu is het meer zaak om alles goed afgesteld te krijgen.
Maar als de heli eenmaal in balans is, kun je deze dan gewoon afkoppelen van de accu en de trims op de zender neutraal zetten? Of is de balans dan weer verkeerd? Of moet ik op dat moment juist wel opnieuw een bind doen met neutrale trims om alles goed te hebben. Eigenlijk wil ik gewoon proberen om de heli in balans te krijgen met de trims op de zender zo goed als neutraal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet nodig opnieuw te binden, juist door het opnieuw binden maak je het je onnodig moeilijk.
Want alleen bij het binden moet je de trims neutraal stellen.
Als je je heli goed hebt, en verwissel je je accu, dan laat je de trims staan.
Enkel opletten dat je de volgende accu op de exacte plek doorschuift in het frame, anders verloopt je zwaartepunt te veel en moet je weer onnodig trimmen.
Ok?

succes.
 
Maar als de heli eenmaal in balans is, kun je deze dan gewoon afkoppelen van de accu en de trims op de zender neutraal zetten? Of is de balans dan weer verkeerd? Of moet ik op dat moment juist wel opnieuw een bind doen met neutrale trims om alles goed te hebben.


Precies zoals erichevy omschrijft.

Dus binden hoeft maar één keer (eigenlijk 0 keer, is al gedaan in de fabriek) met de trims neutraal.

De trims instellen, en dat hoeft niet opnieuw met de accu verwisselen. Dus staan de trims goed, niet meer aankomen.

De bedoeling is dus zender aan, mSR accu aankoppelen, en vliegen maar.

Je denkt veels te moeilijk :p
 
Ik heb nog wat verder gegoogled en toen kwam ik op het onderstaande filmpje terecht:

[URL="
[/URL]

Dat is voor mij de oplossing geweest. Ik heb het rechtstaafje iets korter gemaakt door de link een paar slagen rond te draaien. Nu vliegt ie wel netjes stabiel :)

Ik kan nu eindelijk fatsoenlijk rondvliegen. Het draaien om de as vind ik nog wel moeilijk, aangezien ik dan meestal ook het gas iets naar onder of boven beweeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mechanisch dus niet in orde... dan was de mSR uit de doos dus al niet vliegbaar? Weet je zeker dat de swashplate er wel goed inzit?
 
De swashplate zit goed ja (ik zie toch niets mis daaraan). Afgaande op dat filmpje zijn er blijkbaar meer mensen die wat aanpassingen moesten doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist eens wat buiten gevlogen in de achtertuin. De mSR gaat dan echt alle kanten op, maar aan de andere kant is het wel een goeie oefening om te proberen de controle te houden :)
Binnenshuis kan ik m al vrij precies neerzetten op de plek die ik wil. Ik merk wel dat mijn staartrotor wat meer lawaai begint te maken en dat ik al vrij snel een tail blow out begin te krijgen bij veel gas. Misschien binnenkort maar eens wat reserve-onderdeeltjes bestellen, maar ik ga eerst even wachten tot de accu's binnen zijn en kijken of dat misschien wat beter vliegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Nano-tech lipo's zijn zojuist afgeleverd :D
Gelijk maar even een paar in de lader gestoken. Ik zie wel dat ze iets langer zijn dan de standaard accu's, dus de heli zal ook wel een afwijking naar achter krijgen zeker?
 
Back
Top